פורד ריינג'ר רפטור. טנדר "חם" עם מנוע V6
בפברואר 2022 פורד הציגה את הגרסה הקיצון של הריינג'ר – טנדר "חם" עם מנוע V6. פורד ריינג'ר רפטור נבדל מ"אחיו" בביצועי השטח משופרים, בפתרונות עיצוב חיצוני חדשים, בתא נוסעים מעודכן וברשימה ארוכה של שיפורים טכניים. תחילה הטנדר הופיע בשוק האמריקאי, בהמשך הגיע לאירופה ובאפריל 2023 נחת בישראל. הדגם החדש של המותג האמריקאי הפך לרכב השלישי של משפחת רפטור לאחר גרסאות דומות של הטנדר הגדול פורד F-150 ורכב השטח ברונקו רפטור, שנמכר גם הוא בישראל.
בנובמבר 2021, לאחר הפסקה של 10 שנים, פורד השיקה את הדור החדש של הטנדר פורד ריינג'ר. הוא נוצר במסגרת שותפות עם התאגיד הגרמני פולקסווגן. החברה עצמה כינתה את הרכב החדש הריינג'ר "האינטליגנטי ביותר" בהיסטוריה. העיצוב של הטנדר בגודל בינוני הותאם לסגנון המודרני של פורד ובנוסף לכך הרכב צויד ב-600 אביזרים שונים.
עיצוב חיצוני
פורד ריינג'ר רפטור צויד בפנסי חזית מטריקס עם אורות יום לד, מדרגות אלומיניום, קשתות גלגלים מורחבות, ג'נטים R17 ומוט גרירה מאחור. לטנדר המשדורג יש גריל ופגושים קדמיים ואחוריים שונים, התחתית של תא המנוע מוגנת על ידי לוח פלדה בעובי 2,3 מ"מ.
תא נוסעים
מכיוון שמדובר בגרסה הבכירה, תא הנוסעים של הרפטור מגיע רק בתצורת שתי שורות. מושבי הספורט פותחו לפי טכנולוגיות המיושמות במטוסי קרב, להגה הספורטיבי יש סימון נקודת אפס ופקדי העברת הילוכים. כבר בגרסה הבסיסית של הטנדר מותקן לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12,4 ומסך מגע אנכי בגודל "12 של מערכת המולטימדיה Sync 4. בהתבסס על תוצאות מבחני הריסוק של Euro NCAP 2022, ריינג'ר רפטור החדש קיבל ציון בטיחות מרבי של 5 כוכבים (קראו כאן על שאר הרכבים בנחשבים לבטוחים).
מערכת הנעה
השאסי גם עבר שכלול: התקינו בולמי זעזועים אדפטיביים בניהול אלקטרוני Fox 2.5 Live Valve, חיזקו את נקודות החיבור של תמוכות המתלים לשלדה והגבירו את הקשיחות של קורות הצד. כתוצאה מכך, לטענת המפתחים, הוצלח להשיג אופן תנועה חלק יותר בזמן, ועם העלייה באמפליטודה גדל טווח מהלך המתלים. החיכוך בתוך בולמי הזעזועים נמוך פי שניים הודות לשימוש בשמן המכיל טפלון. בנוסף לכך, לטנדר יש 7 מצבי נהיגה: 3 לאספלט ו-4 לשטח.
המנוע הבסיסי: דיזל בי-טורבו 4 צילינדרים EcoBlue המפיק 213 כ"ס ו-500Nm. הגרסה הבכירה של פורד ריינג'ר רפטור שנת 2022/2023 כעת מצוידת במנוע V6 EcoBoost בי-טורבו בנפח 3 ליטר. הגרסה האירופאית של המנוע מפיקה 288 כ"ס ו-491Nm, בשאר השווקים – 397 כ"ס ו-583Nm. יחד עם מנוע חדש הטנדר קיבל תיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל אורכי, נעילת דיפרנציאל קדמי רוחבי ואחורי רוחבי.
טנדרים ממשיכים להיות אחד מתחומי ההתמקדות העיקריים של פורד, שכן הביקוש הוא גבוה מאוד בשוק הביתי. כבר שנים רבות מובילת המכירות בארה"ב היא משאית F-series הגדולה, הנכנסת לרשימת עשרת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם.