אף רכב לא יכול להתחרות עם קרוסאוברים מבחינת פופולריות. הבום של רכבי הפנאי החל לפני כרבע מאה והתופעה רק הולכת ומתפשטת, כעת יש קרוסאוברים אפילו לאותן חברות שמעולם לא ייצרו אותם. כמובן, דגמים קומפקטיים יותר במחירים נגישים נמכרים הרבה יותר טוב, ממש כמו לחמניות חמות. אבל רוב הבעלים של קרוסאוברים לא יקרים חולמים על יוקר
הקרוסאוברים היוקרתיים הטובים ביותר
AUTOBOOM

הקרוסאוברים היוקרתיים הטובים ביותר

הקרוסאוברים היוקרתיים הטובים ביותר

אף רכב לא יכול להתחרות עם קרוסאוברים מבחינת פופולריות. הבום של רכבי הפנאי החל לפני כרבע מאה והתופעה רק הולכת ומתפשטת, כעת יש קרוסאוברים אפילו לאותן חברות שמעולם לא ייצרו אותם. כמובן, דגמים קומפקטיים יותר במחירים נגישים נמכרים הרבה יותר טוב, ממש כמו לחמניות חמות. אבל רוב הבעלים של קרוסאוברים לא יקרים חולמים על יוקרה אמיתית. בואו נראה אילו קרוסאוברים יוקרתיים מהקטגוריה הקומפקטית (ולא רק) מוצעים בישראל. הרשימה שלנו בכוונה לא מדורגת, אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם באמצעות ההצבעה בסוף.

מרצדס GLC ו-GLC קופה

מרצדס GLC שנת 2019

קו הדגמים של המותג הגרמני הוא מגוון מאוד בישראל, הקרוסאוברים הקומפקטיים בהיצע הם GLC ו-GLC קופה. GLC בעל 5 דלתות שיצא בשנת 2014 ועבר מתיחת פנים ב-2019 מציע מקום לחמישה נוסעים. באירופה הרכב זמין עם שלושה מנועי דיזל ושלושה מנועי בנזין וכן בגרסה היברידית פלאג-אין. בישראל יש שתי גרסאות בלבד: GLC 200 עם מנוע טורבו 2 ליטר (184 כ"ס), תיבת 9 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית; היבריד פלאג-אין על בסיס אותו המנוע המפיק 211 כ"ס עם הנעה כפולה. המרצדס הזה הוא דינמי: עם מנוע הטורבו הוא מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7,8 שניות, עם יחידת הכוח ההיברידית – תוך 5,7 שניות.

מרצדס GLC AMG 63 S שנת 2019

מרצדס GLC קופה יצא בשנת 2016 ועבר מתיחת פנים ב-2019, כמו גם GLC AMG. הקרוסאבור נבדל בגג משופע ובקווי מתאר אופנתיים. הגרסאות שלו זהות לדגם הרגיל. לשניהם גרסת AMG. בישראל נמכר מרצדס GLC AMG הבכיר – 63S המצויד במנוע בהספק 510 כ"ס בשילוב עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה ומאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות, כמו מכונית-על. יש גם גרסה פשוטה יותר – GLC AMG 43 בהספק 390 כ"ס, תיבת 9 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה; האצה ל-100 קמ"ש תוך 4,9 שניות.

ב.מ.וו X5 ו-X6

X5 ו-X6 הם קרוסאוברים של יצרנית הרכב הגרמנית השנייה מתוך "השלישייה הגדולה". אותם אוהבים על הסגנון האגרסיבי, הדינמיקה והתנהגות הכביש.

ב.מ.וו X5 שנת 2018

ב.מ.וו X5 מיוצר בדור הרביעי משנת 2018 והוא שוב זמין עם שלוש שורות מושבים, אורך המרכב גדל ל-4,922 מ"מ. בשוק הישראלי הקרוסאוברים בגרסת xDrive40i מצוידים במנוע בנזין טורבו 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר (340 כ"ס, 450Nm); בגרסת xDrive M50i מותקן V8 בנפח 4,4 ליטר (530 כ"ס, 750Nm). המדדים הדינמיים של הגרסה העוצמתית יותר: האצה ל-100 קמ"ש תוך 4,3 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. מוצעות גם 3 גרסאות דיזל עם מנועי טורבו בהספק 265 או 286 כ"ס. גרסת הדיזל העוצמתית ביותר M50d מפיקה 400 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש תוך 5,2 שניות. כל הקרוסאוברים מצוידים במגדש טורבו, בתיבת 8 הילוכים אוטומטית ובהנעה כפולה.

