ניסאן היפנית ומותג היוקרה שלה אינפיניטי נראים מאוד חלש על רקע היריבים המציעים מגוון רחב של דגמים חשמליים. לכן אינפיניטי זקוקה בדחיפות למכונית חשמלית, יקרה, אופנתית ומתקדמת. וכבר ננקטים הצעדים הראשונים לעבר הצד החשמלי, גם אם מאוד איטיים בינתיים. האם צעדים אלו יהיו מספקים, רק הזמן יגיד. המאבק על פיסת העוגה החשמלית הו
ניסאן ואינפיניטי. מאבק על פיסת העוגה החשמלית
AUTOBOOM

ניסאן ואינפיניטי. מאבק על פיסת העוגה החשמלית

ניסאן ואינפיניטי. מאבק על פיסת העוגה החשמלית

ניסאן היפנית ומותג היוקרה שלה אינפיניטי נראים מאוד חלש על רקע היריבים המציעים מגוון רחב של דגמים חשמליים. לכן אינפיניטי זקוקה בדחיפות למכונית חשמלית, יקרה, אופנתית ומתקדמת. וכבר ננקטים הצעדים הראשונים לעבר הצד החשמלי, גם אם מאוד איטיים בינתיים. האם צעדים אלו יהיו מספקים, רק הזמן יגיד. המאבק על פיסת העוגה החשמלית הוא קשה, במיוחד בהתחשב במתחרים שכבר הצליחו לחטוף את חלק הארי לעצמם…

ניסאן ליף שנת 2022. האצ'בק 5 דלתות, דור 2, שדרוג.

ניסאן מייצרת רק שני רכבים חשמליים: אחד מחלוצי החשמול, ההאצ'בק החשמלי ניסאן ליף, שהיה פעם הרכב החשמלי ההמוני ביותר בעולם אך היום כבר נחשב למתיישן, וכן הקרוסאובר הצעיר ניסאן אריה.

הבהרה
ניסאן אריה שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

בסוף יוני 2023 בארה"ב התקיימה הצגה סגורה, המיועדת לסוכנויות בלבד, של שני דגמי סדאן חשמליים חדשים – אחד מאת ניסאן ואחד מאת אינפיניטי. מבחינת סגנון העיצוב הם עולים בקנה מידה עם הטרנדים האחרונים: קווי מתאר אווירודינמיים עם חלק אחורי בסגנון של האצ'בק, בסיס גלגלים ארוך, סרחי עודף קצרים וקו גג נמוך. הסדאן החשמלי של אינפיניטי דומה בגודלו לטסלה מודל S, אבל קיבל חלק אחורי עוד יותר דינמי.

הסדאן החשמלי של אינפיניטי דומה בגודלו לטסלה מודל S.

רכב חשמלי נוסף מאת המותג היוקרתי יהיה קרוסאובר. הרכב במימדים בינוניים נראה כמו גרסה עתידנית של אינפיניטי QX50. בעתיד (בינתיים הרחוק), שני הדגמים החשמליים יורכבו בארה"ב, במפעל אינפיניטי במיסיסיפי. ההשקעות של ניסאן מסתכמות ב-466 מיליון יורו.

אינפיניטי QX50 שנת 2017. ג'יפ 5 דלתות, דור 2.

נותר רק להוסיף שמירוץ החשמול כיום הוא מטורף: המתחרים בולעים חתיכות עצומות של הנישה. אינפיניטי בחרה בקצב יותר מיושב: החברה מתכוונת להשיק את הרכב החשמלי הראשון שלה רק בסוף שנת 2026, ואת השני – באמצע 2027. ייתכן שהיפנים יודעים משהו שאחרים לא?..

האם יש טעם להתחשמל לניסאן ואינפיניטי?
6 קולות