קיה K4 זהו רכב בגודל בינוני בתצורת סדאן שמיוצר משנת 2014. הדגם שייך לסגמנט הלא נפוץ שתופס את מקומו בין C+ קלאס לבין D+ קלאס. הרכב חולק את אותה הפלטפורמה עם יונדאי מיסטרה, וכנראה, שיש לו סיבה להתחרות ב"אחות" המוצלחת יותר: הדגם המקביל משווק פי כמה יעיל יותר והוא דמות חשובה בשוק הרכב הסיני, שעבורו פותחו שני הדגמים. קי
קיה K4 ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

K4. קיה המיועדת לסין

קיה K4 ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג 1

קיה K4 זהו רכב בגודל בינוני בתצורת סדאן שמיוצר משנת 2014. הדגם שייך לסגמנט הלא נפוץ שתופס את מקומו בין C+ קלאס לבין D+ קלאס. הרכב חולק את אותה הפלטפורמה עם יונדאי מיסטרה, וכנראה, שיש לו סיבה להתחרות ב"אחות" המוצלחת יותר: הדגם המקביל משווק פי כמה יעיל יותר והוא דמות חשובה בשוק הרכב הסיני, שעבורו פותחו שני הדגמים. קיה K4 הוצג לראשונה בתערוכת הרכב בבייג'ין בשנת 2014 והייצור הסדרתי שלו התחיל במפעל המשותף עם Dongfeng בעיר יאנצ'נג. בשנת 2018 הרכב עבר מתיחת פנים, לשם של הגרסה המעודכנת נוספה המילה Cachet - פירושה בתרגום מצרפתית הוא ''חותמת''.

העיצוב החיצוני והפנימי

קיה K4 דור הראשון הורכבה על בסיס הפלטפורמה קיה סיד במרכב האצ'בק: אותם מתלים רב-החיבוריים מאחור, אך בסיס הגלגלים צמח מ-2,650 מ''מ ל-2,770 מ''מ. בואו נבין מה מיקומו של הרכב בקו הדגמים: בסיס הגלגלים של K3 צ'ראטו עומד על 2,700 מ''מ, של הדגם המתקדם K5 אופטימה - 2,805 מ''מ, אורך המרכב של ''החותמת'' עומד על 4,720 מ''מ והוא נכנס בין שני הדגמים האלה (אורך המרכב של צ'ראטו עומד על 4,560 מ''מ, של אופטימה - 4,855 מ''מ). מרווח הגחון של הסדאן שלנו תואם את צרכי העיר: 131 מ''מ. בעיצוב החיצוני שלו אין שום דבר מיוחד, אין בו פרטים בולטים: החלק הקדמי עם "אף הטיגריס" האופייני, פנסים מוארכים, דפנות הצד החלקות. הרכב מיועד לאנשי משפחה בגילאים מעל 40 - קהל רגוע וקבוע.

תא הנוסעים של קיה K4 דגם שנות 2014 - 2018 מעוצב בסגנון אסיאתי: קווים חלקים, הרבה כפתורים ולחצנים קטנים, איכות הרכבה גבוהה. בין האופציות יש לציין במיוחד את פונקציית התנעת המנוע בלחיצה בכפתור ואת מערכת המולטימדיה UVO.

המנועים

בהתחלה הדגם צויד במנוע בנפח 2 ליטר (הזרקת דלק רב נקודתית, 155 כ''ס ב-6,200 סל''ד, מומנטום מרבי של 192 נ''מ ב-4,000 סל''ד) ובתיבת 6 הילוכים אוטומטית. האפשרות הפשוטה יותר היא מנוע בנפח 1.8 ליטר (הזרקת דלק רב נקודתית, 142 כ''ס ב-6,200 סל''ד, מומנטום מרבי של 176 נ''מ ב-4,500 סל''ד) שפועל בשיתוף עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית (שתי התמסורות בעלות 6 הילוכים). מאוחר יותר, למגוון המנועים נוסף מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר עם הזרקת דלק ישירה שמפיק 176 כ''ס ב-5,500 סל''ד ו-265 נ''מ בטווח רחב בין 1,500 לבין 4,500 סל''ד.

הרכב כאמור מגיע בתצורת סדאן ומצויד בהנעה קדמית ובמתלים המיועדים לנסיעה נוחה בתוך העיר: מתלים מסוג מקפרסון מלפנים ומתלים רב-חיבוריים אחוריים. כל הבלמים הם דיסקיים, הקדמיים הם מאווררים. גודל הגלגלים נע בין 16 לבין 17 אינץ'.

האבזור

האבזור של הגרסה הבסיסית הוא לא עשיר: שתי כריות אוויר, מערכת ABS עם חלוקת כוח בלמים וסיוע בבלימת חירום, מושבים חשמליים ומאווררים, מיזוג אוויר ומראות חשמליות. הגרסאות העשירות מאובזרות ב-6 כריות אוויר, מערכת בקרת משיכה, מצלמה אחורית, בקרת שיוט ובקרת אקלים דו-אזורית.

מתיחת פנים 2018

הגרסה המעודכנת של קיה K4 דגם שנת 2018/2019 מגיעה עם עיצוב חיצוני בולט יותר. רשת הגריל עם פסים אנכיים מושכת תשומת לב. לרכב פנסים ופגושים מעודכנים, פנסי ערפל הוחלפו באורות ניווט לד. עיצוב תא הנוסעים מעט השתנה: תא הנוסעים מגיע עם מערכת מדיה מתקדמת בעלת מסך בגודל 8 אינץ' והתאמה ל-Apple CarPlay שלא תומכת יותר בדיסקים.

גם מבחר המנועים עבר שינוי: הוסר מנוע בנפח 2 ליטר, נשארו רק מנוע MPI בנפח 1.8 ליטר (143 כ''ס) ומנוע טורבו T-GSI בנפח 1.6 ליטר (175 כ''ס), שהתווספו שנתיים לפני כן. גם תיבת ההילוכים הידנית נשארה בעבר. מנוע בנפח 1.8 ליטר מגיע עם תמסורת אוטומטית קלאסית בעלת 6 הילוכים, מנוע בנפח 1.6 ליטר פועל בשיתוף עם תיבת 7 הילוכים רובוטית פרה-סלקטיבית.

מפרט האבזור הבסיסי של קיה K4 דגם שנת 2020/2021 לא עשיר במיוחד, הוא כולל שתי כריות אוויר, תא הנוסעים מרופד בבד ומערכת שמע פשוטה. הגרסאות היקרות יותר מאובזרות בבקרת אקלים דו-אזורית, מושב נהג מאוורר, מצלמה אחורית, מושבים מרופדים בעור, גג פנורמי ומושבים קדמיים חשמליים. לאחר מתיחת הפנים, הנוסעים בשורת המושבים האחורית יהנו מפתחי אוורור נוספים הנמצאים בין המושבים הקדמיים.

מה דעתכם, מה חסר לקיה K4 כדי להיות דגם מוצלח?
4 קולות