ב.מ.וו X6 שנת 2019

ב.מ.וו X6 הוא ה"אח" של X5 עם גג משופע המעניק לתדמית של הקרוסאובר הנמרץ גם ככה "סגנון ספורטיבי" ומספק לנוסעים מאחור אווירה הרבה יותר אינטימית. זהו כבר הדור השלישי ל"איקס" בסגנון קופה, הגרסה העדכנית מיוצרת משנת 2019. קו הדגמים כולל את אותן גרסאות הבנזין כמו ל-X5 הרגיל: xDrive 40i (מנוע 3 ליטר, 340 כ"ס) ו-xDrive M50i (מנוע 4,4 ליטר, 530 כ"ס). גרסאות הדיזל גם הן זהות. כל הרכבים מצוידים בתיבת 8 הילוכים אוטומטית ובהנעה כפולה.

אאודי Q5 ו-Q5 ספורטבק

אאודי Q5 ואחיו Q5 ספורטבק הם יפים וגאוותנים, כיאה לרכבים מאת אחת מיצרניות הרכב הראשיות של המעצמה הפרוגרסיבית. אותם אוהבים על העוצמה, התנהגות הכביש, האבזור העשיר החדשני והגרסאות עם הנעה כפולה.

אאודי Q5 שנת 2020

בשנת 2021 בישראל נמכר הדור השני של אאודי Q5 לאחר מתיחת פנים של שנת 2020. מעגל המעריצים הרחב של המותג אמור להסתפק בגרסה אחת בלבד: 45 TFSI quattro S-tronic עם הנעה כפולה, לא הכי עוצמתית אבל עדיין מרשימה. הרכב מצויד במנוע טורבו בנזין 2 ליטר ובמערכת היברידית קלה MHEV (הספק כולל 265 כ"ס) המאפשרים לקרוסאובר להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,1 שניות. מהירות מרבית – 240 קמ"ש. תיבה – 7 הילוכים רובוטית S tronic.

אאודי Q5 ספורטבק שנת 2020

המאפיינים הטכניים של אאודי Q5 ספורטבק זהים לאלו של Q5 הרגיל, אולם בגלל הגג המשופע היפה תא הנוסעים נהיה צפוף יותר ותא המטען איבד 40 ליטר של נפח (510 ליטר). אבל העיקר שהמרכב נראה נהדר!

לקסוס RX

ללקסוס RX היפני יש דגם מקביל עבור השוק הפנימי של יפן, דבר שמבטיח איכות טובה וחווית נהיגה משופרת, שכן הרכבים הטובים ביותר מקו הדגמים נמצאים דווקא בארץ המוצא שלהם. שם הרכב נקרא טויוטה הרייר ("נץ"), התאום שלו לקסוס גם עף די מהר והינו בעל מראה נמרץ. קיימת גרסה עם 7 מקומות.

לקסוס RX שנת 2019

בשנת 2021 בשוק הישראלי מוצע הדור הרביעי של לקסוס RX שיצא בשנת 2016 ועבר מתיחת פנים ב-2019. הרכב נמכר בגרסאות RX 300 ו-RX 450h, הראשונה מצוידת במנוע 2 ליטר בהספק 238 כ"ס ובתיבת 6 הילוכים אוטומטית; השנייה מצוידת ביחידת כוח היברידית בהספק 313 כ"ס עם גיר רציף. RX 300 מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 9,5 שניות, RX 450h תוך 7,7 שניות; שתי הגרסאות מצוידות בהנעה כפולה. להיברידית יש גרסה מוארכת RX 450hL – אורך המרכב מוגדל ל-5 מ' (RX הסטנדרטי – 4,89 מ').

