מרצדס GLC Coupe AMG – גרסת הספורט בעלת ההנעה הכפולה עם מרכב בסגנון קופה. מדובר בקרוסאובר קומפקטי יוקרתי GLC מאת המותג הגרמני Mercedes-Benz המיוצר משנת 2016. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של המכונית לאחר מתיחת הפנים של שנת 2019.
מרצדס GLC Coupe AMG ‏2016. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור
AUTOBOOM

מרצדס GLC Coupe AMG. זריזות, עוצמה וסגנון אלגנטי

מרצדס GLC Coupe AMG ‏2016. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור

מרצדס GLC Coupe AMG – גרסת הספורט בעלת ההנעה הכפולה עם מרכב בסגנון קופה. מדובר בקרוסאובר קומפקטי יוקרתי GLC מאת המותג הגרמני Mercedes-Benz המיוצר משנת 2016. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של המכונית לאחר מתיחת הפנים של שנת 2019.

גרסת קרוס-קופה AMG החמה מסגמנט GLC המבוקש – זהו דגם עצמאי מאת Mercedes. מבחינה ויזואלית וטכנית, המכונית משקפת את השתייכותה למשפחת Mercedes-AMG. קופה מרצדס AMG GLC החדש מאופיין בזריזות, ספורטיביות וביצועים יוצאי דופן.

דור ראשון

גרסת הדור הראשון מיוצרת משנת 2016 ועד היום. בשנת 2019 עברה מתיחת פנים (הנתונים נכון לשנת 2020). גרסת קרוסאובר GLC Coupe "האזרחית" מיוצרת משנת 2016 בגרמניה. באופן כללי המכונית דומה מאוד לדגם המקביל מסגמנט GLC, אך שונה ממנו בגג משופע, היגוי חד יותר ובמתלים ספורטיביים קשיחים יותר. גרסת AMG של GLC Coupe יצאה בעקבות דגם קרוסואבר-קופה הרגיל ושילבה בתוכה סגנון אלגנטי עם עוצמה חסרת פשרות. רשת הגריל הרחבה וקשתות הגלגלים הבולטים בגימור מפלסטיק מאט, גג משופע בהדרגה וסגנון דינמי יצרו חוויה של מכונית כובשת לבבות. תא הנוסעים הייחודי ואבזור טכני מתקדם הוסיפו לרושם.

מבחינה טכנית, דגם AMG GLC 43 Coupe דור ראשון, התחקה אחר קרוסאובר AMG GLC 43. הרכב צויד במנוע טורבו כפול V6 בנפח 3 ליטר, בעל ההספק בסך 367 כ"ס ו-520 נ"מ. תיבת 9 ההילוכים האוטומטית 9G-Tronic היא סטנדרטית, בעוד שזמן העברת ההילוכים בדגם AMG קופה הוא קצר יותר. מלבד זאת נוסף ההילוך הידני "הישר" שאיתו התיבה אינה עוברת את הסף העליון אפילו בעת סיבוב השיא של גל הארכובה. לתיבת ההילוכים 4Matic בעלת ההנעה הכפולה היו אותן הגדרות כמו לדגם AMG GLC 43 הגדול. בתנאים סטנדרטיים הדיפרנציאל בין-הצירי חילק את כוח המשיכה ביחס של 31:69 לטובת הגלגלים האחוריים. ברמת הגימור הבסיסית, גרסת קופה החמה אובזרה במתלי אוויר. לאחר ההשוואה לגרסאות "האזרחיות", השתנה הקינמטיקה. מלפנים הותקנו מפרקי היגוי ותמוכות אחרים. הבלמים עם מצמדים קבועים ודיסקים מוגדלים: 360 מ"מ מלפנים ו-320 מ"מ מאחור.

AMG GLC 43 Coupe הוא כבד יותר ב-10 ק"ג בהשוואה לקרוסאובר AMG הרגיל. משקלו – 1,780 ק"ג במצב מאובזר. אולם המשקל לא השפיע כלל על הזריזות: הזינוק מאפס עד מאה קמ"ש מתבצע תוך 4.9 שניות. המהירות המרבית מגיעה לסף של 250 קמ"ש. לצורך ההשוואה, אותו זמן זינוק יש ל- БМВ X4 M40i עם מנוע בעל הספק בסך 360 כ"ס. זמן הזינוק של פורשה Macan GTS בעל המנוע עם הספק בסך 360 כ"ס בכלל עומד על 5.2 שניות. זמן הזינוק של אאודי SQS עם מנוע בעל הספק בסך 354 כ"ס הוא איטי עוד יותר – 5.3 שניות.

