הפרמיירה לדור השלישי של פורשה פאנאמרה התקיימה ב-24 בנובמבר 2023. מכונית הליפטבק החדשה עשתה צעד נוסף לעבר העתיד ה"ירוק" שלה: תא נסועים בסגנון הטייקן החשמלי, גימור "טבעוני", 4 גרסאות פלאג-אין היברידיות במקום 3 הקודמות, הרבה אופציות מגניבות, אבל בעיקר בתוספת תשלום.
פורשה פאנאמרה. דור 3 שנת 2023
AUTOBOOM

פורשה פאנאמרה. דור 3 שנת 2023

פורשה פאנאמרה. דור 3 שנת 2023

הפרמיירה לדור השלישי של פורשה פאנאמרה התקיימה ב-24 בנובמבר 2023. מכונית הליפטבק החדשה עשתה צעד נוסף לעבר העתיד ה"ירוק" שלה: תא נסועים בסגנון הטייקן החשמלי, גימור "טבעוני", 4 גרסאות פלאג-אין היברידיות במקום 3 הקודמות, הרבה אופציות מגניבות, אבל בעיקר בתוספת תשלום.

עם זאת, כבר ידוע שהדור השלישי יהיה האחרון עם מנוע בעירה פנימית. והרביעי, החשמלי לגמרי, יופיע קרוב יותר לשנת 2030. לכן המפתחים החלו ליישם דברים חדשים לחלוטין בדגם היוצא עם מנוע בעירה פנימית, שיהפוך בקרוב מאוד לחשמלי. כל השינויים אינם דרסטיים. למעשה, הדור החדש הוא רק עדכון מקיף של השני.

הדגם החדש יושק במרץ 2024. פנקס ההזמנות באירופה כבר פתוח, המחירים ידועים – והם עלו: בגרמניה הגרסה הבסיסית תעלה לפחות 107,800 יורו, פאנאמרה 4 עם הנעה כפולה – החל מ-111,900 יורו, Turbo E-Hybrid ההיברידית – החל מ-192,500 יורו

מחירים

עיצוב חיצוני

בעיקרון, פורשה פאנאמרה שנת 2023/2024 החדשה שמרה על קווי המתאר שלה, אבל המעצבים השתדלו להעניק לדגם הליפטבק קווים סולידיים יותר בסגנון של סדאן: שינו את צורת חלונות הצד הנוספות בקורות האחוריות, הסוו את מסגרת השמשה האחורית, אך הגדילו את שטח הזיגוג עצמו. המרכב נעשה קצת פחות מעוגל. יחידות התאורה הן חדשות לחלוטין: פנסי מטריקס הותקנו מלפנים כסטנדרט, ופס התאורה מאחור שומר על אותו עובי לכל רוחב החלק האחורי. והנה הראשונה מבין האופציות המגניבות בתוספת תשלום: פנסי HD-מטריקס עם 32 אלף פיקסלים כל אחד, ש"יורים" למרחק של 600 מטר. אורכה של המכונית גדל ב-3 מ"מ: 5,052 מ"מ בגרסה הבסיסית ו-5,202 מ"מ בגרסת ה-Executive עם בסיס גלגלים ארוך. הרוחב (1,937 מ"מ) והגובה (1,423 מ"מ) לא השתנו.

ההפתעה העיקרית של הבכורה הייתה הידיעה שלא תהיה יותר גרסת סטיישן (Sport Turismo), שכן בה בחרו פחות מ-10% מהלקוחות

הפתעה

לגרסאות ה-Turbo העניקו עיצוב קדמי מעט שונה עם להבים כפולים של פסי לד בפגוש. הלוגו המעודכן של גרסאות אלו גם השתנה: חטיבת Porsche Color & Trim פיתחה עבורו את הצבע החדש Turbonite. הסמל הפך לכהה יותר: השילוב הזהוב-אדום הוחלף בגוון "אפור מטליק" בשילוב עם שחור. אותו צבע נראה בשולי חלונות הצד, על האלנמטים האווירודינמיים, על חישורי הגלגלים ועל הפגוש הקדמי. כמו כן, תוספות באותו הגוון הופיעו על פרטים שונים בתא הנוסעים.

חלל פנימי

עיצוב תא הנוסעים נשען על עיקרון Porsche Driver Experience המיושם במכונית הסדאן החשמלית פורשה טייקן. בפאנל הקדמי ממוקם מסך לוח מחוונים מעוקל בגודל "12,6 – כעת הוא לדיגיטלי ומגיע ללא מגן שמש. באמצע מותקן מסך המולטימדיה בגודל "10,9, ניתן להתקין מסך שני באותו גודל (אופציה נוספת) מול הנוסע הקדמי, כדי להתבדר בזמן נסיעה, אך מטעמי בטיחות התמונה על מסך הנוסע אינה נראית ממושב הנהג.

