קרוסאובר הדגל Aito M9 מבית Seres ו-Huawei נחשף במלואו: 9 מסכים, קולנוע בחוץ ובפנים
הקרוסאובר הגדול M9 בעל 3 השורות הוא ספינת הדגל של AITO, פרויקט משותף של ענקית ה-IT וואווי וחברת סרס. הרכב גדוש באלקטרוניקה בידורית מבית Huawei: פנסי מטריקס משמשים בתור מקרן לקולנוע באוויר הפתוח, 9 מסכים (!) בתא הנוסעים ו"בית קולנוע" בצורת מסך הקרנה גודל "32 על התקרה.
בסין כבר הוכרזה תחילת קבלת ההזמנות לאייטו M9 החדש. המחיר המינימלי במהלך המכירה המוקדמת של הקרוסאובר ההיברידי הוא 469,800 יואן (65,745 דולר), הקרוסאובר החשמלי – 509,800 יואן (71,343 דולר). הדגם החדש יופיע אצל סוכנויות סיניות בינואר 2024
יש לציין שוואווי שואפת להפוך לשחקנית רצינית בתעשיית הרכב העולמית, ו-AITO הוא רק אחד מכמה הפרויקטים שלה בתחום זה. המותג הצעיר, שהושק ב-2021, מתמחה בייצור רכבים המונעים על-ידי אנרגיה חדשה (היברידים פלאג-אין ורכבים חשמליים). שם המותג הן ראשי תיבות של Adding Intelligence to Auto – "הוספת אינטליגנציה לרכב". המיזם המשותף של ענקית ה-IT וחברת סרס כבר מייצר שני דגמים, ה-M9 החדש הינו השלישי. וזהו אחד הרכבים החדשים המיוחלים ביותר בשוק הסיני.
AITO מאמינה שה-M9 יצליח להתחרות לא רק בקרוסאוברים חשמליים גדולים מקומיים המשווקים בסין, אלא גם עם נציגי פלח הפרימיום האירופי הקלאסי – ב.מ.וו X7 ומרצדס GLS.
עיצוב חיצוני
המרכב האחוד של הקרוסאובר מיוצר בעיקר מסגסוגת אלומיניום. מקדם הגרר האווירודינמי המוצהר לגרסה ההיברידית הוא 0,279, בגרסה החשמלית – 0,264. פנסי מטריקס חכמים שפותחו על-ידי וואווי יכולים לשמש כמקרן עבור קולנוע באוויר הפתוח, לצפייה יתאים כל קיר. מעל השמשה הקדמית מותקן לידאר, ויש עוד "איברי ראייה מלאכותיים" הדרושים לפעילות מערכות העזר האלקטרוניות והאוטופיילוט.
המימדים של AITO M9: אורך – 5,230 מ"מ, רוחב – 1,999 מ"מ, גובה – 1,800 מ"מ, בסיס גלגלים – 3,110 מ"מ. מפרט האבזור הסטנדרטי כולל מתלי אוויר אדפטיביים מתכווננים לגובה (עצמות עצה כפולות מלפנים, מערך רב-חיבורי מאחור). קוטר ג'נטים סטנדרטיים – R21 או R22.
תא נוסעים
תא הנוסעים של הקרוסאובר מכיל 3 שורות מושבים, כאשר בכל שורה ישנם 2 מושבים. המושבים לא רק בשורה הראשונה, אלא גם בשנייה, מצוידים במגוון אפשרויות כוונון, אוורור ועיסוי. בסך הכל מסופקים 41 מקומות אחסון לפריטים קטנים. נפח תא המטען נע בין 206 ל-716 ליטר בהתאם למצב המושבים.
בפנים יכולים להיות עד 9 מסכים שונים! שלושה – בפאנל הקדמי: לוח מחוונים ("12,3), מולטימדיה מרכזית ("15,6), בידור לנוסע הקדמי ("16). בנוסף, מלפנים יש מסך תצוגה עילית עם מציאות רבודה המשתרע על פני 75 אינץ'. לשורה השנייה ואפילו השלישית ניתן להזמין עוד 4 מסכי בידור אישיים בגודל "10.
אבל אם גם זה לא מספיק, אפשר להתקין "בית קולנוע" פנימי משותף: אז מסך הקרנה בגודל "32 יירד מהתקרה (המקרן ממוקם מתחת לתקרה בחלק האחורי של התא). על הסאונד אחראית מערכת שמע 2080 וואט מבית Huawei בפורמט 7.1.4 ו-25 רמקולים. תאורת אווירה יפה בכל תא הנוסעים מגיבה למוזיקה. והכל נשלט על-ידי מערכת ההפעלה העדכנית ביותר Huawei HarmonyOS 4.0.
מנועים וגרסאות
Aito M9 שנת 2024 יגיע עם שתי מערכות הנעה לבחירה – היברידית פלאג-אין וחשמלית לגמרי.
יחידת הכוח ההיברידית היא מסוג range extender: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 152 כ"ס פועל במצב גנרטור, והגלגלים מסובבים על-ידי מנועים חשמליים – קדמי בהספק 224 כ"ס ואחורי בהספק 272 כ"ס. ביחד הם מפיקים 496 כ"ס ו-675Nm. קיבולת הסוללה היא 42 או 52 קוט"ש, טווח הנסיעה במצב חשמלי לחלוטין הוא 225 או 275 ק"מ, בהתאם (לפי מחזור CLTC). במצב היברידי עם מיכל 65 ליטר מלא, הקרוסאובר יכול לעבור 1,362 או 1,402 ק"מ. הגרסה ההיברידית מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,9 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש.
יחידת הכוח החשמלית גם כוללת שני מנועים והנעה כפולה: הספק המנוע הקדמי הוא 217 כ"ס, אחורי – 313 כ"ס. ביחד שני המנועים מפיקים 530 כ"ס ו-673Nm. קיבולת הסוללה היא 100 קוט"ש, טווח הנסיעה על טעינה בודדת הוא 630 ק"מ (לפי CLTC). האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 4,3 שניות, המהירות המרבית זהה לזו של הגרסה ההיברידית.