שוק הרכב של ישראל: סיכום נובמבר 2023
המלחמה לוקחת חיים ומשבשת את כל התוכניות. אבל אין ספק שאנחנו ננצח! נעמוד בכל האתגרים ונמשיך הלאה! אחרי אוקטובר השחור הגיע נובמבר שהיה קודר לא פחות: היבוא של רכבים חדשים לישראל התקצר ב-42%, אך רכבים חשמליים עדיין תופסים נתח של 18% מכלל השוק.
כצפוי, בנובמבר 2023 חלה ירידה חדה ביבוא רכבים חדשים לישראל: החודש נמסרו רק 12,902 יח', מה שנמוך ב-42% בהשוואה לנובמבר 2022 (אז יובאו 22,118 רכבים).
בסך הכל מתחילת שנת 2023 לישראל נמסרו 265,285 רכבים חדשים, כלומר, עד כה מדובר בגידול של 3,3% בהשוואה לשנה הקודמת
המובילים בשוק הישראלי
המובילים בארץ לא משתנים למרות הכל:
מקום 1 – תאגיד יונדאי, שמסר לישראל 41,617 רכבים חדשים מתחילת שנת 2023, מה שנמוך ב-1,7% בלבד מהתקופה המקבילה אשתקד.
מקום 2 – חברת קיה עם תוצאה של 32,523 יח'. מדובר בירידה של 11,4%.
מקום 3 תופסת טויוטה, שמסרה לארץ 30,558 יח': ירידה של 13,4%. עם זאת, בנובמבר התאגיד היפני בין שאר היצרניות עם 2,492 מכוניות חדשות.
מקום 4 – התאגיד הסיני BYD שסיפק 14,948 יח'.
מקום 5 – סקודה הצ'כית: 14,421 רכבים חדשים מתחילת השנה: צמיחה של 10,7%.
רכבים חשמליים
מתחילת שנת 2023 לישראל הביאו 46,854 רכבים חשמליים חדשים שתופסים נתח שוק של 17,7%. אפילו על רקע המלחמה ניכרת עלייה – עוד לפני מספר חודשים הנתח לא עלה על 17%. לא רוצים להקדים את המאוחר, ובכל זאת, נזכיר על העלאת המס המתקרבת בינואר 2024 ואת שינוי תקרת ההטבה על רכב חשמלי. הכל ביחד עלול להשפיע לרעה על המחירים של דגמים חשמליים חדשים. אבל אנחנו אופטימיים! נקווה שלא תהיה התייקרות משמעותית... או שהממשלה בכלל תחליט לא לשנות תעריפים – אבל זה סביר פחות…
החל מינואר 2024 מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה מ-20% ל-35%, ותקרת ההטבה תרד מ-60,000 ל-50,000 שקלים
מובילי שוק הרכב החשמלי בישראל לתקופת ינואר – נובמבר 2023
- במקום הראשון נמצא התאגיד הסיני BYD עם 14,948 יחידות.
- במקום השני נמצאת ג'ילי עם התת-מותג גיאומטרי שמסרה 6,884 רכבים.
- במקום השלישי נמצאת טסלה, שמסרה 6,334 יח'.
- במקום הרביעי נמצאת MG הסינית עם 2,559 יח'.
- במקום החמישי סקודה עם תוצאה של 1,698 יח'.
לעשרת המובילים נכנסו אורה, טויוטה, מרצדס וקיה. סרס וסקייוול – במקומות 11 ו-12, בהתאם.