שוק הרכב הישראלי מדגים צמיחה ניכרת מתחילת שנת 2023 עקב עלייה בייבוא הרכבים. לפי דו"ח איגוד יבואני הרכב שפורסם ב-2 במרץ, בפברואר של 2023 לישראל סופקו 29,132 רכבים חדשים, מה שגבוה ב-15,2% בהשוואה לפברואר של 2022. ובסך הכל, מתחילת ינואר לארץ הגיעו 76,328 רכבים חדשים, זוהי צמיחה של 21,7% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. ומ
שוק הרכב הישראלי. התוצאות של חודשיים הראשונים לשנת 2023: עליות וירידות
AUTOBOOM

שוק הרכב הישראלי. התוצאות של חודשיים הראשונים לשנת 2023: עליות וירידות

שוק הרכב הישראלי. התוצאות של חודשיים הראשונים לשנת 2023: עליות וירידות

שוק הרכב הישראלי מדגים צמיחה ניכרת מתחילת שנת 2023 עקב עלייה בייבוא הרכבים. לפי דו"ח איגוד יבואני הרכב שפורסם ב-2 במרץ, בפברואר של 2023 לישראל סופקו 29,132 רכבים חדשים, מה שגבוה ב-15,2% בהשוואה לפברואר של 2022. ובסך הכל, מתחילת ינואר לארץ הגיעו 76,328 רכבים חדשים, זוהי צמיחה של 21,7% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. ומה באשר למכירות בחודשיים הראשונים של שנת 2023: עליה או ירידה?

שוק הרכב של ישראל 2023. סקירה של יצרנים ודגמים.

למעוניינים במספרים: כאן סיפרנו בפירוט על התוצאות של שנת 2022, וכאן של שנת 2021.

התוצאות
יונדאי עדיין נמצאת ברשימת המובילות בשוק, החברה מדגימה צמיחה יחסית צנועה מתחילת שנת 2023.

כושר הרכישה גם גדל: על פי דו"ח מאותו איגוד היבואנים, בחודש הראשון של 2023 לכבישים יצאו קצת יותר מ-47,000 רכבים חדשים. הגידול בהשוואה לינואר 2022 עמד על כ-25%. העלייה במספר הרכבים המיובאים לא צפויה להשפיע על המחירים. אין לשכוח מהמס ה"ירוק" על יבוא רכבי בנזין שעלה מ-2,000 ל-3,000 ש"ח וכן ממס היבוא על רכבים חשמליים (מ-10% ל-20%) ועל רכבים היברידיים (מ-40% ל-55%).

קיה – במקום השני, אך בינתיים ייבוא הרכבים נמוך מזה שבאותה תקופה בשנת 2022.

ובכל זאת, הצמיחה בייבוא אלה חדשות טובות. השוק יפסיק לחוות מחסור חריף ברכבים חדשים ויתמלא בהדרגה. וזה אומר שיהיו לנו יותר אפשרויות לבחירה וזמני ההמתנה לרכבים שכבר הוזמנו יצטמצמו. ההשלכות לטווח הארוך: מחירים מקובלים יותר בשוק יד-שנייה (אנו מקווים).

מאזדה ממשיכה את השנה המעולה שלה ועוקפת את טויוטה בכמות הרכבים המיובאים.

יונדאי עדיין נמצאת ברשימת המובילות בשוק, החברה מדגימה צמיחה יחסית צנועה מתחילת שנת 2023. במקום השני קיה, אך בינתיים יבוא הרכבים נמוך מזה שבאותה תקופה בשנת 2022. מאזדה ממשיכה את השנה המצוינת שלה ועוקפת את טויוטה בכמות הרכבים המיובאים.

התאגיד טויוטה חווה ירידה חדה ביבוא. סיבות אפשריות – הפסקת הייבוא של טויוטה קורולה טרום מתיחת פנים והמתנה לדגם הסדאן המעודכן אחרי עדכון של שנת 2022.

BYD הסיני נכנס לחמישיית המובילים.

לחמישיית המובילים נכנס BYD הסיני המגביר באופן פעיל את הנוכחות שלו בשוק הישראלי. מתחילת שנת 2023 הוא הצליח לעקוף אפילו את ג'ילי עם תת המותג שלה גיאומטרי.

יבוא רכבים חדשים לישראל. ינואר – פברואר 2023

מותג מספר הרכבים המיובאים הבדל משנת 2022

יונדאי

12 935

+ 2,3%

קיה

8 264

- 10,1%

מאזדה

6 284

+ 43,5%

טויוטה

5 942

- 36,7%

בי.וואי.די

4 589

+ 100%

סקודה

3 380

- 0,6%

מיצובישי

3 221

+ 6,5%

צ'רי

3 044

+ 100%

סיטרואן

2 334

+ 43,7%

סוזוקי

2 259

+ 26,8%

ג'ילי גיאומטרי

2 200

+ 462,7%

סיאט

2 095

+ 87,1%

סובארו

1 967

+ 73,0%

פיג'ו

1 947

+ 34,8%

מרצדס

1 802

+ 19,8%

רנו

1 644

+ 246,8%

בין היבואנים שלא נכנסו לטבלה הזו, יש לציין את יצרניות הרכב הבאות שהגדילו באופן ניכר את כמות הרכבים המיובאים לישראל: MG (עם 1,535 יחידות), סרס (355 יח'), סקייוול (296 יח'), איווייס (169 יח') וליפמוטור (130 יח'). כל המותגים הם סיניים ומציעים רכבים חשמליים.

אנו מקווים שכתוצאה בישראל ירכשו יותר רכבים חשמליים. הרי ככל שההיצע רחב יותר, כך גם מעגל הלקוחות האפשריים. לאט-לאט נעלם הפחד שהסוללה תתרוקן בזמן הנסיעה מאחר והרכבים החשמליים המודרניים מספקים כבר טווח נסיעה מכובד. יותר מכך, תגדל גם כמות תחנות הטעינה. אילו רכבים ניתן לרכוש בישראל כבר היום ואילו יגיעו אלינו במהלך שנת 2023 קראו כאן.

מתכננים לרכוש רכב חדש בשנת 2023?
29 קולות