סקודה פאביה היא מכונית קטנה, האצ'בק חמש דלתות, המיוצרת על ידי חברת סקודה הצ'כית מאז 1999. באירופה, המכונית פופולרית מאוד: למשל, הדור השלישי מכר 100-150 אלף עותקים בשנה. במאי 2021, נכנס לשוק דור רביעי חדש של ההאצ'בק. בואו נברר מה חדש בו.
סקודה פאביה ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 4 דור
AUTOBOOM

סקודה פאביה האצ'בק. דור רביעי שנת 2021

סקודה פאביה ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 4 דור

סקודה פאביה היא מכונית קטנה, האצ'בק חמש דלתות, המיוצרת על ידי חברת סקודה הצ'כית מאז 1999. באירופה, המכונית פופולרית מאוד: למשל, הדור השלישי מכר 100-150 אלף עותקים בשנה. במאי 2021, נכנס לשוק דור רביעי חדש של ההאצ'בק. בואו נברר מה חדש בו.

מראה חיצוני

בסרטון: סקודה פאביה 2021 שנת. האצ'בק.

סקודה פאביה החדשה נשארת נאמנה לסגנון הדגל עם פנסים פזילים וגריל רדיאטור רחב. העיצוב הופך את ההאצ'בק הקטנה לדומה לדגמים ישנים יותר, אך נוספה גם תכונה חדשה - פנסים אחוריים אופקיים עם חלקים נוספים בדלת החמישית, כמו פלטפורמת פולקסווגן פולו. האפשרויות כוללות מילוי דיודה של האורות, אך פנסי LED כבר כלולים בבסיסה. גלגלים זמינים בקטרים ​​של 14 עד 18 אינץ'. האווירודינמיקה שופרה באופן דרמטי: מקדם ה-Cd הופחת מ-0.32 ל-0.28, שלדברי סקודה הופך אותו ל"טוב ביותר בפלח המכוניות הקטנות".

חשוב: סקודה פאביה 2021 עברה לפלטפורמה המודולרית MQB-A0, הקיימת גם באודי A1 ובסיאט איביזה. זה אפשר לא רק להגדיל את טווח העוזרות האלקטרוניות לנהג, אלא גם, הודות לעיצוב המרכב והשאסי, לשמר את משקל המכונית, למרות שהפאביה גדלה בצורה ניכרת. ההאצ'בק הפכה לגדולה ומרווחת יותר: האורך הכללי התארך ב-111 מ"מ (עד 4108 מ"מ), גם הרוחב הפך לגדול משמעותית - ב-48 מ"מ (עד 1780 מ"מ). בסיס הגלגלים גדל ב-94 מ"מ (ל-2564 מ"מ). וגובה הגוף, להיפך, הצטמצם ב-8 מ"מ (ל-1459 מ"מ).

עיצוב פנים

גם נפח תא המטען גדל: מתחת למדף הוא גדל מ-330 ל-380 ליטר, ועם קיפול שורת המושבים האחורית - מ-1150 ל-1190 ליטר. חידוש הופיע בפנים: הפאביה הרביעית הפכה לסקודה הראשונה עם מסיטי אוורור עגולים, אך המסיטים המרכזיים עדיין מלבניים וממוקמים כעת מתחת למסך מערכת המדיה. ישנן שלוש אפשרויות מכשיר לבחירה עם מסכי 6.5, 8.0 או 9.2 אינץ', ולמולטימדיה היקרה ביותר יש נווט, גישה לאינטרנט (eSIM) ועדכונים אוטומטיים.

המכשירים בבסיס הם אנלוגיים, אך בתוספת תשלום ניתן כעת להתקין אשכול מכשירים דיגיטליים עם מסך 10.25 אינץ'. התאורה הפנימית הפכה מעניינת יותר בזכות הוספת דיודות לאזור ידיות הדלת. מושב הנוסע הקדמי יכול להיות בעל משענת גב מתקפלת ותושבות איזופיקס. הפאביה החדשה יכולה להציע כארבעים פתרונות מסדרת Simply Clever (ה"תוספות" של חברת סקודה). לדוגמא: מחבר USB-C בבסיס המראה האחורית של הנהג, נישה למטריה בדלת הנהג (תכונה שהושאלה מדגם הסופרב הישן יותר), כיסים נוחים לסמארטפונים, הרבה ווים ונישות לפריטים קטנים, וישנה גם תוספת של "ערסל" בתא המטען. ישנה גם רשת נוספת המחוברת לתחתית מתלה המטען ויכולה לעמוד בעומס של עד 3.5 ק"ג.

מרכב

הדגם החדש זמין רק עם מנועי בנזין ממגוון מנועי פולקסווגן גרופ Evo. מדובר ביחידת 3 צילינדרים בנפח של 1 ליטר MPI (65 או 80 כ"ס), מגדש טורבו 3 צילינדרים בנפח ליטר TSI (95 או 110 כ"ס), וכן מנוע 4 צילינדרים טורבו 1.5 ליטר TSI בהספק של 150 כ"ס. עם. עם מערכת כיבוי חצי צילינדר. לא יהיו היברידים.

ציוד ואבזור

סקודה פאביה 2021/2022 מצויידת בשש כריות אוויר ומערכת ייצוב על הכביש. באופן כללי, רשימת האפשרויות הורחבה משמעותית. לדוגמה, לראשונה נכלל הגה מחומם ושמשה קדמית, גג פנורמי, בקרת אקלים דו-אזורית ובקרת שיוט אדפטיבית Travel Assist. ניתן יהיה להזמין כרית אוויר לברכיים לנהג וכריות אוויר צדיות לנוסעים מאחור.

מה דעתכם על הפאביה החדשה?
14 קולות