
דור שלישי של Audi Q3: פלטפורמה ישנה ופתרונות מוזרים
אודי הציגה את דור שלישי של ה-Q3. לא שינו את הפלטפורמה, אך הצלב-אובר קיבל עיצוב אופנתי עם תאורת פנסיים כפולה ופתרונות יוצאי דופן (או יותר נכון, שנויים במחלוקת) בתא הנוסעים. בשוק האירופי, הדגם החדש צפוי לצאת כבר בחורף הקרוב. אז נוכל לראות אם ה-Audi Q3 החדש יוכל לחזור על הצלחתם של קודמיו.
ה-Q3 דור שלישי מיוצר בעיר דיור בהונגריה ובאינגולשטאט בגרמניה. תחילת המכירות צפויה לאוקטובר 2025. המחירים בגרמניה מתחילים מ-44,600 אירו, והגרסה ההיברידית המתקדמת תתחיל ב-49,300 אירו.
כמו כן, נזכיר: Audi Q3 היא אחת מהדגמים הפופולריים ביותר של המותג הגרמני. מאז השקת הדגם הראשון ב-2011, היקף מכירות הצלב-אובר עבר את ה-2 מיליון יחידות. הדור השלישי החדש, שהושק ביוני 2025, למעשה מהווה אבולוציה של הדור השני (שוחרר ב-2018) ומבוסס על פלטפורמת MQB Evo הקודמת. לכן, לא התרחשו שינויים רדיקליים מבחינת הטכנלוגיה.
עיצוב
ה-Audi Q3 2025 קיבל צורות מעט מעוגלות יותר ותאורת פנסיים כפולה: הפנסים הראשיים ממוקמים מתחת לאור הנהיגה, שכולל 23 סגמנטים המאפשרים שינוי בתבנית התאורה (באופן ברירת מחדל מוצעים 4 ווריאציות). אופציונלית, ניתן להתקין פנסים מטריציוניים (בכל פנס 25,600 דיודות) שמציגות רמזים ישירות על הכביש, ופנסים אחוריים מסוג OLED עם סמל אחורי מואר. בבמפר האחורי מוטמעת רשת דמוי-מגניב ודיפיוזר גדול.
בסיס הגלגלים לא השתנה בדור השלישי: 2680 מ"מ. אך האורך גדל ב-47 מ"מ (ל-4531 מ"מ), הרוחב ב-10 מ"מ (ל-1859 מ"מ), והגובה ב-7 מ"מ (ל-1623 מ"מ). שופרה האווירודינמיקה: מקדם Cx ירד מ-0.32 ל-0.30. מוצעות גלגלים בקטרים של 17 עד 20 אינצ'ים, ורוחב הצמיגים הבסיסיים גדל מ-215 ל-235 מ"מ. ניתן להזמין חבילת S line עם עיטור כסוף.
תא הנוסעים וההספקה

בתא הנוסעים של Audi Q3 דור שלישי יש יותר משטחים רכים למגע, ולחלק מהקישוטים יש אפשרות לחריטה לייזרית, שדרכה זורמת תאורת LED סביבתית. עם זאת, ישנם גם פתרונות שנויים במחלוקת. כל החומרים משמשים הם סינתטיים ומחומרים ממוחזרים.

נעלם גם בלוק השליטה על מערכת המיזוג, כעת ניתן לשנות את ההגדרות רק דרך מסך המגע בגודל 12.8 אינץ' של מערכת המולטימדיה (היי "סינים"!)), שמחובר ליחידה פנורמית עם מסך מכשירים צר בגודל 11.9 אינץ'. מערכת המולטימדיה פועלת על מערכת ההפעלה Android Automotive OS, יש בה SIM מובנית ומאפשרת להתקין אפליקציות צד ג' ללא חיבור לסמארטפון.

לשלוש – מאווררי האוויר המרכזיים עברו למטה ומפנים את האוויר "לבטן". לארבע – ההגה הקטום עם לחצנים פיזיים הוחלף בהגה מרובע עם פאנלים מגע. לחמישה – כעת המערכת להעברת הילוכים היא כפתור מתחת להגה, וניתן לשלוט במערכת התאורה והמגבים עם ידית חדשה כפולה.

המצלמה למעקב אחרי עייפות נהג והאודיו המתקדם של Sonos (12 רמקולים, 420 וואט) מותקנים כסטנדרט, אך חלק מההגדרות זמינות רק בתוספת תשלום – ככה זה הפימיום עכשיו. באופציות ניתן למצוא: תצוגה מקרן, תאורה פנימית מתקדמת ושמשות דו-שכבתיות בדלתות הקדמיות המפחיתות רעש בתא הנוסעים. יש גם בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת עד למהירות של 210 קמ"ש. אסיסטנט חניה חדש יכול לשחזר את 50 המטרים האחרונים של הדרך (מהירות לא יותר מ-10 קמ"ש). עם זאת, גם עזרי נהיגה אלקטרוניים מתקדמים מוצעים כאופציות.
כמו בעבר, ה-Audi Q3 כבר בגרסה הבסיסית כוללת ספסל אחורי מתכוונן: חלקיו נעים בכיוון האורך ומשנים את זווית התמיכה של הגב. תא המטען מכיל 488 ליטר במקום 530 קודמים, עם מושבים אחוריים מקופלים – 1386 ליטר במקום 1525 בדגם הקודם.
מנועים וגרסאות
הדור השלישי של ה-Q3 קיבל שלדה משודרגת עם רוחב סרנים מורחב: + 4 מ"מ מקדימה (1588 מ"מ) ו-+ 5 מ"מ מאחורה (1576 מ"מ). ישנם שלושה סוגי מתלים על פי בחירה: רגילים, ספורטיביים ואדפטיביים, עם בולמים בעלי שסתומים נפרדים לדחיסה ולחזרה. יש ארבע גרסאות ל-Audi Q3 2025, כולן (למעט הגרסה העליונה) מצוידות בתיבת הילוכים רובוטית עם שבעה הילוכים S tronic עם שני מצמדים.
- דיזל עם הנעה קדמית: מנוע טורבו TDI בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס ו-360 ניוטון מטר
- גרסה בנזין בסיסית עם הנעה קדמית ("היברידי רך"): מנוע TFSI בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס ו-250 ניוטון מטר, עם גנרטור-סטארטר 48 וולט
- גרסה בנזין מתקדמת עם הנעה כפולה: מנוע טורבו TFSI בנפח 2.0 ליטר עם 265 כ"ס ו-400 ניוטון מטר, תיבת הילוכים quattro עם קלאץ' על הסרן האחורי
- הגרסה העליונה Audi Q3 e-Hybrid – היברידי נטען עם הנעה קדמית: מנוע בנזין טורבו 1.5 ליטר (177 כ"ס), מנוע חשמלי (116 כ"ס) ותיבת הילוכים רובוטית 6 הילוכים. הספק כולל של המערכת – 272 כ"ס ו-400 ניוטון מטר. סוללת המתח של 19.7 קוט"ש ממוקמת מתחת למושב האחורי. טווח נסיעה על חשמל בלבד – 119 ק"מ (לפי מחזור WLTP). הספק טעינה במתח ישר – 50 קילוואט.