לנצ'יה אפסילון דור 4 החדשה: התחייה
קבוצת סטלנטיס ניגשה ברצינות להחייאת המותג לנצ'יה. האתחול מחדש החל ב-14/02/2024 עם השקת לנצ'יה החדשה הראשונה מזה 13 שנים! הדור החדש של לנצ'יה אפסילון היא מכונית האצ'בק שונה בתכלית: סגנון יוצא דופן ואף פרובוקטיבי, תא נוסעים בסגנון "סלון איטלקי", מערכות היברידיות וחשמליות.
מכירות האפסילון החדשה מחוץ לאיטליה יתחילו בקיץ הבא: השווקים הראשונים יהיו בלגיה, הולנד, ספרד וצרפת. בשנת 2025 יחזור המותג האיטלקי לגרמניה. טרם נודע מתי תופיע לנצ'יה במדינות אחרות באירופה, כמו גם בישראל
רק לפני כמה שנים, לנצ'יה הייתה על סף היעלמות: הדגם היחיד של המותג, אפסילון המיושן במהותו, נמכר רק בארץ המוצא שלו, איטליה. עם זאת, לאחר שהצטרף לקונצרן סטלנטיס, למותג ההיסטורי ניתנה הזדמנות לחיים שניים: פותחו עבורו תוכניות חדשות וגויס צוות הנהלה חדש. הכניסה לשוק הגדול תתחיל עם דגם חדש לגמרי, שירש מקודמו רק את השם, ומסטלנטיס – את הפלטפורמה. אנו מאחלים למותג תחייה מוצלחת!
ומה רק לא התרחש איתו לפני הפרמיירה… פעמים רבות ברשת צצו תצלומי ריגול של אב הטיפוס. ובדצמבר 2023, אחד הדגמים נגנב והוטבע (אל דאגה, כולם בחיים). ו-10 ימים לפני הבכורה הרשמית, לנצ'יה עצמה חשפה גרסה מוגבלת של הדור הרביעי להאצ'בק. כך שכבר יצא לנו לא רק להסתכל על המראה של לנצ'יה אפסילון החדשה, אלא גם לדון עליה.
הדבר היחיד שלא כדאי לשכוח: גרסת הבכורה Edizione Limitata Cassina היא חשמלית לחלוטין, מאוחר יותר תשוחרר אפסילון עם מנוע בנזין טורבו, והמראה שלה עשוי להיבדל במקצת. המהדורה המיוחדת תוגבל ל-1906 עותקים (שנת היווסדה של לנצ'יה).
עיצוב חיצוני
עם חילוף הדורות, הדגם חווה מהפכה אמיתית. לנצ'יה אפסילון החדשה עדיין שייכת לפלח הסופרמיני: אורך 4,080 מ"מ, רוחב 1,760 מ"מ, גובה 1,440 מ"מ. אחרת, מדובר במכונית שונה לגמרי, עם קווי מרכב אלגנטיים בשילוב עם קו גג משופע.
המכונית קיבלה פגוש קדמי בעל קצוות חדים וכונס אוויר גדול, פנסים משושים קטנים ואורות יום לא שגרתיים, המורכבים משלושה קווים דקים היוצרים צורת "Y" בחזית. "חתימת האור" משולבת באלמנט השחור בין מכסה המנוע לפגוש. החלק האחורי של ההאצ'בק החדש גם נראה מקורי בשל האורות עם הקטעים העגולים. במרכז הקטעים הללו ישנם אלמנטים בצורת Y הממלאים את תפקיד אורות הבלימה. ידיות הדלתות מוסוות בקורות האחוריות, בעוד שהקורות עצמן נעשו שחורות לחלוטין.
תא נוסעים
האפסילון החדשה מתיימרת להפוך לסטנדרט הנוחות בסגמנט שלה. השותפים של לנצ'יה, הסטודיו לעיצוב ריהוט האיטלקי המפורסם Cassina, תרמו תרומה משמעותית לעיצוב הפנימי והעניקו לו אווירה ביתית וחמה. תא הנוסעים בגרסת Edizione Limitata Cassina העשירה מרופד בבד קטיפה כחול מטקסטיל ממוחזר בעל עיטור מלבני "cannelloni". האלמנט העיקרי של הקונסולה המרכזית הוא שולחן ה"tavolino" החצי עגול מביופלסטיק עם משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון. ישירות מעליו נשמרה יחידת בקרת האקלים עם מקשים פיזיים. מערכת האקלים מצוידת במסנן חלקיקים עדינים הלוכד 99% מהחלקיקים המזיקים.
מסכי המחוונים והמולטימדיה מגיעים כל אחד בגודל "10,25. הכל נשלט על-ידי מערכת ההפעלה המקורית עם שליטה קולית S.A.L.A שפותחה במיוחד עבור לנצ'יה. גם מערכת השמע והתאורה הפנימית הן ייחודיות, ולא מושאלות מדגמי סטלנטיס אחרים. המושבים הקדמיים הם בעלי פרופיל קלאסי נוח ומצוידים בעיסוי מובנה. הוצהר על סט עשיר במיוחד של עוזרי נהיגה אלקטרוניים, כולל אוטופיילוט ברמת אוטונומיה שנייה לפי סיווג SAE.
מנועים ושאסי
הדור הרביעי של אפסילון מבוסס על פלטפורמת CMP המודולרית, עליה בנויים רוב דגמי הסופרמיני המודרניים של סטלנטיס – עם תמוכות מקפרסון וקורת פיתול מאחור. לכן שלדת ההאצ'בק אינה שונה מ"קרובי המשפחה" ממותגים אחרים בקבוצה, דוגמת אופל קורסה או פיג'ו 208. לא דווח על הגדרות או כיול מיוחדים.
בתחילת המכירות לנצ'יה אפסילון 2024 החדשה תוצע בגרסה חשמלית יחידה: מנוע חשמלי אחד מבית Emotors בסרן הקדמי המפיק 156 כ"ס ו-260Nm. סוללת CATL בקיבולת 51 קוט"ש אמורה לספק טווח נסיעה של 403 ק"מ בין טעינות, לפי WLTP. הספק טעינה המרבי הוא 100 קילוואט, מה שיאפשר למלא את הסוללה מ-20% ל-80% תוך 24 דקות. המשקל העצמי של הרכב החשמלי עומד על 1,584 ק"ג.
בהמשך תצטרף להיצע גרסה היברידית-מתונה המבוססת על מנוע בנזין טורבו 3 ציל' בנפח 1.2 ליטר ממשפחת PureTech בהספק 100 ו-136 כ"ס. בשנת 2025, מבטיחים להשיק גרסת ביצועים גבוהים HF (High Fidelity). איזו יחידת כוח תותקן בדגם העוצמתי – טרם הוכרז רשמית, אבל סביר להניח שגם היא תהיה חשמלית.
עד כה ידוע רק המחיר של המדורה המוגבלת Edizione Limitata Cassina – החל מ-39,500 יורו, אך לדברי החברה הגרסה ההיברידית תהיה נגישה יותר