הונגצ'י LS7. רכב השטח הגדול והיקר ביותר בסין
הונגצ'י LS7 הוא רכב השטח הגדול והיקר ביותר בסין, שהולך להתחרות במתחרים ראויים כמו רולס-רויס קולינן ובנטלי בנטיאגה, המוצע אצלנו בארץ, דרך אגב. נזכיר שסדרת L היא היוקרתית ביותר בהיצע של מותג היוקרה שמהווה חלק מהתאגיד הממשלתי FAW. דגם LS7 הוצג לראשונה בתצוגת הרכב בשנגחאי בשנת 2019 ושוחרר לשוק בסוף אפריל 2022. הרכבים הראשונים יימסרו ללקוחות כבר בקיץ הנוכחי.
החל משנת 1958 תחת המותג Hongqi מיוצרות לימוזינות עבור אליטת המפלגות המקומית, הדגם הראשון שיצא לשוק ההמוני הופיע בשנת 2013, זהו רכב H7 הגדול בעל מרכב סדאן. לאחר מכן ההיצע התרחב בזכות רכבי פנאי. לפני זמן קצר התאגיד FAW, המחזיק במותג היוקרה, הוציא אותו מחוץ לסין. ישראל הפכה לאחד משווקי היצוא הראשונים: לארץ הובא הקרוסאובר החשמלי הגדול E-HS9.
עיצוב חיצוני
מימדיו של הונגצ'י LS7 הם הבאים: 5,695 מ"מ לאורך, 2,095 מ"מ לרוחב, 1,985 מ"מ לגובה, בעת בסיס גלגלים של 3,309 מ"מ. במידותיו הוא מתקרב ללינקולן נביגטור L, ג'יפ גראנד וואגוניר L וקאדילק אקסלייד ESV. יש לו גלגלים גדולים בהתאם: 22 אינץ'. מרווח הגחון המינימלי של ספינת הדגל של Hongqi הוא 246 מ"מ. תמורת תשלום נוסף, מוצע צבע מרכב דו-גוני. רכב השטח צויד בגריל ענק בעל צלעות אנכיות בצורת "מפל", כפי שמכנה אותו היצרנית. הגריל "בנוסח Rolls-Royce" ויחידות התאורה דו-הקומתיות לא הופיעו משום מקום, שהרי משנת 2018 על עיצוב הרכבים של מותג היוקרה הסיני אחראי ג'יילס טיילור, המעצב הראשי לשעבר של מותג הפאר הבריטי. הדלתות האחוריות הארוכות במיוחד מאפשרות להגיע עם נוחות מרבית לספת ה-VIP האחורית. אופציה מסקרנת: ידיות מוזהבות על הדלתות ועל הקונסולה המרכזית.
חלל הפנים
תא הנוסעים מרופד בעור טמעוטר במרכיבים מעץ. כל המושבים כוללים שפע אפשרויות של כוונון, אוורור וחימום. בגרסה הסטנדרטית ישנם חמישה מקומות, היקרה מכילה רק ארבעה. במקרה כזה לנוסעים החשובים יוצעו משענת רגליים אישית ומסך. בנוסף לכך, השורה האחורית זוכה למקרר משלה. ה"חמנייה" על ההגה בסגנון רטרו היא סימן ההיכר של סדרת ה-L (אותן חמניות מצויות גם על הגלגלים).
יחידת כוח ושאסי
הונגצ'י LS7 שנת 2022/2023 מובא לידי תנועה באמצעות מנוע טורבו בנזין V8 בעל הזרקה ישירה בהספק 360 כ"ס בשילוב עם תיבת ZF אוטומטית בעלת 8 הילוכים והנעה כפולה עם מצמד המשלב את הסרן הקדמי. המנוע הוא פיתוח עצמאי של המהנדסים הסיניים: הוא פותח על-ידי התאגיד FAW בשיתוף פעולה עם מכון המחקר המרכזי של סין. זמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9,1 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ב-200 קמ"ש, וצריכת הדלק הממוצעת לפי הדרכון היא 16,4 ליטר ל-100 ק"מ. בהמשך צפויה להופיע גרסה היברידית חסכונית יותר, מבחינת צריכת דלק. ברכב השטח מותקנים מתלי עצמות עצה כפולות עצמאיים בסרן הקדמי וסרן חי מאחור. כבר בגרסת הבסיס נכללים מתלי אוויר.