יונדאי אקסנט. הבחירה האופטימאלית.
במרץ 2020 הרכב קיבל עדכון. השינוי העיקריים – מנועים חדשים בעלי תצרוכת דלק מופחתת.
Hyundai Accent – מכונית קומפקטית קטגוריית "B" מאת יצרנית רכב הדרום-קוריאנית Hyundai Motor, הנמצאת בייצור מאז שנת 1994. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור החמישי של הסדאן בדגם שנת 2017.
יונדאי אקסנט שווק בחלק מהמדינות תחת השם Verna, ברוסיה – Solaris, באוסטרליה – Excel, בצרפת – Pony, בוונצואלה נמכר כ- Dodge Brisa ובמקסיקו כ- Dodge Attitude.
דור ראשון
הדור הראשון של יונדאי אקסנט שווק בין השנים 1994 ל- 2000, במרכבים סדאן והאצ'בק 3 או 5 דלתות. עיצוב חדש ומודרני יחסית, מבנה פשוט, תא נוסעים נוח, נוחות נהיגה, מבחר רחב של אופציות נוספות ומחיר נמוך אפשרו לאקסנט לכבוש שווקים במדינות רבות. יתר על כן, לאקסנט הראשון תצרוכת הדלק הייתה חסכונית במיוחד, וזהו עוד דבר נוסף שעזר לו להפוך לרכב משפחתי אמיתי אשר זכה לאהדה רבה בכל העולם.
מראהו החיצוני של אקסנט הראשון עוצב בסגנון הביו-עיצוב שהיה אופנתי בשנות ה- 90 בתעשיית הרכב. עבור הדור הראשון של הרכב הוצעו צבעים לא שגרתיים, למשל סגול או וורוד. תא הנוסעים המתאפיין בצורות המעוגלות יוצר במספר רמות גימור: מהזולות ביותר עם מראה פנימית בלבד, ועד ליקרות – עם גיר אוטומטי ומזגן. הדור הראשון של אקסנט נהיה לרכב האהוב על נהגים המונים מכל היבשות במשך שנים רבות.
דור שני
הדור השני של יונדאי אקסנט שווק בין השנים 1999 ל- 2006, ועבר מתיחת פנים בשנת 2003. אקסנט השני קיבל חזות בעלת קווים ישרים יותר, מכסה מנוע עם שיפוע נמוך ושמשה בעלת זווית נטייה משמעותית ששיפרה את מקדם התנגדות האוויר. תא הנוסעים התרווח, נהיה יותר ביתי, נוח ופונקציונאלי, וסביבת הנהג ניחנה בארגונומיה מהותית וראות מצוינת. נוסף על כך, אקסנט השני זכה לבידוד רעשים מעולה ושורת מנועים חדשים, כולל דגמי דיזל.
דור שלישי
הדור השלישי של יונדאי אקסנט שווק בין השנים 2006 ל- 2011. אקסנט השלישי, החולק בסיס עם Kia Rio, חודש במלואו. קיבל מראה חיצוני מודרני, אך שמר על הצללית והסגנון האופייניים לדגמים הקודמים. חזית המרכב הופיעה בתצורה חדשה שהושאלה מיונדאי Coupe – עם גריל זהה והפנסים הגדולים המוכרים. דפני המרכב וחלקו האחורי גם עברו מספר שינויים קטנים. תא הנוסעים של אקסנט השלישי התרווח עוד יותר והתחדש במושבים ארגונומיים ונוחים. עיצוב עדכני, מנועים חדשים ומרכב מגולוון בעל עמידות מצוינת לקורוזיה שוב סייעו לצבור פופולאריות לאקסנט השלישי.
עיצוב חדש ומודרני יחסית, מבנה פשוט, תא נוסעים נוח, נוחות נהיגה, מבחר רחב של אופציות נוספות ומחיר נמוך אפשרו לאקסנט לכבוש שווקים במדינות רבות. אקסנט נהיה לרכב האהוב על נהגים המונים מכל היבשות במשך שנים רבות.
דור רביעי
הדור הרביעי של יונדאי אקסנט שווק בין השנים 2001 ל- 2017 במרכבי סדאן והאצ'בק 5 דלתות. אקסנט הרביעי התארך, התרחב ונהיה נמוך יותר בהשוואה לדור הקודם, המרחק בין הסרנים גדל, מלפנים הותקנו מתלי McPherson, ומאחור – קורה חצי-עצמאית. המנועים נהיו עוצמתיים יותר. הדור הרביעי של אקסנט המעוצב בסגנון "קו זורם" החדש נראה נמרץ ודינאמי.
דור חמישי
הדור החמישי של יונדאי אקסנט נמצא בייצור משנת 2017 ועד עתה. בעיצוב אקסנט החדש מככבים אלמנטים ספורטיביים ואגרסיביים למדי, מעברים חלקים בין קווי המרכב וכונסי אוויר גדולים. זווית שיפוע גדולה בשמשה תורמת לאגרסיית החזית, אשר נתמכת ב"גיחוך" המשולש של הפנסים. על השאיפות הספורטיביות של אקסנט 2019/2020 מכריזים חישוקי הסגסוגת מתחת לכנפיים המוגדלות, וכמו כן ידיות כרום המובהקות. בקצה מכסה המטען הותקן ספוילר קטן התורם לאווירודינמיקה.
אקסנט שנת 2020 החדש יכול להשוויץ בבד מצוין, באיכות נאותה של פלסטיק ועור, ובמערכת מולטימדיה פונקציונאלית במיוחד. רשימת האופציות הזמינות לנהג גם מסוגלת להפתיע לטובה. הודות לריפוד עור או בד המעולה ולמילוי האיכותי כל נוסע ירגיש את עצמו בנוח במושבים של יונדאי אקסנט 2020.