פולקסווגן גולף יתעדכן בתחילת 2024: למה לצפות מרב המכר לשעבר
רב המכר האירופי לשעבר, החלוץ בקטגורית המכוניות המשפחתיות הקטנות, יעבור עדכון בתחילת שנת 2024. למה לצפות מההאצ'בק שנהנה בעבר מהצלחה מסחררת? שפולקסווגן גולף יחזיר לעצמו את האהדה של פעם? לשם כך צריכים להתקיים שינויים מהותיים, שאינם מציאותיים במסגרת של מתיחת פנים. ובכל זאת, מספר דברים ישתנו לטובה.
פולקסווגן גולף המעודכן קיבל מרכב מרוענן, תא נוסעים מודרני יותר וחומרי גימור איכותיים חדשים. רשימת החידושים תהיה מאוד קצרה… והאם יש טעם להשקיע הרבה בדור היוצא אם הבא בוודאות יהיה חשמלי?..
לפי דוח JATO Dynamics, בשנת 2022 הרכב הנמכר ביותר באירופה היה פיג'ו 208, הגולף תפס רק את המקום החמישי. במהלך 10 החודשים של 2023 הדגם הגרמני ירד למקום השביעי, וטסלה מודל Y כעת מובילה בדירוג
הדור השמיני הנוכחי הוצג לראשונה ב-2019, בשנת 2020 יצאה גרסת הסטיישן. אמנם בדורות הקודמים הגולף עמד בראש רשימת רבי המכר של אירופה, כיום הוא נמצא רחוק מפסגת הדירוג. מתיחת הפנים נועדה לעזור להחיות את העניין הדועך בחלוץ פלח המשפחתיות הקטנות. אבל לא סביר שהניסוי יצליח... ובכן, אלו הם השינויים שמחכים לנו.
פולקסווגן גולף 2024 יקבל תאורה קדמית חדשה: פנסים צרים יותר עם תוספות זוויתיות לא שגרתיות, פס תאורה רוחבי יחיד וסמל VW מואר. קרוב לוודאי שיוחלפו הפגושים והגריל. גם הפנסים האחוריים יעברו מודרניזציה (או יוחלפו לגמרי). אבל, כפי שמובן, לא נראה שינויים קיצוניים בעיצוב. התצלום הראשון של הדגם המעודכן הוצג בסוף דצמבר, במהלך נאומו של ראש החברה, תומס שייפר.
בתא הנוסעים כנראה תותקן מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע מוגדל ל-12,9 אינץ'. המסך הוזז קרוב יותר לנהג מטעמי נוחות, כדי להקל על השימוש בתפריט. בלוק בקרת האקלים עדיין נשלט באמצעות מגע, אך הוסיפו לו תאורה. מקשי המגע בגלגל ההגה יוחלפו במקשים פיזיים. רשימת מערכות הבטיחות תתרחב. מערכת החניה האוטומטית מעתה תוכל להסתדר בלי נהג, ניתן לשלוט במכונית דרך אפליקציה בסמארטפון.
הגרסאות ההיברידיות eHybrid ו-GTE יהפכו לחזקות יותר: בהן יותקן מנוע טורבו בנזין חדש (EA211) בנפח 1.5 ליטר מסדרת Evo, במקום EA211 בנפח 1.4 ל', וכן מנוע חשמלי חדש. תופיע גם סוללה בעלת קיבולת מוגדלת, שתרחיב את טווח הנסיעה החשמלי מ-62-80 ק"מ ל-100 ק"מ. גרסאות בנזין ודיזל מסורתיות יצוידו במערכת היברידית מתונה. התיבה הידנית תינטש לחלוטין, תישאר רק תיבת DSG.
הדור השמיני המעודכן יהיה הגולף ה"פחמימני" האחרון בתולדות הדגם. הוא יישאר על פס הייצור עד שנת 2027. היורש החשמלי בשם ID.Golf צפוי לצאת בסביבות 2028. ועד שנת 2033, פולקסווגן מתכוונת להעביר את כל היצע הדגמים שלה לאנרגיה חשמלית.