מזראטי גיבלי – מכונית ספורט מסגמנט E-קלאס מאת המותג האיטלקי Maserati. המותג שייך לתאגיד האיטלקי-האמריקאי "Fiat Chrysler Automobiles". המכונית מיוצרת משנת 1987 בגרסאות בעלות מרכב קופה וסדאן. סוג ההנעה – אחורי או כפול. בשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור השלישי של מכונית סדאן המפוארת, שעברה מתיחת פני
מזראטי גיבלי ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור, שדרוג 2
AUTOBOOM

סדאן מזראטי Ghibli. דור 3, מתיחת פנים של שנת 2020

מזראטי גיבלי ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור, שדרוג 2

מזראטי גיבלי – מכונית ספורט מסגמנט E-קלאס מאת המותג האיטלקי Maserati. המותג שייך לתאגיד האיטלקי-האמריקאי "Fiat Chrysler Automobiles". המכונית מיוצרת משנת 1987 בגרסאות בעלות מרכב קופה וסדאן. סוג ההנעה – אחורי או כפול. בשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור השלישי של מכונית סדאן המפוארת, שעברה מתיחת פנים בשנת 2020.

למכונית סדאן שנת הדגם 2020, 4 הדלתות ו-5 מקומות ישיבה. המכונית מגיעה במימדים הבאים: 4,971 מ"מ אורך, 1,945 מ"מ רוחב, 1,461 מ"מ גובה, בסיס גלגלים באורך 2,998 מ"מ. נפח תא המטען – 500 ליטר. משמע, אין כל הבדל במימדים בהשוואה לחידוש הגרסה של שנת 2016.

מאפיינים ייחודיים

בשנת 2020, גרסת הדור השלישי של מזראטי גיבלי שנת 2013, עברה מתיחת פנים שנייה, הנוספת לראשונה שבוצעה בשנת 2016. הדגמים המחודשים מאופיינים ברשת גריל עם מבנה סורגים אנכי, תוספות עיטור כרום או שחור מבריק, בהתאם לרמת הגימור ופנסי לד אחוריים. ישנם גם חידושים בתוך תא הנוסעים. תא הנוסעים של גיבלי שנת 2020 שודרג במסך מרכזי בגודל 10.1 אינץ' במקום 8.4 ברזולוציה גבוהה יותר, תמונה משופרת וממשק שונה המבוסס על מערכת ההפעלה Android. המכונית המשודרגת זכתה במערכת "נהג אוטומטי" רמה 2, איתה היא יכולה לנוע באופן עצמאי בכל כביש עם סימון טוב במהירויות עד 145 קמ"ש. כמו כן, הופיעה האפשרות לשלוט במכונית באמצעות אפליקציית סלולאר.

אך החשוב ביותר – בשוק הופיעה הגרסה ההיברידית – Ghibli Hybrid והגרסה המתקדמת Ghibli Trofeo עם מנוע V טורבו 8 צילינדרים בנפל 3.8 ליטר ועם הספק בסך 580 כ"ס. איתו מהירותה המרבית של המכונית עומדת על 326 קמ"ש והזינוק עד מאה קמ"ש הראשונים מתרחש תוך 4.5 שניות.

מזראטי Ghibli Hybrid

בסרטון: מזראטי גיבלי 2020 שנת. סדאן.

מתחת למכסה המנוע של מזראטי Ghibli Hybrid נמצא מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר. עד היום גיבלי אובזרה במנועי V6 בלבד. וכאן מדובר על מנוע זרם ישר בעל 4 צילינדרים. החלק החשמלי – הינו סטארטר-גנרטור בסך 48 וולט המשולב עם סוללת ליתיום-יון קומפקטית. מטעמי שיווי המשקל, הסוללה הותקנה בתוך תא המטען. המהירות המרבית של יחידת הכוח עומדת על 330 כ"ס ו-450 נ"מ. התמסורת היא תיבת 8 ההילוכים האוטומטית הסטנדרטית עבור Ghibli. ההנעה היא אחורית בלבד. הגרסה ההיברידית מאיצה עד 255 קמ"ש המרביים וזמן הזינוק מאפס עד מאה עומד על 5.7 שניות.

מזראטי Ghibli Trofeo

בסרטון: מזראטי גיבלי 2020 שנת. סדאן.

מכונית הספורט המתקדמת והעוצמתית מצוידת במנוע V טורבו בעל 8 צילינדרים בנפח 3.8 ליטר,עם הספק בסך 580 כ"ס ו-538 נ"מ מומנט סיבובי. המנוע עובד בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. סוג ההנעה – אחורי. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת נמצאת בטווח של 12.3 ליטר ל-100 ק"מ. אומנם המהירות ראויה להערצה. הסדאן מסוגלת להגיע למהירות מרבית 326 קמ"ש ולזנק עד מאה קמ"ש הראשונים תוך 4.5 שניות.

דיוויד בקהם הפך לפנים של מזראטי. מה דעתך לגבי הצעד האמיץ?
3 קולות