מתיחת פנים של שנת 2019

בסרטון: מרצדס GLC Coupe AMG 2019 שנת. ג'יפ.

ממבט ראשון אין שינויים משמעותיים בדגם שנת 2020. אולם, לפי הצהרתם של נציגי Mercedes, המכונית עברה שדרוג נקודתי. כל הבעיות הטכניות של הגרסה הקודמת נפתרו. קיבלנו עיצוב מתקדם בנוסח שאר דגמי החברה. המרכב של הגרסה החדשה עבר שינוי קל והפך לנמוך יותר. קיבלנו בודי קיט חדש, רשת גריל חדשה, צינורות פליטה וצורה שונה של התאורה. רשת הגריל הנקראת "פנאמריקנה" שודרגה במגוון תמוכות כרום אנכיות על רקע אותו תג ענק עם כוכב. עקב הרחבת הרשת, התאורה הצטמצמה במימדיה וקיבלה דפוס בצורת C. הפגוש צויד בכונס אוויר רציף לאורך עם הצרה במרכז. מכסה המנוע נשאר עם אותן ארבע הצלעות הקלות.

חלל הפנים עשוי בהתאם למיטב המסורת של מעצבי AMG. צבע הפחם של גימור הפנים, המדולל בקווים אדומים צרים המוסיפים למראה, משקפים אופי ספורטיבי. המושבים זכו לתמיכה רוחבית מאסיבית ובצורה ספורטיבית מדומה. מסך חדש בסך 12' הממוקם בקונסולה המרכזית מושך את העין. המסך משמש את צורכי מערכת המולטימדיה. לוח המחוונים הדיגיטלי מעוצב גם הוא בסגנון של AMG.

מרצדס +AMG GLC 63 S 4MATIC החדש מזנק עד מאה קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד!

גרסת AMG GLC 43 Coupe צוידה במנוע בנזין בנפח 3 ליטר הנתמך על-ידי שתי טורבינות, אולם בהשוואה לדגם הקודם, ההספק של הדגם הנוכחי הוא גדול יותר ב-23 כ"ס. ההספק הסופי של מנוע 6 הצילינדרים עומד על 390 כ"ס ו-520 נ"מ מומנט סיבובי. הנתונים מספקים זינוק עד 100 קמ"ש תוך 4.9 שניות ומהירות מרבית בסך 250 קמ"ש.

הגרסה השנייה היא עוצמתית הרבה יותר. מרצדס +AMG GLC 63 S 4MATIC מזנק עד 100 קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד. הדגם מעוטר ברשת גריל אופיינית בעלת הצורה האווירודינמית, עוצמתית ובולטת יותר מאשר זו של דגמים מהסדרה 43. גימור הגריל עם תוספות אנכיות בצבע שחוק ולוח דקורטיבי עם גימור כרום מבריק מצביעים על המקור של AMG קופה GLC-קלאס. כנפיים רחבות יותר וראשי צינורות הפליטה בצורת טרפז מדגישים את הגנים הספורטיביים של מכונית קופה החדשה.

הרכב מאובזר במנוע V8 בנפח 4 ליטר החזק ביותר בסגמנט עם מגדש טורבו כפול. המנוע מגיע להספק עצום בסך 375 קוט"ש או 510 כ"ס עם מומנט סיבובי מרבי בסך 700 נ"מ. את העוצמה היוצאת מן הכלל הזו מרסנת מערכת בלימה יעילה ביותר מחומרי התרכובת. גרסת "S" החמה מוצעת עם מתלי אוויר, פנסי מטריקס וגימור משופר של תא הנוסעים. במיוחד עבור קופה מרצדס +AMG GLC 63 S 4MATIC החדשה נגישים חישוקי סגסוגת 21' קלים מרובי-החישורים.

מכונית הספורט דוגמת קופה מרצדס +AMG GLC 63 S 4MATIC נזקקת לאחיזת-ידיים בטוחה. במיוחד בשביל זה פותח ההגה AMG Performance המרופד בעור נאפה עם ידיות לחיצה להעברת ההילוכים ומערכת AMG DRIVE UNIT אופציונלית לברירת מצבי הנהיגה AMG DYNAMIC SELECT. מערכת המולטימדיה MBUX בשליטה אינטואיטיבית מספקת בידור מעולה. המערכת מאובזרת בנוסף ביישום TRACK PACE.

זינוק ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות. מה דעתך?!
2 קולות