GAC GS3. שיגעון בריבוע
GAC GS3 הוא קרוסאובר קומפקטי מאת החברה הסינית GAC Motor שיצא באוגוסט של 2017. גרסת דור ראשון קיבלה עיצוב סטנדרטי ונחמד, שהזכיר במקום מסוים את הדגמים של הונדה. הכל בגלל ראש מחלקת העיצוב של המותג, ריק צ'ן, שעבד קודם לכן בחברה היפנית אקורה. הדור החדש של הקרוסאובר שיצא לקראת הסוף של שנת 2022 השתקם מהעבר המשעמם ויצא כלל לא דומה לקודמו. שיגעון גיאומטרי – בערך ככה זה נראה.
דור ראשון
GS3 הראשון יצא לשוק הסיני בשנת 2017 ועבר מתיחת פנים ב-2020. הקורות האחוריות השחורות יצרו את האפקט הפופולרי של "גג מרחף", הצדדים נראים שריריים ותווי הפנים, כפי שציינו קודם, מזכירים את דגמי הונדה. הקרוסאובר צויד בשני מנועים לבחירה 1,5 ליטר בהספק 114 כ"ס בגרסת 150N ומנוע טורבו עוצמתי יותר בנפח 1,3 ליטר המפיק 137 כ"ס בגרסת 200T. למנוע השני משודכת תיבת 6 הילוכים אוטומטית Aisin, גרסת 150N מגיעה עם תיבת 5 הילוכים ידנית. ההנעה היא קדמית בלבד. מפרט האבזור הוא עשיר יחסית: 6 כריות אוויר, מושב נהג חשמלי, חימום מושבים, בקרת אקלים, מערכת מדיה עם מסך "8 וניווט, כניסה ללא מפתח, מצלמה אחורית וכו'. המחיר בסין בסוף תקופת הייצור עמד על 12 –15 אלף דולר.
דור שני
GAC GS3 החדש הוצג בסוף שנת 2022 בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו. היוצרים שלו לא יודעים מה זה המשכיות (וטוב שכך), שכן הדור השני אינו דומה משום בחינה לראשון. כעת לקרוסאובר יש פנסי לד וידיות דלת נשלפות. גרסת R-Style ה"רוגזנית" קיבלה ג'נטים R19 ובודי קיט אגרסיבי. הרכב גדל במימדים: התארך ב-60 מ"מ (ל-4,410 מ"מ), התרחב ב-24 מ"מ (ל-1,850 מ"מ). עם זאת, הוא נמך ל-1,600 מ"מ. בסיס הגלגלים התארך ב-2,650 מ"מ.
נותר מנוע אחד – טורבו 1,5 ליטר שנהיה קצת יותר חזק: 177 כ"ס ו-270Nm. אך הותקנה תיבת הילוכים אחרת: 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. המהירות המרבית היא 190 קמ"ש, ההנעה היא קדמית בלבד. מערכת המתלים של הקרוסאובר נותרה ללא שינויים: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול מאחור. החלל הפנימי נראה הרבה יותר מודרני, הופיע לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה פרוגרסיבית על בסיס מערכת ההפעלה המודרנית Adigo 5.0 עם מגוון של אפשרויות אונליין. למפרט האבזור הוסיפו מכלול עוזרים אלקטרוניים, כולל בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטומטית.