הקרוסאובר הגדול היגר: הדור השני של לינקולן נאוטילוס שהופיע לראשונה באפריל 2023 יורכב לא בצפון אמריקה, אלא בסין. הפרמיירה של הדגם החדש התקיימה במקביל בתערוכת הרכב בשנחאי ובאירוע נפרד בארה"ב. באופן לא מפתיע, לרכב יש סגנון סיני מובהק. בתא הנוסעים יש מסך ענק המשתרע על פני כל רוחב הפאנל הקדמי. הופיעו גרסאות עם הנעה כפול
לינקולן נאוטילוס. דור 2 שנת 2023
AUTOBOOM

לינקולן נאוטילוס. דור 2 שנת 2023

לינקולן נאוטילוס. דור 2 שנת 2023

הקרוסאובר הגדול היגר: הדור השני של לינקולן נאוטילוס שהופיע לראשונה באפריל 2023 יורכב לא בצפון אמריקה, אלא בסין. הפרמיירה של הדגם החדש התקיימה במקביל בתערוכת הרכב בשנחאי ובאירוע נפרד בארה"ב. באופן לא מפתיע, לרכב יש סגנון סיני מובהק. בתא הנוסעים יש מסך ענק המשתרע על פני כל רוחב הפאנל הקדמי. הופיעו גרסאות עם הנעה כפולה והיברידיות. תחילת המכירות צפויה לא לפני 2024.

תחילה בסוכנויות יופיעו גרסאות הבנזין במחיר מ-48 עד 55 אלף דולר. מחירן של הגרסאות ההיברידיות עדיין לא ידוע.

מחיר

עיצוב חיצוני

לינקולן נאוטילוס שנת 2024 החדש גדל במימדים בהשוואה לדור הקודם: אורך 4,908 מ"מ, רוחב 1,952 מ"מ, גובה 1,717 מ"מ. בסיס הגלגלים גדל גם הוא: 2,900 מ"מ במקום 2,850. הרכב יתמזג לחלוטין בקרב שותפיו לקטגוריה הסינים, ולזהות שזהו לינקולן יהיה אפשר רק לפי הסמל.

הצורה הצרה של יחידות התאורה מלפנים ומאחור, הפסים המחברים בין הפנסים, הגריל עם עיצוב בצורת נקודות נפרדות – הכל ביחד לא יוצר רושם של משהו חדשני. הגלגלים הם גדולים, כנהוג בימינו: הבסיסיים מגיעים בקוטר R19, הכי גדולים – R22. פרט מעניין, אם כי קצת מוזר, הן ידיות הדלת: מעין לולאות שהינן חלק מהמולדינג לאורך קו הזיגוג התחתון. לרכבים עבור סין יש ידיות דלת נשלפות והן ממוקמות נמוך יותר, הסיבה לכך היא כנראה המבנה המיניאטורי יותר של התושבים בארץ.

חלל פנימי ואבזור

ההגה האובלי נראה די מעניין, אך הדבר העיקרי שמושך תשומת לב בתא הנוסעים היא ה"טלוויזיה" מקצה לקצה של הפאנל הקדמי. המסך המסיבי מציג את כל המידע האפשרי: מחוונים, ניווט וכו'. יש גם מסך מגע נפרד למולטימדיה בגודל "11,1 אינץ', תפעול קולי, תקשורת 5G ועדכון מרחוק OTA. הושאלה תכונה המייחדת את הלינקולנים הוותיקים יותר: כל הצלילים, כמו התראה על דלת פתוחה, הוקלטו על ידי תזמורת סימפונית. פרט אריסטוקרטי נוסף הוא מטהר אוויר מובנה עם שלוש מחסניות מתחלפות.

מוצעת מערכת שמע בת 28 רמקולים ואוטופיילוט BlueCruise 1.2, הוא שודרג וכעת מסוגל לבצע כמה פונקציות נהיגה, כמו שמירה על מהירות ונתיב. כמו כן, המערכת יכולה להחליף נתיב אם הנהג הפעיל את האיתותים.

מערכת הנעה

לינקולן נאוטילוס שנת 2024 מצויד במערכת הנעה כפולה: הסרן קדמי ראשי וסרן אחורי משתלב. מערכת המתלים: תמוכות מקפרסון מלפנים ומערך רב-חיבורי מאחור. בתור אופציה מוצעים בולמי זעזועים אדפטיביים. לקרוסאובר הקצו מנועי טורבו צנועים יחסית בנפח 2 ליטר המפיקים 253 ו-373Nm בגרסאות האמריקאיות ו-261 כ"ס ו-390Nm בגרסאות הסיניות. תיבה – 8 הילוכים אוטומטית.

לינקולן נאוטילוס ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

תהיה גם גרסה היברידית רגילה, לא פלאג-אין. מערכת הנעה כזו תתבסס על אותו מנוע בנזין בנפח 2 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס וגיר רציף אלקטרומכני. ההספק המרבי של יחידת הכוח יעמוד על 314 כ"ס. ראשית יחל הייצור של גרסאות הבנזין, ולאחר מכן של ההיברידים.

הרכב פונה בעצמו ברגע שהנהג מדליק את האיתות. מה דעתכם?
13 קולות