ריינג' רובר וולאר ויגואר F-Pace

הג'נטלמנים האנגלים ריינג' רובר וולאר ויגואר F-Pace הם כמעט אחים תאומים. החלטנו לכתוב על שניהם ביחד, הרי לבחור לפי העיצוב זה עניין של טעם ומבחינה טכנית שני הקרוסאוברים זהים. לבריטים האצילים פלטפורמה מאלומיניום, אותם מתלים (עצמות עצה כפולות מקדימה ומערך רב-חיבורי מאחור) והנעה כפולה. אורך בסיס הגלגלים הוא 2,874 מ"מ אצל שניהם, המרכב מיוצר ב-81% מאלומיניום קל. וולאר עולה על ה"חתול" רק מבחינה אחת, האורך: 4,803 מ"מ לעומת 4,731 מ"מ.

ריינג' רובר וולאר 2017

שני האחים מצוידים, כצפוי, באותם המנועים. המנוע ההתחלי הוא דיזל 2 ליטר ממשפחת Ingenium המפיק 180 כ"ס ו-430Nm (לא מיובא לישראל) או 240 כ"ס ו-500Nm. מנוע בנזין 2 ליטר מפיק 250 כ"ס ו-365Nm, גרסתו המשודרגת מפיקה כבר 300 כ"ס ו-400Nm. קיים גם וולאר עם מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3 ליטר (300 כ"ס) והגרסה העוצמתית ביותר היא מנוע קומפרסור 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר (380 כ"ס ו-450Nm). הקרוסאובר הבכיר מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,7 שניות, בעוד שהצנוע ביותר בהספק 180 כ"ס תוך 8,9 שניות.

יגואר F-Pace שנת 2020

ליגואר אין מנועי 6 צילינדרים ולא מוצעים עבורו מתלי אוויר; ריינג' רובר יוקרתי יותר ממנו "בחצי מדרגה", אין לו רמות גימור פשוטות עם הנעה אחורית ותיבות הילוכים ידניות. כל הגרסאות של וולאר מגיעות עם הנעה כפולה ותיבת 8 הילוכים אוטומטית מאת ZF. שני הקרוסאוברים זכו לעיצוב בולט שלא מזכיר מאף בחינה על הקשר ביניהם. לכן די קשה להחליט איזו מכונית יותר מעניינת עבורכם.

מזראטי לבנטה

מזראטי לבנטה שנת 2020

לבנטה הוא הקרוסאובר הראשון למותג המפואר האיטלקי מזראטי שהופיע לראשונה בשנת 2016. ב-2021 בשוק הישראלי נמכר הדור הראשון של הרכב שעבר מתיחת פנים בשנת 2020. מזראטי לבנטה נודע בכך שהוא פותח במשך תקופה ארוכה במיוחד, אבל כאשר הוא סוף-סוף נחשף העולם ראה שמדובר במזראטי אמיתית: גם המרכב וגם תא הנוסעים שמרו על הסגנון המקורי של החברה. הקרוסאובר ירש גם את המזג מדגמי הסדאן של מזראטי (יחד עם המנועים). הרכב צויד במנועי V6 בנפח 3 ליטר. הראשון – טווין טורבו בנזין בהספק 350 או 430 כ"ס. השני הוא טורבו דיזל בהספק 275 כ"ס, אבל אפילו קרוסאובר כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,9 שניות ומשיג מהירות מרבית שלח 230 קמ"ש. יש גרסת-על נפרדת הנקראית טרופיאו המפיקה 580 כ"ס. האצה ל-100 קמ"ש – 4,1 שניות, מהירות מרבית – 302 קמ"ש!

וולוו XC60 ו-XC90

וולוו XC90 שנת 2019

וולוו XC90 מיוצר משנת 2002, ב-2021 נמכר הדור השני שלו שעבר מתיחת פנים ב-2019. הרכב החכם והידידותי הזה מיוצר עם מנועי טורבו דיזל 2 ליטר (235 כ"ס), יחידת כוח היברידית עוצמתית (390 כ"ס) וכן עם מנועי בנזין בהספק 250 או 302 כ"ס. תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה, מפרט אבזור עשיר והתמקדות רבה בבטיחות ובידידותיות לסביבה – רכב שוודי מתורבת אמיתי.