בורר ההילוכים, שהיגר מהקונסולה המרכזית לפאנל הקדמי מימין להגה, התכווץ לגודל של דיסק און קי. מספר הכפתורים הפיזיים בקונסולה המרכזית הצטמצם, לבקרת האקלים נותרו מספר מתגים פיזיים, אך רוב המקשים עדיין רגישים למגע. בלוק האקלים עצמו דומה כעת לרדיו וינטאג' בעיצובו. השורה האחורית מיועדת לשניים כברירת מחדל וכוללת חימום. כאן סיפרנו בפירוט על תא הנוסעים.

שאסי

פלטפורמת ה-MSB החדשה, עליה בנוי פורשה פאנאמרה 2023/2024, עברה שכלול מקיף. אבל ארכיטקטורת המתלים לא השתנתה: עצמות עצה כפולות מלפנים ומערך רב-חיבורי, אין עוד מתלי קפיץ, כבר בגרסה הבסיסית מותקנת מערכת PASM (Porsche Active Suspension Management) עם בולמי זעזועים אדפטיביים ומתלי אוויר דו-תאיים. בתוספת תשלום, כמקודם, ניתן להזמין מנגנון היגוי גלגלים אחוריים.

פורשה פנמרה ‏2023. מרכב, צורה. ליפטבק, 3 דור

החידוש העיקרי ואופציה מגניבה נוספת בתוספת תשלום – מתלים אלקטרו-הידראוליים אקטיביים Porsche Active Ride, אשר זמינים רק לגרסאות היברידיות, מאחר ולפעולתם נדרש מתח של 400 וולט. מדובר במערכת מתלים אקטיבית שהאלקטרוניקה שלה יכולה לשלוט בכל מתלה ולא רק ליישר את מיקום המרכב מעל הכביש ולרסן זוויות גלגול, אלא גם להפך, לספק זוויות גלגול גדולות יותר בפינות. עם מערכת כזו, פורשה מבטיחה שילוב חסרת תקדים של נוחות והתנהגות כביש.

מנועים וגרסאות

בהיצע הדור השלישי של פורשה פאנאמרה 2023/2024 יופיעו 4 גרסאות פלאג-אין היברידיות, אך עד כה נחשפה רק אחת מהן – ה-Turbo E-Hybrid עם מנוע בנזין בי-טורבו V8 משודרג בנפח 4 ליטר המפיק 519 כ"ס בשילוב עם תיבת 8 הילוכים PDK חדשה ומנוע חשמלי המובנה בה – זה מאפשר להפחית את המשקל ב-5 ק"ג ולהפחית את אובדן הכוח עקב תרמורגולציה. הספק המנוע החשמלי גדל מ-136 כ"ס ו-400Nm ל-190 כ"ס ו-450Nm. בסה"כ המערכת מפיקה 680 כ"ס ו-930Nm. מכונית כזו מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,2 שניות ומשיגה מהירות מרבית של 315 קמ"ש.

פורשה פנמרה ‏2023. מרכב, צורה. ליפטבק, 3 דור

קיבולת הסוללה בכל הגרסאות ההיברידיות פלאג-אין הוגדלה ל-25,9 קוט"ש, טעינה מלאה אמורה להספיק ל-91 ק"מ במצב חשמלי (לפי WLTP). הספק המטען הרגיל גדל מ-7,4 ל-11 קילוואט, טעינה מלאה בעוצמה כזאת תיקח 2 שעות ו-39 דקות.

ישנן גם גרסאות ללא תוספת היברידית, אך הן לא יוצעו בכל שוק, אלא רק בשווקים בהם תקנות איכות הסביבה הן "חופשיות" יחסית. עד כה הוצגו הגרסאות הבסיסיות עם הנעה אחורית וכפולה. הן קיבלו מנוע בנזין בי-טורבו V6 מעודכן בנפח 2.9 ליטר, שהספקו גדלה מ-330 כ"ס ו-450Nm ל-353 כ"ס ו-500Nm. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש עבור מכונית עם הנעה אחורית ירד מ-5,4 ל-5,1 שניות, עם הנעה כפולה – מ-5,1 ל-4,8 שניות. המהירות המרבית שלהם היא כמעט זהה – 272 ו-270 קמ"ש, בהתאם.

פורשה פאנאמרה שנת 2020. ליפטבק, דור 2, שדרוג.

כיום בישראל משווקת הפורשה פאנאמרה בגרסת הליפטבק דור 2 עם מנועי בנזין בהספק מ-330 עד 480 כ"ס ומערכות היברידיות פלאג-אין (262, 560 ו-700 כ"ס), וכן בגרסת סטיישן עם מנוע בנזין בהספק 480 כ"ס ושתי מערכות היברידיות חזקות. כאן תוכלו לראות את כל המידע על פורשה פאנמרה בישראל

להזכירכם
מה אתם חושבים על הדור החדש של פורשה פאנאמרה?
10 קולות