מרצדס GLC הוא קרוסאובר במימדים בינוניים פופולרי מבית מרצדס-בנץ. הוא הופיע לראשונה בשנת 2015, עבר עדכון בשנת 2019 ועכשיו הגיע תורו להחליף דור. ביוני של 2022 יצא הדור השני, נציין ישר שאין לצפות ממנו שינויים מהפכניים: הקרוסאובר נמכר טוב מאוד גם ככה, אפילו עוקף בפופולריות את מרצדס C-קלאס, לכן היצרנית החליטה לא לערו
מרצדס GLC ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

מרצדס GLC. דור 2 שנת 2022

מרצדס GLC ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

מרצדס GLC הוא קרוסאובר במימדים בינוניים פופולרי מבית מרצדס-בנץ. הוא הופיע לראשונה בשנת 2015, עבר עדכון בשנת 2019 ועכשיו הגיע תורו להחליף דור. ביוני של 2022 יצא הדור השני, נציין ישר שאין לצפות ממנו שינויים מהפכניים: הקרוסאובר נמכר טוב מאוד גם ככה, אפילו עוקף בפופולריות את מרצדס C-קלאס, לכן היצרנית החליטה לא לערוך ניסויים עם העיצוב. עם זאת, GLC החדש עבר ליחידת כוח מחושמלת (בהיצע לא נשארו מנועי בעירה פנימית ללא מערכת היברידית) והפך לרכב הראשון בפלח השוק שצויד במערכת היגוי כפול.

כבר יודעים שמרצדס GLC דור שני 2023 יוצע בישראל במחיר המתחיל מ-470,000 ש"ח. על הייבוא לארץ הודיעה חברת "כלמוביל", יבואנית של מרצדס בישראל. בשנת 2023 תגיע אלינו הגרסה ההיברידית GLC 300e עם טווח נסיעה חשמלי של 119 ק"מ ושני דגמי בנזין: GLC 200 ו-GLC 300, כולן עם הנעה כפולה 4MATIC.

חשוב

עיצוב חיצוני

השינויים הניכרים ביותר בעיצוב הם פנסי החזית ש"התמזגו" עם הגריל: מפרט האבזור הבסיסי כולל פנסי לד, בתור אופציה מוצעים פנסי Digital Light המקרינים הנחיות לנהג על פני הכביש (חצים וסמלים שונים). לכל פנס כזה יש שלושה לדים ומטריצה המורכבת מ-1,3 מיליון מראות מיקרו. הגריל שינה את צורתו וקיבל מילוי שונים, במרכז מתוח פס כרום ובאופן כללי יש יותר מרכיבים עיצוביים מכרום. שינוי מהותי נוסף: הפחתה של מקדם הגרר, כעת 0,29 במקום 0,31.

מרצדס GLC החדש התארך ב-6 ס"מ, המרחק בין הסרנים גדל ב-1,5 ס"מ צנועים ומפשק הגלגלים התרחב מלפנים ומאחור. מימדי המרכב הם הבאים: אורך 4,716 מ"מ, רוחב 1,890 מ"מ, גובה 1,640 מ"מ, בסיס גלגלים 2,888 מ"מ. המתחרים הכי קרובים של GLC הם ב.מ.וו X3 ואאודי Q5. שלושת הרכבים נכנסים לעשרת הקרוסאוברים היוקרתיים הטובים ביותר, שנמכרים בישראל. נפח תא מטען גדל: 620 ליטר בגרסאות הבנזין ו-470 ליטר בגרסאות היברידיות פלאג-אין. הקרוסאובר החדש מצויד בג'נטים בקוטר מ-"18 עד "20. בתור אופציה מוצעת חבילת AMG Line עם ג'נטים R20 ופגושים בעיצוב ספורטיבי המעניקים לדגם מראה ספורטיבי יותר.

חלל הפנים

תא הנוסעים של מרצדס GLC החדש מועתק כמעט במלואו מהגרסאות הבכירות של C-קלאס: מותקנים אותו לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל "12,3 ומסך המגע האנכי של מערכת המולטימדיה בגודל "11,9. מערכת MBUX החדשנית מאת מרצדס כוללת תפעול קולי, עדכון OTA, סורק טביעת אצבע כאמצעי בטיחות ולהפעלה מהירה של הפרופיל האישי של הנהגים, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. יותר מכך, מוצעת תצוגה עילית.

חומרי הגימור הם איכותיים, ההרגשה היא, כנהוג, עשירה ותואמת למכוניות יוקרה. ישנם מושבים קדמיים עם מגוון מצבי כוונון ועם פונקצית עיסוי, מצלמות ראות היקפית, משענת הגב בשורה האחורית מתחלקת ביחס של 40:20:40, הדלת החמישית מצוידת במנגנון חשמלי. מפרט האבזור כולל בקרת אקלים ארבע-אזורית, גג פנורמי, מערכת שמע Burmester עם 15 רמקולים ובידוד רעשים משופר.

רמות גימור בשביל ישראל

מרצדס GLC ‏2022. תא מטען. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
פתיחת תא מטען ללא מגע
  • Premium: ריפוד מעור סינתטי, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, שלושה מצבי זיכרון וחימום לכל מושב, תאורת אווירה עם 64 גוונים, בקרת אקלים מפוצלת, סאנרוף חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, בלם חניה חשמלי, תאורת לד מלאה עם אור גבוה אוטומטי, מערכת ניווט, מטען אלחוטי ועוד.
  • Platinum: מוסיפה לרשימה ג'נטים R20, ריפוד עור של הפאנל הקדמי והדלתות, בקרת אקלים נפרדת ל-4 אזורים, פתיחת תא מטען ללא מגע, מתלי אוויר, מצלמות 360°, היגוי כפול, מערכת שמע Burmester עם 15 רמקולים, פנסים אדפטיביים ועוד.

