DS 9 הוא רכב מנהלים ראשון של החברה שמשווק באירופה ובאסיה בעוד שמיוצר בסין בלבד. סדאן DS 9 בגודל מלא הופיע לראשונה בתערוכת הרכב בז'נבה בפברואר של שנת 2020. זהו הדגם הראשון של המותג שמיועד לייצור בעולם, הוא ישווק בסין ובאירופה. ''המהגר'' מסין לצרפת הגיע בסתיו של שנת 2020, אך עדיין לא הופיע בישראל. אמנם, קיים סיכו
די.אס. 9 ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
AUTOBOOM

מסין לצרפת: ''המהגר החדש'' DS 9.

די.אס. 9 ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור

DS 9 הוא רכב מנהלים ראשון של החברה שמשווק באירופה ובאסיה בעוד שמיוצר בסין בלבד. סדאן DS 9 בגודל מלא הופיע לראשונה בתערוכת הרכב בז'נבה בפברואר של שנת 2020. זהו הדגם הראשון של המותג שמיועד לייצור בעולם, הוא ישווק בסין ובאירופה. ''המהגר'' מסין לצרפת הגיע בסתיו של שנת 2020, אך עדיין לא הופיע בישראל. אמנם, קיים סיכוי שהסדאן הזה מסגמנט הפרימיום לא יתפוס בשוק הישראלי, בגלל שהמחירים יכולים להפתיע את הלקוחות שלא יהיו מוכנים לכך. טווח המחירים מתחיל בסביבות 47,700 יורו ומגיע ל-68.400 יורו.

מראה חיצוני

אורך דגם DS 9 החדש הוא 4,933 מ''מ, הרוחב עומד על 1850 מ''מ, בסיס הגלגלים - 2895 מ''מ. הרכב בוסס על הפלטפורמה המודולרית EMP2 עם פריסת מנוע רוחבית והנעה קדמית. העיצוב המוארך והדינמי משתקף בקווים חדים ובצורה האלכסונית של הפנסים הקדמיים והאחוריים. לדגם היו פנסי לד, עיטורי עיצוב מכרום ואורות ניווט אנכיים בצורת "S" - לרכב היה מראה חיצוני בולט וקליט, למרות שבאופן כללי הוא עוצב בסגנון הרשמי האופייני.

עיצוב תא הנוסעים והאבזור

הגרסה הצרפתית, אגב, מגיעה במספר רמות גימור של תא הנוסעים, שנקראים על שמם של רובעים מפורסמים בפריז: Bastille, Opera ו-Rivoli. יש לציין במיוחד את גרסת ''Performance Line'', נעשה בה שימוש באלקנטרה ובמרכיבים ספורטיביים. הרכב קיבל לוח מחוונים דיגיטלי וצג מערכת המולטימדיה בגודל 12 אינץ', ששולטת ברוב פונקציות המשנה, כולל בקרת אקלים. בין פתחי האוורור המרכזיים יש לחצן התנעה. בין היתרונות הנוספים של תא הנוסעים יש להזכיר את המושבים האחוריים עם חימום, אוורור ועיסוי, בתשלום נוסף מוצעת מערכת השמע הפרימיום Focal Electra עם 14 רמקולים.

גרסץ הבסיס של הדגם קיבלה עיטור משולב של המושבים והפנל הקדמי בעור יקר ובאלקנטרה, במושבים קדמיים חשמליים עם וחימום, במערכת מולטימדיה עם ניווט, בטעינה אלחוטית לסמארטפונים ובמצלמה אחורית. בתוספת 4000 יורו, מקבלים סדאן עם מערכת מתלים דינמית, שסוקרת את הכביש מלפנים עם מצלמות וחיישנים ומתאמת כל גלגל בנפרד לתנאי הדרך וגם טייס אוטומטי ברמה 2 עם בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לתנועה בפקקים ומערכת שמירה על הנתיב.

מנועים

יחידות הכוח של דגם DS 9 2021/2022 הן חזקות. גרסת הבסיס של הדגם מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הספק בסך 225 כ''ס ו-300 נ''מ. יחידת כוח נוספת היא מערכת E-Tense היברידית משתלבת מצוידת באותו המנוע בנפח 1.6 ליטר עם הספק 200 כ''ס ובמנוע חשמלי עם הספק 110 כ''ס, שפועל בזכות סוללה עם קיבולת 11.9 קילוואט, שמאפשרת טווח הנסיעה עד 48 ק''מ על כוח חשמל בלבד.

בטופ של מגוון המנועים נמצאת יחידת הכוח ההיברידית המשתלבת נוספת בשם DS 9 E-Tense 4×4 360. לפי השם, הדגם מציע הספק בסך 360 כ''ס והנעה כפולה. סביר להניח, שלמנונכ המתקדם ביותר יהיו 3 גרסאות וזה נכון: מנוע בנפח 1.6 ליטר עם הספק 200 כ''ס מגיע עם שני מנועיים חשמליים הממוקמים על שני צירים. כל הגרסאות מצוידות בתיבת Aisin 8 הילוכים אוטומטית.

היית קונה אחד כזה?
11 קולות