ב.מ.וו עדכנה את דגמי סדרה 4 ו-M4 במרכבי קופה וקבריולט: פנסים חדשים ומנוע עוצמתי
לקראת סוף ינואר 2024 ב.מ.וו החליטה לעדכן את כל סדרה 4 בבת אחת – קופה, קבריולט וגרסת ה-M ה"חמה". לכל הנציגים ממשפחה זו הוענקו שינויים קלים במראה, פנסים חדשים ותא נוסעים משוכלל. M4 Competition הבכירה התחזקה ב-20 כ"ס. ייצור הדגמים המעודכנים יתחיל במרץ השנה.
בשנת 2013 ב.מ.וו הפרידה את הדגמים הדו-דלתיים מסדרה 3 למשפחה משלהם. כך הופיעה סדרה 4. הדור השני יצא בשנת 2020. בפיתוח של הגרסאות ה"חמות" עוסקת חטיבת BMW M
עיצוב חיצוני
השינוי העיקרי במראה של ב.מ.וו סדרה 4 המעודכנת הם הפנסים הקדמיים השונים בעלי יחידות לד חדשות. הצורה עצמה של הפנסים נותרה כמעט זהה, אך השתנה עיצוב המילוי: כעת אורות היום עשויים בצורת פסים אנכיים ברורים, במקום חצאי עיגולים דקים. פנסי מטריקס זמינים כאופציה. הפנסים האחוריים לא השתנו, אבל בתוספת תשלום אפשר להזמין פנסי Laserlight עם גרפיקה תלת מימדית.
בנוסף לכך, קווי המתאר של האלמנטים האווירודינמיים השתנו קצת, כמו גם עיצוב הגריל: בגרסת ה-430i יש תוספות מט שונות ושבכה חדשה, בגרסת ה-M440i מותקן גריל שחור מבריק חדש עם סמל M. פלטת צבעי המרכב עודכנה: נוספו גווני Cape York Green metallic ו-Vegas Red metallic. לבסוף, הופיעו ג'נטים חדשים בקוטר R19. ל-M4 המשודרגת סיפקו חישוקים חשמליים בצבע כסף.
תא נוסעים
בתא הנוסעים הותקן הגה חדש עם פקדי הילוכים: גלגל קטום, חישורים שונים ופס אדום לסימון האמצע. כאופציה מוצע ציפוי אלקנטרה להגה (לדגמי M ו-M Performance יש אפשרויות משלהם). על הפאנל הקדמי מותקן הלוח המעוקל המוכר, הכולל את מסך המחוונים בגודל "12,3 ומסך המגע הראשי בגודל "14,9 של מערכת המדיה. המולטימדיה מבוססת על מערכת ההפעלה iDrive 8.5 עם ממשק משופר. בנוסף, ישנה תאורת אווירה חדשה. רשימת חומרי הגימור כוללת Performtex ו-Sensatec הידידותיים לסביבה.
מנועים וגרסאות
ב.מ.וו סדרה 4 שנת 2024 הבסיסית תמשיך להצטייד במנוע טורבו I4 בנפח 2 ליטר בשילוב עם מתנע-גנרטור 48 וולט בהרכב של יחידת הכוח ההיברידית-מתונה. המערכת ההיברידית מסוגלת להוסיף 11 כ"ס ו-200Nm למשך של כ-10 שניות. ישנן שתי גרסאות בנזין: 184 כ"ס ו-300Nm או 245 כ"ס ו-400Nm. מנוע דיזל 4 צילינדרים היחיד מפיק 190 כ"ס. אבל יש גם דיזל 6 צילינדרים בהספק 286 כ"ס – מותקן בגרסת ה-430d xDrive. ההנעה היא אחורית או כפולה.
עבור ה-M440i הצהירו על הספק של 374 כ"ס ו-500Nm, ה-430d תפיק 286 כ"ס ו-650Nm, וה-M440d תפיק 340 כ"ס ו-700Nm. כלומר, בשוק האירופי היצע המנועים לא השתנה. אבל לארה"ב הכינו את הגרסה החזקה קצת יותר M440i – המנוע שלה מפיק 391 כ"ס ו-539Nm. כל הגרסאות מגיעות עם תיבת 8 הילוכים ספורטיבית Steptronic.
ב.מ.וו M4 שנת 2024 הספורטיביות בגרסאות הבכירות Competition M xDrive קיבלו מנוע שהספקו הוגבר ב-20 כ"ס. מנוע ה-I6 עם טכנולוגיית M TwinPower Turbo כעת מפיק 530 כ"ס, המומנט גדל ל-650Nm (בגרסת Competition עם הנעה כפולה). אבל זה לא השפיע על הדינמיקה: גרסת הקופה עדיין מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,5 שניות ומשיגה מהירות מרבית של 290 קמ"ש (אופציה). בגרסאות הכניסה בקו ה-M4 עם תיבת 6 הילוכים ידנית ההספק נותר ברמת 480 כ"ס, בגרסאות M4 Competition עם הנעה אחורית ותיבת 8 הילוכים אוטומטית – 510 כ"ס.
המחירים של ב.מ.וו סדרה 4 המעודכנת ידועים עד כה רק בארה"ב: עבור הגרסאות הבסיסיות של מכונית הקופה יבקשו לפחות 50,700 דולר (גרסת 430i), הקבריולט תהיה יקרה ב-8 אלף דולר. ב.מ.וו M4 תעלה בין 79,100 ל-95,300 דולר
בישראל מוצע כיום הדור השני של ב.מ.וו סדרה 4 לפני העדכון בטווח מחירים של 416,000 – 585,000 שקלים (לא כולל אגרת רישוי, נכון לינואר 2024). כאן תוכלו לצפות בהצעות למכירה. כרגע לא ידוע מתי סדרה 4 המעודכנת תגיע לארץ.