ב-25.01.24 התקיימה בסינגפור הפרמיירה של הדור השני של פורשה מקאן – והוא חשמלי לגמרי! זהו הדגם הסדרתי הראשון מבית פורשה על בסיס פלטפורמת ה-PPE עם מערכת 800 וולט המספקת טעינה מהירה. מוצעות 2 גרסאות: שתיהן עם הנעה כפולה וסוללה בקיבולת 100 קוט"ש. הבכירה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות!
הדור השני של פורשה מקאן שנת 2024 – חשמלי לגמרי: 2 גרסאות, סוללת 100 קוט"ש והאצה ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות
AUTOBOOM

הדור השני של פורשה מקאן שנת 2024 – חשמלי לגמרי: 2 גרסאות, סוללת 100 קוט"ש והאצה ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות

הדור השני של פורשה מקאן שנת 2024 – חשמלי לגמרי: 2 גרסאות, סוללת 100 קוט"ש והאצה ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות

ב-25.01.24 התקיימה בסינגפור הפרמיירה של הדור השני של פורשה מקאן – והוא חשמלי לגמרי! זהו הדגם הסדרתי הראשון מבית פורשה על בסיס פלטפורמת ה-PPE עם מערכת 800 וולט המספקת טעינה מהירה. מוצעות 2 גרסאות: שתיהן עם הנעה כפולה וסוללה בקיבולת 100 קוט"ש. הבכירה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות!

ייצור הדור החדש של פורשה מקאן יתחיל במאי, הקרוסאובר החשמלי יופיע בישראל ברבעון השלישי של 2024, והמחירים כבר ידועים: המשיכו לקרוא!

הבהרה
פורשה מקאן שנת 2014. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

הדור הראשון לקרוסאובר במימדים בינוניים יצא עוד בשנת 2014 ועבר שני עדכונים – ב-2018 וב-2021. "Macan" היא מילה אינדונזית, שפירושה "נמר". הקרוסאובר היומיומי, אך בשום פנים ואופן לא שגרתי, הוביל את פורשה לרמה חדשה של מכירות והעניק תשוקה חדשה למעריצים.

פורשה מקאן שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג 2.

נכון להיום, בישראל רלוונטי הדגם שלאחר העדכון השני: בארץ, המחיר של פורשה מקאן חדש נע בין 570 – 795 אלף ש"ח (לא כולל אגרת רישוי, נכון לינואר 2024). גרסת הבנזין של הקרוסאובר תשרוד עוד זמן מה על פס הייצור ותימכר במקביל לדגם החשמלי החדש, אבל בסופו של דבר, באירופה יישאר רק המקאן החשמלי.

פורשה טייקן שנת 2019. סדאן, דור 1.

הדור השני של פורשה מקאן הפך לדגם הסדרתי הראשון המבוסס על הפלטפורמה החדשה PPE (Premium Platform Electric) ולדגם החשמלי השני אחרי הטייקן בהיצע הנוכחי של המותג. בשמו של המקאן החשמלי לא תהיה שום תוספת (כמו EV או Electric), כלומר, יהיה בעייתי להבחין בין קרוסאובר הדלק לחשמלי ללא סמלים ייחודיים.

עיצוב חיצוני

פורשה מקאן 2024 שמר על הסגנון הכללי השגרתי, אך בפרטים מסוימים מזכיר את הסדאן החשמלי טייקן. הקרוסאובר נראה "שמנמן" יותר, על אף שהמידות לא השתנו באופן ניכר: האורך גדל ב-58 מ"מ (ל-4,784 מ"מ), הרוחב ב-16 מ"מ (ל-1,938 מ"מ), והגובה ב-1 מ"מ (ל-1,622 מ"מ). עם זאת, בסיס הגלגלים התארך ב-86 מ"מ (ל-2,893 מ"מ). קוטר החישוקים הסטנדרטי הוא R22.

מלפנים הופיעו פנסים דו-קומתיים: הקומה העליונה הם אורות היום בצורת ארבעה מקפים המאוחדים לבלוק אופייני, ומתחתיהם ממוקמים הפנסים הראשיים (מטריקס כאופציה). הקרוסאובר צויד בכונסי אוויר קדמיים אקטיביים לקירור יעיל יותר של הבלמים. על מכסה תא המטען הותקן ספוילר. הגחון הוא שטוח לחלוטין והינ ובעל כיסוי גמיש. כלומר, בוצעה עבודה יסודית בתחום האווירודינמיקה, מה שאפשר להשיג מקדם גרר יוצא מן הכלל (יחסית לקרוסאובר): Cx = 0,25.