וולוו XC60 שנת 2021

וולוו XC60 מעט קטן יותר מ"אחיו הגדול", אורכו של הקרוסאובר עם 5 מקומות הוא 4,688 מ"מ, אורך בסיס הגלגלים 2,685 מ"מ. בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של XC60 בדגם שנת 2017, למרות שב-2021 יצאה כבר הגרסה המעודכנת. גרסת הנעה קדמית מצוידת במנוע טורבו 2 ליטר בהספק 190 כ"ס, עבור הגרסה עם הנעה כפולה זמין מבחר רחב של יחידות כוח, כולל היברידיות ומנועי דיזל. בכל הדגמים מותקנת תיבת 8 הילוכים אוטומטית. הגרסה שמעוררת הכי הרבה עניין מגיעה עם יחידת כוח היברידית על בסיס מנוע טורבו 2 ליטר בהספק 302 כ"ס, המאפשר להאיץ את הקרוסאובר למהירות מרבית של 230 קמ"ש ומ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5,5 שניות.

קאדילק XT5 ו-XT6

קאדילק XT5 שנת 2019

אם ברצונכם להבין מה זה יופי בסגנון האמריקאי, הביטו לכיוון של קאדילק ודגמי XT5 ו-XT6 שלו. לקרוסאוברים פנסים מתוחים די משעשעים, שמשה קדמית בשיפוע גדול וגלגלים ענקיים. XT5 מיוצר משנת 2016 ועבר מתיחת פנים בשנת 2019. הוא מעניין בכך שזהו רכב נדיר (אבל בכלל לא היחיד) בסקירה שלנו עם הנעה על סרן אחד: בישראל מוצעות שתי גרסאות עם הנעה קדמית – מנוע 2 ליטר (237 כ"ס) ו-3,6 ליטר (314 כ"ס). הקרואסובר עם המנוע האטמוספרי בנפח 3,6 ליטר יכול לקבל גם גרסת הנעה כפולה. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 6,6 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-245 קמ"ש.

קאדילק XT6 שנת 2019

קאדילק XT6 נמכר בישראל בגרסת 3.6 AT 4×4 ומצויד באותם המנועים של "אחיו". הרכב הזה מחזיר את המותג האמריקאי לסגמנט הקרוסאוברים עם שלוש שורות מושבים. אורך המרכב הוא 5,050 מ"מ, בסיס גלגלים 2,863 מ"מ.

פורשה קאיין ומקאן

פורשה קאיין שנת 2017

נחזור לגרמניה כדי לסיים את הסקירה שלנו עם מקאן. למותג כבר יש את קאיין המוצלח, שיצא עוד בשנת 2002 ונחשב לא רק לרכב יוקרתי, אלא גם לספורטיבי. זהו הקרוסאובר הראשון של המותג, הוא נמכר בישראל, אך לא ממש מתאים לדירוג שלנו עקב ה"מגניבות" שלו; הרי אנו מספרים על קרוסאוברים יוקרתיים ולא מפוארים. למעוניינים – בארץ נמכר הדור השלישי של הקרוסאובר בדגם שנת 2017 עם מנועי טורבו V6 בנפח 3,0 ליטר המפיר 340 כ"ס, V8 בנפח 4 ליטר בהספק 460 כ"ס, היבריד פלאג-אין בסיס עם הספק כולל של 462 כ"ס (V6 בנפח 3 ליטר המפיק 340 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס) וגרסת בנזין-חשמל מתקדמת עם מנוע בי-טורבו V8 בנפח 4 ליטר בהספק 680 כ"ס. היבריד כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות. המהירות המרבית היא 295 קמ"ש.

פורשה מקאן שנת 2021

מקאן יותר מתאים לסקירה שלנו. הקרוסאובר שיצא בשנת 2013 קטן יותר מקאיין, אבל קיבל שם "נמרי" קולני – השם נבע מעיוות המילה האינדונזית "מצ'אן" שפירושה נמר. השם הזה בהחלט מוצדק: הקרוסאובר מצויד במנועים עוצמתיים. בי-טורבו בנזין בנפח 3 או 3,6 ליטר הוחלפו (אחרי שני עדכונים) במנוע 4 צילינדרים 2 ליטר (245 כ"ס) ו-V6 בנפח 3 ליטר (354 כ"ס). פורשה מקאן Turbo קיבל מנוע בי-טורבו V6 בנפח 2,9 ליטר (440 כ"ס) שכבר מוכר מקאיין ופאנאמרה במקום מנוע 3,6 ליטר (400 כ"ס). למנוע משודכת תיבת 7 הילוכים הרובוטית PDK האהובה על המותג.

ועכשיו אנו רוצים לדעת את דעתכם – איזה מהדגמים היוקרתיים הבאים הוא הכי-הכי?
98 קולות