
מחכים בישראל לדור החדש של Opel Grandland עם מידות מוגדלות ושינויים מקיפים מבפנים ומבחוץ
הדור השני של רכב הפנאי בן ה-5 מושבים, שהוצג בשנה שעברה, עבר שינויים משמעותיים: אופל גרנדלנד הפך לגדול יותר, קיבל את עיצוב ה-3D Vizor המזוהה עם המותג, פנסים מטריציים כסטנדרט, תא נוסעים טכנולוגי עם מסכים גדולים וגרסאות היברידיות וחשמליות. בישראל — מחכים לגרנדלנד החדש, גרסאות ומחירים כבר ידועים.
מועד תחילת השיווק של הדור השני של Opel Grandland בישראל טרם פורסם רשמית, אך ככל הנראה מדובר בזמן הקרוב מאוד, שכן גרסאות ומחירים ראשוניים כבר זמינים (פירוט בהמשך).
רקע כללי. ה-Opel Grandland הוצג לראשונה בשנת 2017 (אז עם הסיומת X) כקרוסאובר קומפקטי, שפותח בשיתוף פעולה בין Opel לקונצרן הצרפתי PSA על בסיס פלטפורמת EMP2. בשנת 2021 עבר מתיחת פנים משמעותית והשם קוצר ל-"Grandland" בלבד.
ב-2024 הושק הדור השני – עם שינויים דרמטיים. הוא מבוסס על פלטפורמת STLA Medium החדשה של קבוצת Stellantis, שתוכננה מראש להתאים גם להנעות פלאג-אין וחשמליות מלאות. בין המתחרים הישירים: פיג'ו 3008 ו-5008, קיה ספורטאז', יונדאי טוסון.
עיצוב חיצוני
ה-Grandland החדש גדול מהדור הקודם ובעל מרווח פנימי טוב יותר: אורך: 4,650 מ"מ (+173 מ"מ), רוחב: 1,905 מ"מ (+64 מ"מ), גובה: 1,660 מ"מ (+19 מ"מ), בסיס גלגלים: 2,784 מ"מ (+109 מ"מ). העיצוב החיצוני השתנה מהותית: חזית בעיצוב Vizor תלת-ממדי, קווים מוארים מלפנים ומאחור, לוגו מואר בלבן והשם Opel מאחור – באדום.
הדור החדש כולל כסטנדרט פנסי מטריצה מסוג Intelli-Lux Pixel Matrix HD – כל פנס מורכב מ-25,600 נקודות תאורה, עם עוצמה ודיוק גבוהים שאינם מסנוורים רכבים ממול. עוד בולטים: "סנפירים" בעמודי C וגג שחור צף. חישוקים קלים בקוטר 19 או 20 אינץ' מוצעים כבר בגרסאות בסיס.
תא נוסעים ואבזור
בתא הנוסעים: לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ' עם תצוגת מידע על השמשה (אופציונלי), מסך מגע מרכזי בגודל 16 אינץ', בקרת אקלים עם כפתורים פיזיים לנוחות. פתחי האוורור שולבו בדלתות הקדמיות, מה שיוצר תחושת מרחב. מטען אלחוטי לסמארטפון ממוקם מתחת לזכוכית, ובורר ההילוכים מוקטן ומשאיר מקום לכוסות ואחסון.
המושבים קיבלו אישור אורתופדי גרמני AGR. הקדמיים כוללים תמיכה צידית, כיוון חשמלי, אוורור ועיסוי. לנוסעים מאחור נוספו 20 מ"מ למרווח רגליים. המושב האחורי מתקפל ביחס 40:20:40. תא המטען הוגדל מ-514 ל-550 ליטר, עד נפח מרבי של 1,641 ליטר.

מערכת הבטיחות Intelli-Drive 2.0 מוצעת כבר מהבסיס, וכוללת: בקרת שיוט אדפטיבית, עצור-סע, זיהוי תמרורים, מגביל מהירות חכם, בלימה אוטונומית עם חיישן התנגשות, ועוזר חצי-אוטומטי להחלפת נתיב.

בישראל יוצע ה-Grandland החדש בשתי רמות גימור: EDITION (בסיסית) ו-GS (מאובזרת). רשימת אבזור סופית טרם פורסמה, אך ידוע כי יכללו: ריפוד עור נאפה, מושב נהג מחומם עם עיסוי ואוורור, מצלמות היקפיות 360°, בקרת אקלים מפוצלת, שקעי USB קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית, פנסים מטריציים מתכווננים.
מנועים וגרסאות

בשלב ראשון תשווק גרסה עם מערכת הנעה היברידית קלה (MHEV): מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד עם 6 הילוכים, מנוע חשמלי 48 וולט בעוצמה של 28 כ"ס ההספק הכולל – 136 כ"ס ו-230 ניוטון מטר. הנעה קדמית. תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות, מהירות מרבית – 202 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת: 18.2 ק"מ לליטר. מחיר גרסת הבסיס בישראל: החל מ-182,000 ₪*

בהמשך תוצע גם גרסה חשמלית: מנוע חשמלי קדמי בהספק 213 כ"ס, סוללה בקיבולת 73 קוט"ש, מערכת 400 וולט, תאוצה ל-100 קמ"ש: 9.0 שניות, מהירות מרבית: 170 קמ"ש, צריכת חשמל: 17.6 קוט"ש ל-100 ק"מ, טווח נסיעה: 500 ק"מ (WLTP), טעינה מהירה עד 80% תוך 26 דקות (עד 160 קילוואט) מחיר גרסה חשמלית: החל מ-244,000 ₪*
*כל המחירים ללא אגרת רישוי, נכון ליולי 2025