בטיחות

מרצדס GLC שנת 2022/2023 מבוסס על אותה פלטפורמה מודולרית NRA עם מתלי עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. הקרוסאבור הבסיסי מצויד בבולמי זעזועים תלויי אמפליטודה, תמורת תשלום נוסף ניתן לקבל מתלי אוויר, שאסי ספורטיבי או חבילת Offroad Engineering שמגיעה עם תוספת של 20 מ"מ למרווח הגחון. גרסאות היברידיות פלאג-אין מצוידות במתלי אוויר ברמת הגימור הבסיסית.

מרצדס GLC ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
במהירויות מעל 60 קמ"ש כל הגלגלים פונים לאותו הכיוון ומייצבים את הרכב.

לראשונה מוצעת מערכת היגוי כפול: הגלגלים האחוריים מופנים בעת הצורך בזווית עד 4,5°, מה שמאפשר להקטין את קוטר הסיבוב מ-11,8 ל-11 מטר. במהירות העולה על 60 קמ"ש כל הגלגלים יפנו לאותו הכיוון ובכך יתרמו ליציבות של הרכב. מרצדס-בנץ מדגישה כי מערכת כזאת יושמה לראשונה בסגמנט.

מרצדס GLC ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
מניעת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב

רשימת העוזרים האלקטרוניים כוללת בקרת שיוט, מערכת בלימה אוטומטית לפני מכשול, פונקצית "מכסה מנוע שקוף" (המצלמה הקדמית משדרת על המסך תמונה של המרחב מול המכונית במהירות של עד 8 קמ"ש) ועוזר חניה. בנוסף לכך, יש מניעת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על הרכב במרכז הנתיב, זיהוי פקקים ופניות חדות, מערכת הגנה על הנוסעים מפני פגיעה מהצד, ניטור שטחים מתים אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור וכו'.

יחידות כוח

עם הגעתו של הדור החדש לא נותרו יותר גרסאות של מרצדס GLC בלי מערכת חשמלית: מוצעים או היברידים "קלים", או היברידים פלאג-אין. לבחירה יש מנועי בנזין 4 צילינדרים בנפח 2 ליטר המפיקים 204 או 258 כ"ס וכן דיזל באותו נפח בהספק 197 כ"ס, לכל המנועים משודך סטרטר-גנרטור 48 וולט המייצר תוספת של 23 כ"ס לזמן קצר בשניות הראשונות של הזינוק ממקום. תמסורת: תיבת 9 הילוכים 9G-Tronic והנעה כפולה קבועה (בארה"ב תהיה זמינה גרסת הנעה אחורית תחת האינדקס GLC 300).

מרצדס GLC ‏2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

קיימות שלוש גרסאות של היברידי פלאג-אין על בסיס אותם המנועים בנפח 2 ליטר: שני דגמי בנזין – GLC 300 e (הספק 313 כ"ס) ו-GLC 400 e 4Matic (הספק 381 כ"ס), דיזל יחיד – GLC 300 de (הספק 335 כ"ס). כל הגרסאות מצוידות בסוללה בקיבולת 31,2 קוט"ש, טווח הנסיעה במצב חשמלי לחלוטין הוא 117-120 ק"מ לפי מחזור WLTP. צריכת הדלק המוצהרת של הגרסאות ההיברידיות פלאג-אין הוא – 0,5-0,8 ליטר ל-100 ק"מ.

גרסאות עבור ישראל

בשלב זה, מרצדס GLC שנת 2023 יימכר בישראל בגרסת פלאג-אין אחת GLC 300e ובשתי גרסאות בנזין GLC 200 ו-GLC 300, כולן עם הנעה כפולה 4MATIC.

Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC.
  • היברידי פלאג-אין GLC 300e 4MATIC: הספק כולל של 313 כ"ס, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6,7 שניות, מהירות מרבית – 218 קמ"ש, טווח נסיעה במצב חשמלי – 119 ק"מ. הנהיגה ה"חשמלית" לחלוטין זמינה במהירות עד 140 קמ"ש. ישנו מצב היברידי Battery Hold החוסך בסוללה על מנת להבטיח שהיא תספיק לקילומטרים האחרונים. ניתן להטעין את הסוללה משקע רגיל: מטען AC בהספק 11 קילוואט, מטען DC בהספק 60 קילוואט.
  • היברידי "קל" על בסיס מנוע בנזין GLC 200 4MATIC: מנוע טורבו 2 ליטר בהספק 204 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש תוך 7,8 שניות, המהירות המרבית עומדת על 221 קמ"ש, צריכת דלק ממוצעת בנהיגה משולבת – 13 ק"מ לליטר.
  • היברידי "קל" על בסיס מנוע בנזין GLC 300 4MATIC: אותו מנוע טורבו בנפח 2 ליטר, אולם במקרה כזה הוא מפיק 258 כ"ס, לכן האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 6,2 שניות, המהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש, צריכת דלק ממוצעת בנהיגה משולבת – 13 ק"מ לליטר.
האם אתם זקוקים למערכת היגוי כפול?
10 קולות