מרצדס S קלאס - ספינת הדגל של מותג Mercedes-Benz הגרמני, סדרת רכבי יוקרה הנמצאים בייצור מאז שנת 1972 במרכבי סדאן, קופה וקבריולט עם הנעה אחורית או הנעה כפולה. עבור נציגי S קלאס קיימות גרסאות על בסיס קצר ובסיס ארוך (עם קידומת "L") עם מנועי בנזין, דיזל והיברידים. כל הדורות, החל מהדור השלישי, בעלי מודיפיקציות ביצועי
מרצדס S-Class ‏2021. מרכב, צורה. סדאן ארוך, 7 דור
AUTOBOOM

סדאן מרצדס S קלאס. דור 7 (2021)

מרצדס S-Class ‏2021. מרכב, צורה. סדאן ארוך, 7 דור

מרצדס S קלאס - ספינת הדגל של מותג Mercedes-Benz הגרמני, סדרת רכבי יוקרה הנמצאים בייצור מאז שנת 1972 במרכבי סדאן, קופה וקבריולט עם הנעה אחורית או הנעה כפולה. עבור נציגי S קלאס קיימות גרסאות על בסיס קצר ובסיס ארוך (עם קידומת "L") עם מנועי בנזין, דיזל והיברידים. כל הדורות, החל מהדור השלישי, בעלי מודיפיקציות ביצועים גבוהים מאת חטיבת Mercedes-AMG. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השביעי של רכבי S קלאס.

בסרטון: מרצדס S-Class 2021 שנת. סדאן.

מימדיו של מרצדס S קלאס החדש גדלו באופן ניכר. סדאן 4 דלתות ו- 5/4 מקומות בגרסה הסטנדרטית הינו 5179 מ"מ לאורך, 1954 או 1921 מ"מ לרוחב, 1503 מ"מ לגובה ולו בסיס גלגלים של 3106 מ"מ. בגרסת Long: אורך 5289 מ"מ, רוחב 1954 או 1921 מ"מ, גובה 1503 מ"מ ובסיס גלגלים 3216 מ"מ. הרוחב מצוין עם ידיות רגילות ומוסוות. נפח תא המטען – 550 ליטר. בהשוואה לדור הקודם ((W222, דגם W223 עולה עליו בכל המימדים.

תכונות ייחודיות

העיצוב היחודי של S קלאס עדיין מוכר כמו תמיד. יחד עם זאת, S קלאס החדש קיבל מספר שינויים לא שגרתיים, למשל הצורה המשולשת של הפנסים האחוריים. מעבר לכך, S קלאס שנת 2021 הפך לדגם הראשון של מרצדס בעל ידיות דלת נשלפות. כעת לסדאן אווירודינמיקה מרשימה במיוחד עם מקדם גרר נמוך כ – 0,22.

אולם החידוש העיקרי התרחש בתא הנוסעים. הדור הקודם ל- S קלאס היה מרצדס ראשון בעל ארכיטקטורת פאנל קדמי יוצאת דופן: לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה מאוחדים למשטח אחד. הסדאן החדש מציע קונספט שונה לחלוטין, אשר סביר להניח הושאל מטסלה: 12.3 אינץ' של פאנל ווירטואלי וצג מערכת המדיה שוב מופרדים. מערכת מולטימדיה MBUX בעלת אפשרויות אונ-ליין למכביר מהווה מעצמה מסך מגע אנכי בגודל 12.8 אינץ' שמחליף לגמרי את הקונסולה השגרתית. כל השליטה במוזיקה, באקלים ובאפשרויות רכב אחרות מתבצעת דרכו, וכתוצאה, S קלאס נפרד מ27 כפתורים פיזים. סך המסכים בתא הנוסעים גדל לשש יחידות. מעבר ללוח המחוונים וצג המולטימדיה, אלו: שני מסכים לנוסעים מאחור, טאבלט קטן נשלף במשענת היד המרכזית אשר ניתן להוצאה ושימוש כמכשיר נפרד, וכמובן, מסך תצוגה עילית.

הגרסה היקרה יותר מצוידת במערכת מציאות רבודה המשדרת הנחיות ניווט על השמשה. המערכת מציגה מהירות נוכחית והגבלות בחוקי תנועה, מאירה את גבולות הנתיב ומתריע על פניות בעזרת סמנים נוספים. המערכת "קוראת" את הנתונים של כלי רכב אחרים הנמצאים על הכביש, מחשבת את גודלם ומרחק בטוח מהם, כמו כן, מתקשרת עם מערכת הניווט ומציגה את המרחק עד סוף המסלול. בעת התקרבות ליעד יופיע סימון על גבי המסך.

