הברית של Geely וענקית ה-IT הסינית Baidu מתכננת להוציא לעולם את הדגם השני שלה – הליפטבק החשמלי המרהיב Jiyue 07. על המראה המסוגנן והיעדר ידיות הדלת הרגילות, כאשר במקומן משתמשים בכפתורי מגע, הוא כבר קיבל שני פרסים יוקרתיים: 2023 Red Dot Design Award ו-iF Design Award 2023.
ג'ילי ו-Baidu הציגו את הליפטבק החשמלי המרשים Jiyue 07: עיצוב אופנתי, כפתורי מגע במקום ידיות
AUTOBOOM

ג'ילי ו-Baidu הציגו את הליפטבק החשמלי המרשים Jiyue 07: עיצוב אופנתי, כפתורי מגע במקום ידיות

ג'ילי ו-Baidu הציגו את הליפטבק החשמלי המרשים Jiyue 07: עיצוב אופנתי, כפתורי מגע במקום ידיות

הברית של Geely וענקית ה-IT הסינית Baidu מתכננת להוציא לעולם את הדגם השני שלה – הליפטבק החשמלי המרהיב Jiyue 07. על המראה המסוגנן והיעדר ידיות הדלת הרגילות, כאשר במקומן משתמשים בכפתורי מגע, הוא כבר קיבל שני פרסים יוקרתיים: 2023 Red Dot Design Award ו-iF Design Award 2023.

ה-Jiyue 07 החדש ייצא לשוק הסיני במחצית הראשונה של 2024

מועדים
ג'ילי. ממקרר מושאל ועד לרכבים המעופפים
Baidu החלה לשתף פעולה עם ענקית רכב סינית אחרת, ג'ילי.

ענקית ה-IT הסינית Baidu, המכונה גם "גוגל הסינית", נערכת כבר זמן רב להיכנס לשוק הרכב החשמלי – כמו גם Huawei ו-Xiaomi. תחילה הם בחרו בתאגיד BMW כשותף, אחר כך ב-BYD, אבל הדברים לא הסתדרו. כתוצאה, Baidu החלה לשתף פעולה עם ענקית סינית אחרת, ג'ילי. בשנת 2021, שני התאגידים הקימו את הפרויקט המשותף JiDU, ש-35% ממנו שייכים ל-Baidu, ו-65% הלכו להולדינג ג'ילי. החברה החדשה קיבלה את כל הפיתוחים של Baidu בתחום הבינה המלאכותית ושירותי הרשת וכן את הפלטפורמה המודולרית העדכנית SEA (Sustainable Experience Architecture), שעלתה לג'ילי 2,5 מיליארד דולר.

זיקר. הרכב מכונית.
הפלטפורמה המודולרית העדכנית SEA (Sustainable Experience Architecture), שעלתה לג'ילי 2,5 מיליארד דולר.

בספטמבר 2023, הם השיקו את הדגם הראשון שלהם – הקרוסאובר החשמלי Jiyue 01 המבוסס על ה"רובו-מוביל" הקונספטואלי Robo-01. ובסוף 2023 נחשף הדגם המשותף השני – הליפטבק Jiyue 07. זוהי גרסת הייצור של הקונספט הידוע בתור Jidu Robo-02. במקור, ההנחה הייתה שהמכונית תיקרא Jiyue 02, אך היצרניות החליטו אחרת.

הקרוסאובר החשמלי Jiyue 01.

על תדמיתו של Jiyue 07 עבד מעצב קאדילק לשעבר פרנק וו: הוא גויס לפרויקט המשותף של Baidu וג'ילי בקיץ של 2021. ולמרות שהליפטבק זה עתה הוצג רשמית, הוא כבר קיבל שני פרסי עיצוב יוקרתיים: 2023 Red Dot Design Award ו-iF Design Award 2023. אולם, לדעתנו, המכונית החשמלית הזו אינה שונה במיוחד ממכוניות סיניות מודרניות אחרות, כמו, למשל, Avatr.

ג'ידו. מרכב, צורה.

עם זאת, לליפטבק יש פרופורציות באמת טובות וצורות נקיות. הלקוניות של הפרופיל יחד עם קו הגג המשופע מודגשת על-ידי היעדר ידיות הדלת השגרתיות – במקומן יש כפתורי מגע. הדלתות נפתחות בלחיצת כפתור, כך שלכל דלת יש מנוע חשמלי משלה.

ג'ידו. מרכב, צורה.

החרטום האווירודינמי קיבל גריל שחור, יחידות תאורה "משוננות", ואורות יום בצורת פס דק הממוקם ממש מתחת לקצה מכסה המנוע. התאורה מאחור מעוצבת באופן דומה. בין מאפיינים אחרים – גג פנורמי ענקי. מימדי המרכב של הדגם לא פורסמו, אבל ברור שמדובר ברכב די גדול.

ג'ידו. מרכב, צורה.

תא הנוסעים לא הוצג במציאות, נכון לעתה יש רק רנדרים. כרגע אפשר לומר רק שהחלל הפנימי תואם במידה רבה לקרוסאובר Jiyue 01: מינימליזם מוחלט, פתחי אוויר מוסווים בפאנל הקדמי, כפתורים פיזיים יש רק על ההגה, שצורתו האליפטית מזכירה יותר הגה מטוס. את המקום הראשי בתא תופס מסך מעוקל גדול הכולל את המחוונים ואת המולטימדיה עם עוזר קולי חכם SIMO.

זיקר 007 שנת 2023. סדאן, דור 1.

בדומה לקרוסאובר, גם הליפטבק Jiyue 07 מבוסס על פלטפורמת ה-SEA של ג'ילי, שכבר נמצאת בשימוש אצל דגמי וולוו, פולסטאר וזיקר רבים. ניתן להניח שזיקר 007 שהוצג לאחרונה הינו למעשה "תאום" טכני של Jiyue 07. לזיקר יש לפחות שתי גרסאות: אחת בסיסית עם מנוע חשמלי אחד בהספק 421 כ"ס וסוללה בקיבולת 75 קוט"ש המספקת טווח נסיעה עד 688 ק"מ ואחת דו-מנועית המפיקה 646 כ"ס עם סוללת CATL בקיבולת 100 קוט"ש המסוגלת לספק טווח של 870 ק"מ בין טעינות.

כרגע לא ידוע אילו מכלולים בדיוק יותקנו ב-Jiyue 07. אבל כבר יש מידע שהליפטבק יצויד בנהג אוטומטי חכם המבוסס רק על מצלמות ברזולוציה גבוהה: דגם זה יגיע ללא לידאר. זוהי המערכת הראשונה מסוג זה במכונית סינית, למרות שטסלה נצמדת לרעיון הזה כבר זמן רב.

איך אתם מרגישים לגבי תאגידי IT סיניים גדולים שיוצרים רכבים משלהם?
9 קולות