לנד רובר דיסקברי זהו רכב שטח עם הנעה 4x4 של יצרנית לנד רובר הבריטית, המיוצר מאז 1989. בשנת 2020 בשוק ישראלי כבר ניתן לרכוש דור חמישי של לנד רובר דיסקברי, מדגם 2016 עם 5 דלתות,
לנד רובר דיסקברי
AUTOBOOM

לנד רובר דיסקברי. תורף שטח.

לנד רובר דיסקברי

לנד רובר דיסקברי זהו רכב שטח עם הנעה 4x4 של יצרנית לנד רובר הבריטית, המיוצר מאז 1989. בשנת 2020 בשוק ישראלי כבר ניתן לרכוש דור חמישי של לנד רובר דיסקברי, מדגם 2016 עם 5 דלתות,

דור ראשון

לנד רובר דיסקברי יוצר בין השנים מ- 1989 עד-1998. עם הופעתו של ''דיסקברי'' לנד רובר ''רגיל'' מקבל תוספת שם ''דפנדר''. פיתוח חדש נקרא ''לנד רובר דיסקברי''. דגם חדש תופס מקום בין ''דיפנדר'' ו''ריינג' רובר'' .לדיסקברי היתה שלדה רצופה עם סרנים קשיחים והנעה 4x4 קבועה עם הילוך נמוך.. דגם זכה לפופולריות רבה ואף השתתף במרוצי Camel Trophy וזכה למוניטין של כובש שטח הטוב ביותר. בסך עד שנת 1998 יוצרו כ-392,000 רכבים דיסקברי מהסדרה הראשונה.

דגם ראשון של דיסקברי זכה לפופולריות רבה בקרב אנשים עם אורח חיים פעיל והשתתף במרוצי Camel Trophy, שם זכה למוניטין של כובש השטח הטוב ביותר.

דגם ראשון יוצר מיחידות של דגם הריינג 'רובר. לגרסה ראשונה היו 3 דלתות בלבד, אולם כעבור שנה יוצרה גרסה עם 5 דלתות. לדגם סטנדרתי הראשון של לנד רובר דיסקברי היה סלון בעל 5 מושבים , אך בתשלום נוסף הציעו ללקוח 2 מושבים נוספים בשורה השלישית. כמו כן בכמויות קטנות יוצר דגם מסחרי דו-מושבי בעל 3 דלתות ודפנות מרכב "סגורות".

דור שני

הדור השני של לנד רובר דיסקברי יוצר בין השנים 1998-2004. לגרסה שנייה כבר היו 5 דלתות. במראה החיצוני בין שני הדגמים לא היה שום הבדל. מעצבי חברת לנדרובר החליתו לא לשנות את מראה של דיסקברי השני ולהשאיר אותו כמו זהה לקודמו. השינוי היחידי במראה של דיסקברי השני היה בבלט אחורי : החלק נהיה ארוך יותר. ואורכו של מרכב גדל ב-18ס"מ. בסך הכל יוצרו 278000 רכבים של הדור שני.

דור שלישי

הדור השלישי של לנד רובר דיסקברי יוצר בין השנים 2004 ל-2009. למרות כמה מאות הבדלים בעיצוב, המראה של דיסקברי השלישי נשאר די מוכר. דיסקברי שלישי מבוסס על בסיס ''ריינג' רובר'' עם מסגרת מחוזקת ומשולבת במבנה הגוף כדי להגביר את הקשיחות הפיתול ולשפר משמעותית את מאפייני שליטה ברכב. מערכת מתלים פנאומטית לא רק שיפרה את רמה הנסיעה, אלא גם הפכה לחלק בלתי נפרד מהנעה 4x4 אלקטרונית החדשה של מערכת Terrain Response ,שהסדירה את כח מתיחה, המהירות, מפלס קשיחות המתלים ומרווח גחון בהתאם למאפייני הכביש.

דור רביעי

הדור הרביעי של לנד רובר דיסקברי יוצר בין השנים 2009 ל-2017. בשנת 2013 הוא קיבל עיצוב מחודש. לנד רובר רביעי עבר שינוי באופטיקה קידמית ,קיבל פגוש קדמי חדש, סורג רדיאטור צר יותר והתחיל להידמות יותר לריינג 'רובר ספורט. מראה חיצוני של דיסקברי רביעי נהיה לא רק יותר אצילי אלא גם תוקפני ודינמי. יחד עם זאת, המאפיינים המובהקים של לנד רובר דיסקברי נותרו ללא שינוי : צללית גיאומטרית ברורה, גג דו-מפלסי , שמשה אחורית אסימטרית המאפשרת גישה קלה יותר למזוודות ומשפרת שדה ראיה.

סלון ענקי של לנד רובר דיסקברי רביעי משתנה בקלות, מושבים בתא המטען ושורה שניה מתקפלים לתוך הרצפה, וכתוצאה מכך שטח מדלת אחורית ועד למושב הנהג נהפך לתא מטען.

דיסקברי רביעי קיבלה סלון ענקי, בידוד אקוסטי וארגונומיה מעולים, מסך מגע צבעוני רב תכליתי. סלון של לנד רובר דיסקברי רביעי משתנה בקלות, מושבים בתא המטען ושורה שניה מתקפלים לרצפה, וכתוצאה מכך שטח מדלת אחורית ועד למושב הנהג נהפך לתא מטען. אך החידוש העיקרי של דגם רביעי הוא מנועה חדש, שמסוגל כעת לספק דינמיקת נהיגה מצוינת לרכב שטח שמשקלו הוא 2.6 טון.

דור החמישי

הדור החמישי של לנד רובר דיסקברי מיוצר משנת 2016 ועד היום. דיסקברי חמישית מאופיינת בפרופורציונליות מאוזנות ומראה אתלטי. חלק קידמי עוצמתי אקספרסיבי עם בלט קצר, ושמשה קדמית זרמית. לרכב יש קוי גוף עולים וגב אחורי מחודד שיוצרים מראה דינמי מושלם לביצועים ללא תחרות .לנד רובר דיסקברי 2017/2018 קיבלה אופי חדשני ומודרני. יחד עם זאת, קווים ברורים עולים של גג ,וחלק אחורי ותחתי של גוף הרכב הופכים את דיסקברי חדש קל לזיהוי.

בסרטון: לנד רובר דיסקברי 2020 שנת. ג'יפ.

לנד רובר דיסקברי 2019/2020 הפכה למכונית עירונית מתוחכמת, אך יחד עם זאת היא לא איבדה את איכויות השטח הייחודיות שלה! לדגם נותרה עוצמה של לנד רובר אמיתי. מערכת סתגלות האופציונלית Terrain Response 2 עוקבת ברציפות אחרי תנאי הדרך ובוחרת מצב נהיגה תוהם .המערכת משפרת משמעותי את ביצועי השלדה ותיבת ההילוכים בתנאי דרך שונים.