התאורה בתא הנוסעים מקיפה כל מושב, עוברת דרך הפאנל הקדמי והדלתות. פנסי הלד יכולים לשנות גוון כתגובה לשינוי בטמפרטורה, להמחיש את דיבורו של האסיסטנט ולשדר אור אדום בעת סכנה, כגון: הפעלת מערכות בלימת חירום ונסיון לפתוח דלת במרחק מסוכן מרכב או רוכב אופניים מתקרב. הודות להגדלת הבהירות פי 10 את התאורה ניתן לראות גם באור היום. וזוהי רק רשימה חלקית של כל השינויים שהתרחשו בסדאן הסופר-עתידי של מרצדס – S קלאס שנת 2021.

גרסאות

מרצדס S קלאס 2021 מוצע במספר גרסאות עם מנועי שישה צילינדרים בטור. S 350 dמצוידת במנוע טורבו דיזל 2,9 ליטר בהספק 286 כ"ס, זוהי הגרסה היחידה אשר מוצעת עם מערכת הנעה אחורית או כפולה (בישראל משווקת עם הנעה אחורית). כל הדגמים האחרים מצוידים בהנעה אחורית בלבד. אצל S 400 d אותו דגם טורבו דיזל מפיק 330 כ"ס. ב- S 450 מותקן מנוע טורבו בנזין 3 ליטר בהספק 367 כ"ס, אשר ב-S 500 מפיק עד ל- 435 כ"ס ו- 520 מומנט. שני דגמי בנזין מצוידים במערכת EQ Boost, זהו סטרטר-גנרטור 48 וולט התורם 22 כ"ס ו-250 מומנט נוספים בזינוק. צריכת הדלק הממצועת נעה בסביבות 6,4 – 9,5 ליטר ל- 100 ק"מ, בהתאם למנוע ולבסיס. לכל המנועים משודכת אותה תיבת הילוכים – גיר 9 הילוכים אוטומטי 9G-Tronic. בהמשך לספקטרום המנועים יצטרף דגם V8, מתוכנן גם דגם היברידי נטען בעל טווח נסיעה חשמלית עד 100 ק"מ.

רמות גימור

באבזור ה"בסיסי" של הסדאן החדש – מערכת מתלי אוויר סטנדרטית. בתשלום נוסף ניתן לשדרג למערכת הידרו-פנאומטיית אקטיבית E-Active Body Control, המופעלת על ידי מערכת 48 וולט חשמלית, שמסוגלת לשלוט בכל גלגל בנפרד. בשילוב עם קומפלקס Pre-Safe Impulse Side מערכת מתלי האוויר מסוגלת להרים את המרכב ב-80 מ"מ בחלקית שנייה לפני התנגשות צדדית בכדי להפחית את סיכוי פציעת הנוסעים. לכריות אוויר המוכרות בתעשייה נוספו כריות קדמיות למושבים האחוריים (אופציה לגרסה הארוכה). עוזר קולי "היי, מרצדס!" מבין 27 שפות, כמות הרמקולים יכולה להגיעה ל-30 והמושבים הקדמיים מצוידים ב-19 מנועים חשמליים: שמונה לכוונונים עיקריים, חמישה למיזוג, ארבעה לעיסוי, אחד לתמיכת מותניים ועוד אחד לכוונון המסך על גב המושב. במושבים קיימות עשר תכניות עיסוי לבחירה.

הדור החדש של אינטרפייס MBUX מזהה את בעל הרכב דרך זיהוי פנים, קול וטביעת אצבע, ואפילו יכול לשוחח איתו. עם זאת, הוא מתייחס לא רק לתנועות הנהג, אלה גם לנוסעים. הסדאן יכול לקבל מידע מצמיד הפיטנס של הבעלים ולשקול את איכות השינה שלו בכדי להתאים הגדרות נוחות. בעל S קלאס לא צריך להתאים את המושב, המראות וההגה באופן ידני, מספיק לומר לאסיסטנט הדיגיטלי את הגובה שלך והמכונית תקבע הגדרות אופטימליות.

בסרטון: מרצדס S-Class 2021 שנת. סדאן.

המושבים האחוריים החדשים של מרצדס S קלאס 2021 זכו למספר כוונונים מורחב ולמערכת עיסוי משוכללת. מוצעות חמש אופציות מושבים לבחירה, אלה שכוללים ספה עבור שלושה נוסעים או שני מושבים נפרדים אופציאונלים בעלי דרגש נשלף וחימום צוואר. במושבים המאובזרים ביותר מותקנים 19 מנועים חשמליים אשר מתאימים את צורת הכרית וגב המושב לגוף הנוסע. מערכת בקרת אקלים מפוצלת בסיסית מצוידת ב- 17 מנועי צעד חשמליים השולטים בזרמי האוויר, ומערכת ארבע-אזורית מצטיידת ב- 20 מנועים נוספים בחלק האחורי של תא הנוסעים.

כאופציה נוספת קיימת אפשרות להתקין תאורת Digital Light בעלת 1,3 מיליון מיקרו-מראות אקטיביות בכל פנס, המסוגלות לא רק לשנות את צורת אלומת האור, אך גם לשדר על הכביש סימני התראה וסימון מסייע. לראשונה נוספה אפשרות בחירת ידיות דלת: ידיות קלאסיות או ידיות מסוות.