Honda CR-V – קרוסאובר קומפקטי מאת יצרנית רכב היפנית Honda Motor, הנמצא בייצור מאז שנת 1995. מצויד בהנעה קדמית או כפולה. בעל גרסה עם חטיבת כוח היברידית. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור החמישי של רכב הפנאי הונדה CR-V בדגם שנת 2016.
הונדה CR-V 2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 5 דור
AUTOBOOM

הונדה CR-V. לפנאי ולא רק.

הונדה CR-V 2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 5 דור

Honda CR-V – קרוסאובר קומפקטי מאת יצרנית רכב היפנית Honda Motor, הנמצא בייצור מאז שנת 1995. מצויד בהנעה קדמית או כפולה. בעל גרסה עם חטיבת כוח היברידית. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור החמישי של רכב הפנאי הונדה CR-V בדגם שנת 2016.

"CR-V" הן ראשי תיבות של Compact Recreational Vehicle, בתרגום מאנגלית – רכב פנאי קומפקטי. בשורת דגמי הונדה, קרוסאובר CR-V נעמד בתווך בין ג'יפון CR-V ל- HR-V הגדול.

דור ראשון

הדור הראשון של הונדה CR-V שווק בין השנים 1995 ל- 2001, ועבר מתיחת פנים ב- 1998. CR-V נהיה לקרוסאובר הראשון אשר חברת הונדה פיתחה באופן עצמאי. החלטת עיצוב עיקרית בדגמי דור ראשון נהיו מגני הפלסטיק על הכנפיים והפגושים. להונדה CR-V הראשון היה מרכב מונוקוק על גבי שני זרועות רוחביות. הקרוסאובר הגיע גם עם הנעה קדמית וגם עם מערכת הנעה כפולה המקורית Real-Time AWD. בין תכונות ייחודיות ל- CR-V הראשון ניתן לציין מושבים אחוריים מתקפלים ושולחן פיקניק המוחבא בתוך רצפת תא המטען – אחרי הכל, הקרוסאובר צריך להצדיק את שמו. ב- 1998, עם מתיחת הפנים CR-V התחדש במנוע עוצמתי יותר.

דור שני

הדור השני של הונדה CR-V שווק בין השנים 2001 ל- 2006, ועבר מתיחת פנים בשנת 2004. דגם CR-V השני, המבוסס על פלטפורמת דור שביעי של הונדה סיוויק, נהיה גדול וכבד יותר בהשוואה לקודמו, וקיבל עיצוב ומנוע חדש. מערכת מתלים אחורית קומפקטית אפשרה להגדיל את נפח תא המטען ל- 200 ליטר. בשנות 2002 ו- 2003, מגזין רכב אמריקאי Car and Driver הכתיר את הונדה CR-V בתואר "קרוסאובר קומפקטי הטוב ביותר".

מגזין רכב אמריקאי Car and Driver הכתיר את הונדה CR-V בתואר "קרוסאובר קומפקטי הטוב ביותר". בשנת 2008 הפך CR-V לקרוסאובר הנמכר ביותר ולאחד הרכבים הפופולאריים ביותר בארה"ב.

דור שלישי

הדור השלישי של הונדה CR-V שווק בין השנים 2006 ל- 2012, ועבר מתיחת פנים ב- 2009. דגם CR-V השלישי נהיה נמוך, רחב וקצר יותר בהשוואה לקודמו בתפקיד, וקיבל דלת מטען הנפתחת כלפי מעלה, ולא לצד. מרכז הכובד הונמך בשל הגלגל הרזרבי שנמצא מתחת לרצפת תא המטען. תכונה ייחודית לדור השלישי של הונדה CR-V היה המעבר הפתוח בין שורות המושבים. בשנת 2007 הונדה CR-V נכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בשוק האמריקאי, והפך לקרוסאובר הפופולארי ביותר, אחרי שעקף את Ford Explorer, אשר החזיק בתואר זה 15 שנים. בקנדה, CR-V התפשר על מקום שני, מאחורי Ford Escape. בשנת 2008 הפך CR-V לקרוסאובר הנמכר ביותר ולאחד הרכבים הפופולאריים ביותר בארה"ב.

דור רביעי

הדור הרביעי של הונדה סיוויק CR-V שווק בין השנים 2011 ל- 2018, ועבר מתיחת פנים ב- 2014. דור רביעי ל- CR-V צויד במערכת הנעה כפולה חכמה Real-Time All-Wheel Drive ובמנוע Earth Dreams בעל הזרקת דלק ישירה ותיבת הילוכים רציפה. בכדי לשפר את התנהגות הכביש של CR-V המחודש – שוכללו בולמי הזעזועים, הקפיצים, מייצבים רוחביים ושונו יחסי ההעברה במנגנון ההיגוי. בדירוג האיגוד הגרמני לפיקוח טכני (VdTÜV) בקטגוריית גיל "6 עד 7 שנים" הונדה CR-V לקח מקום שלישי באמינות בין רכבי יד-שנייה ב- 2018.

דור חמישי

ייצור הדור החמישי של הונדה CR-V החל בשנת 2016 וממשיך עד עתה. CR-V החדש מורכב על פלטפורמה גלובאלית חדשה, שהופיעה לראשונה בדור העשירי של הונדה סיוויק. מהנדסי הונדה השקיעו את מיטב מאמצם בכדי ש- CR-V החדש ייצא רכב באמת נוח בעל התנהגות כביש יוצאת מן הכלל וכושר שטח ראוי. קרוסאובר CR-V המודרני – רכב המסוגל לפתור בעיות שונות לחלוטין: הוא מספק לעליו מקסימום מרווח פנימי, הינו זריז ובעל כושר תמרון מרשים ברחובות העירוניים, אך עוצמתי וקשה עורף בשטח.

קרוסאובר CR-V המודרני – רכב המסוגל לפתור בעיות שונות לחלוטין: הוא מספק לעליו מקסימום מרווח פנימי, הינו זריז ובעל כושר תמרון מרשים ברחובות העירוניים, אך עוצמתי וקשה עורף בשטח.

הונדה CR-V שנת 2020החדש מציג יציבות גבוהה בעת תנועה ישירה ושינויי נתיב חלקים, וכמו כן, מתמרן ללא קושי במרחב מצומצם במהירות נמוכה. כבר ברמת גימור הבסיסית לקרוסאובר המעודכן נכללת חבילת Honda Sensing – בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בלימה אוטומטית ובקרת סטייה מנתיב. מתיחת פנים קלה ב- 2019 העניקה לקרוסאובר פגושים חדשים בעלי עיטורי כרום לכל הרוחב, פנסים אחוריים מוכהים, וגלגלים וקצוות אגזוזים חדשים.