התאגיד הסיני הגדול ביותר Xiaomi, המוביל במכירת סמארטפונים, שואף לפרוץ לתעשיית הרכב העולמית. לקראת סוף 2023 התקיימה החשיפה הרשמית של הרכב החשמלי הראשון לחברה, הסדאן SU7. הגרסה החזקה ביותר שלו מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 2,78 שניות. אבל זוהי רק ההתחלה של רשימת היכולות המדהימות שלו.
שיאומי הציגה רשמית את הרכב החשמלי הראשון שלה – SU7 במרכב סדאן המאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,78 שניות
AUTOBOOM

שיאומי הציגה רשמית את הרכב החשמלי הראשון שלה – SU7 במרכב סדאן המאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,78 שניות

שיאומי הציגה רשמית את הרכב החשמלי הראשון שלה – SU7 במרכב סדאן המאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,78 שניות

התאגיד הסיני הגדול ביותר Xiaomi, המוביל במכירת סמארטפונים, שואף לפרוץ לתעשיית הרכב העולמית. לקראת סוף 2023 התקיימה החשיפה הרשמית של הרכב החשמלי הראשון לחברה, הסדאן SU7. הגרסה החזקה ביותר שלו מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 2,78 שניות. אבל זוהי רק ההתחלה של רשימת היכולות המדהימות שלו.

המוצגים הראשונים של שיאומי SU7 יופיעו באולמות התצוגה הרשמיים של המותג ברבעון הראשון של 2024, המחירים טרם פורסמו

מועדים
שיאומי. מסמארטפונים לרכבים

Xiaomi Corporation הוא תאגיד סיני שהוקם על-ידי ליי ג'ון בשנת 2010. בשנת 2021, הוא הפך למוביל במכירת סמארטפונים. בנוסף לסמארטפונים החברה מפתחת טלוויזיות חכמות, טאבלטים, שעונים חכמים, מכשירי חשמל ביתיים, קורקינטים ואופניים חשמליים. שיאומי SU7 הוא הרכב החשמלי הראשון של התאגיד ותחום פעילות חדש לחלוטין עבורו. יתרה מכך, לטענת היוצרים, מבחינת התנהגות הכביש ה-SU7 יתחרה בפורשה טייקן, ומבחינת הטכנולוגיות יעלה על טסלה מודל S.

לטענת היוצרים, מבחינת התנהגות הכביש ה-SU7 יתחרה בפורשה טייקן.

עבור עסק הרכב שלה, שיאומי כבר פיתחה משפחה שלמה של מנועים חשמליים בעלי נצילות של למעלה מ-98%. הוכרזו מספר אפשרויות הספק ומומנט: מ-299 כ"ס ו-400Nm עד 578 כ"ס ו-635Nm. מובטחות סוללות מתקדמות עם הגנה משופרת ויעילות תפעול גבוהה, המסוגלות לספק טווח נסיעה של עד 1,260 ק"מ בין טעינות. כמו כן, החברה מתכננת ליישם טכנולוגיית יציקת לחץ לחלקים גדולים, ולשם כך פיתחה מכבש 9,100 טון. גישה זו תפשט את תהליך הייצור, תפחית את עלותו ותגביר את המהירות.

עיצוב חיצוני

שיאומי SU7 החדש ממוצב בתור סדאן עוצמתי וידידותי לסביבה בעל מקדם הגרר הנמוך בעולם – 0,195 (בגרסה ללא לידאר על הגג). בעת אורך של 4,997 מ"מ, רוחב של 1,963 מ"מ וגובה של 1,440 מ"מ, בסיס הגלגלים נמתח לאורך של 3,000 מ"מ. היצרנית עצמה מכנה את היחס הזה של המימדים "יחס הזהב".

בפנסים הקדמיים מיושמת טכנולוגיית ADB אדפטיבית עם 4 עדשות ומטריצה בת 12 פיקסלים, המסתגלת לתאורת הסביבה ומבטיחה אור נוח בזמן חשוך. זווית 160° (80° בכל צד) מספקת ראות ברורה של פני הכביש, ופנסי העזר מאירים אוטומטית את החלק הפנימי של הכביש בזמן פנייה. ידיות הדלתות הן מסוג "חצי-מוסוות", מה שלא רק מייעל את האווירודינמיקה, אלא גם פותר את בעיית ההקפאה בטמפרטורות נמוכות. שטח הזיגוג הכולל יחד עם הגג הוא עצום – 5,35 מ"ר.

תא נוסעים

בתא הנוסעים מיקמו לוח מחוונים בגודל "7,1 ומסך מולטימדיה מרכזי בגודל "16,1. בנוסף לכך, ישנה תצוגה עילית על השמשה המשתרעת על פני 56 אינץ'. הכל נשלט על-ידי מעבד קוואלקום 8295 ומערכת ההפעלה העדכנית ביותר של שיאומי. החברה טוענת כי מערכת ההפעלה החדשה תהפוך לאקוסיסטם שלם עבור כל מכשירי שיאומי: למשל, היא תספק אינטגרציה מלאה של הגאדג'טים, שתאפשר שימוש בטאבלטים רגילים בתור מסכים לנוסעים מאחור.

כפתורים ומתגים פיזיים נשמרו, על מנת לא להפוך לגמרי את המכונית החשמלית לגאדג'ט על גלגלים. כמו כן, תא הנוסעים כולל הגה מסורתי, מושבים ספורטיביים, תאורת אווירה דינמית ומערכת שמע מבית Dolby. החלל הפנימי זמין בשלושה צבעים: אפור Galaxy Grey, אדום Twilight Red ושחור Obsidian Black.

שיאומי SU7 ‏2023. מרחב פנימי, סלון הרכב. סדאן, 1 דור

הוכרזה מערכת נהיגה אוטונומית מקורית, שמכלול החומרה שלה יכלול לידאר, 11 מצלמות ברזולוציה גבוהה ו-15 מכ"מים. מידע מהם יעובד באופן מיידי על-ידי שני שבבי Nvidia Drive עם ביצועים של עד 508 TOPS.

מנועים וגרסאות

צפוי שה-SU7 הסדרתי יוצע בארבע גרסאות, אשר יהיו שונות בטווח הנסיעה בהתאם לסוללה ולמנועים.

הגרסה העוצמתית ביותר שיאומי SU7 Max מגיעה עם שני מנועים והנעה כפולה. המערכת תפיק 673 כ"ס ו-838Nm ותאפשר לסדאן להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 2,78 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 265 קמ"ש. הגרסה הבסיסית עם מנוע חשמלי אחד המפיק 299 כ"ס תאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,28 שניות.

הודות לסוללה בקיבולת 101 קילוואט (ואווירודינמיקה מעולה), הדגם יוכל לעבור עד 800 ק"מ ללא טעינה! עבור הגרסה הבסיסית, מוצהר טווח של 668 ק"מ. כדי להוסיף 510 ק"מ לטווח, יידרשו 15 דקות בלבד של טעינה.

מה תגידו על השיאומי החדש – שהפעם לא סמארטפון, אלא רכב חשמלי?
41 קולות