תא נוסעים ואבזור

החידוש העיקרי בתא הנוסעים הם שלושת המסכים הגדולים על הפאנל הקדמי. מפרט האבזור הבסיסי כולל לוח מחוונים מעוקל ("12,6) ומסך מדיה מרכזי ("10,9). מסך שלישי ("10,9) לנוסע מלפנים מוצע בתוספת תשלום, בו ניתן לצפות בסרטונים ולגלוש ברשתות חברתיות תוך כדי נסיעה. בנוסף, ישנה תצוגה עילית על השמשה בגודל 87 אינץ' וירטואליים בעלת טכנולוגיית מציאות מדומה. המולטימדיה מבוססת על מערכת ההפעלה Android Automotive. יש תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, מפות מובנות של גוגל או אפל ואפשרות עדכון אלחוטי.

נפח תא המטען נפח תא המטען הראשי מאחור – 540 ליטר. הראשי המאחור – 540 ליטר.

למקאן החשמלי יש שני תאי מטען. נפח התא הראשי מאחור הוא 540 ליטר, אם מקפלים את שורת המושבים האחורית הוא גדל ל-1,348 ליטר. יש תא קטן נוסף בחזית בקיבולת של 84 ליטר, נוח לאחסון כבל הטעינה.

מנועים, שאסי וגרסאות

הדור השני של פורשה מקאן 2024 בנוי על הפלטפורמה החשמלית החדשה PPE (Premium Platform Electric) עם מערכת חשמל 800 וולט. מתח גבוה מבטיח מהירות טעינה מהירה: מ-10% ל-80% תוך 21 דקות בלבד בתחנת 270 קילוואט. כאשר מחוברים לתחנת טעינה 400 וולט (עד 135 קילוואט), המערכת מפצלת את סוללת ה-800 וולט לשני אשכולות כדי לספק מהירות ויעילות גבוהות יותר. קיבולת הסוללה היא 100 קוט"ש, אך מהם נמצאים בשימוש 96 קוט"ש.

פורשה מקאן. הרכב מכונית.
הפלטפורמה החשמלית החדשה PPE (Premium Platform Electric) בעלת מערכת חשמל 800 וולט.

כברירת מחדל מותקנים מתלי קפיץ בעלי בולמי זעזועים פסיביים (עצמות עצה כפולות מלפנים, מערך רב-חיבורי מאחור). אך כאופציה, זמינים בולמי זעזועים אדפטיביים PASM ומתלי אוויר המאפשרים לכוונון את מרווח הגחון בטווח של 184 – 225 מ"מ. כמו כן, בתוספת תשלום ניתן להתקין מערכת היגוי כפול ודיפרנציאל אחורי בשליטה אלקטרונית.

בתחילה יוצעו שתי גרסאות, שתיהן עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה:

פורשה מקאן ‏2024. חלק ממרכב. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
  • פורשה מקאן 4 הבסיסי: מפיק 408 כ"ס ו-650Nm, המאפשרים להשיג מהירות מרבית של 220 קמ"ש ולהאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,2 שניות. טווח הנסיעה לפי הדרכון עומד על 613 ק"מ (לפי מחזור WLTP). המשקל העצמי של הקרוסאובר – 2330 ק"ג
  • פורשה מקאן Turbo המתקדם: מפיק 639 כ"ס ו-1130Nm, האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 3,3 שניות, המהירות המרבית מגיעה ל-260 קמ"ש! טווח נסיעה – 591 ק"מ. מגיע עם מתלי אוויר אדפטיביים כסטנדרט. משקל עצמי – 2405 ק"ג
פורשה מקאן ‏2024. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
פורשה מקאן 4 הבסיסי: מפיק 408 כ"ס ו-650Nm, המאפשרים להשיג מהירות מרבית של 220 קמ"ש ולהאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,2 שניות.

קודמו עם מנוע הבנזין מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4,3 שניות, אם כי המהירות המרבית גבוהה יותר (עד 272 קמ"ש)

השוואה

כפי שמבטיחים היוצרים, הודות לכוח הרגנרציה הגבוה (עד 240 קילוואט), טווח הנסיעה העירוני יוכל להגיע ל-750 ק"מ! שתי הגרסאות מסוגלות לסחוב נגרר במשקל של עד 2 טון.

מחירים

פורשה מקאן ‏2024. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

והכי חשוב – המחירים... בגרמניה הגרסה הבסיסית של הפורשה מקאן החשמלית עולה החל מ-84,100 יורו, גרסת טורבו הבכירה – מ-114,600 יורו. לשם ההשוואה, מחירו של מקאן הבסיסי עם מנוע בנזין מתחיל ב-69,895 יורו, ושל ה-GTS הבכיר – ב-96,075 יורו.

על היבוא של רכבי פורשה לישראל אחראית חברת אורכיד ספורטס קארס שכבר פרסמה את המחירים: מחירה של הגרסה הבסיסית מקאן 4 יתחיל ב-665 אלף שקל, מקאן טורבו יעלה לפחות 930 אלף שקל (כל המחירים לא כוללים מיסים נוספים ואגרת רישוי, נכון לינואר 2024).

תהיו כנים, לפני שהגענו למחירים, רציתם לקנות?..
6 קולות