הופעת הבכורה של C-קלאס החדש בעל אינדקס W206 התקיימה בפברואר 2022. לראשונה בתולדות AMG גרסת C-קלאס קיבלה מנוע 4 צילינדרים בנפח 2 ליטר, מדובר לא רק בגרסת AMG C 43, אלא גם בגרסה הבכירה AMG C 63 שהושקה בספטמבר 2022. בעצם, הספרות בשם כבר מזמן הפסיקו לציין את נפח המנוע וכעת מרצדס C-קלאס AMG החדש נפרד לגמרי ממנועי V6 ו-V
מרצדס C-Class AMG ‏2022. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור
AUTOBOOM

מרצדס C -קלאס AMG. היברידי בעל ארבעה צילינדרים

מרצדס C-Class AMG ‏2022. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור

הופעת הבכורה של C-קלאס החדש בעל אינדקס W206 התקיימה בפברואר 2022. לראשונה בתולדות AMG גרסת C-קלאס קיבלה מנוע 4 צילינדרים בנפח 2 ליטר, מדובר לא רק בגרסת AMG C 43, אלא גם בגרסה הבכירה AMG C 63 שהושקה בספטמבר 2022. בעצם, הספרות בשם כבר מזמן הפסיקו לציין את נפח המנוע וכעת מרצדס C-קלאס AMG החדש נפרד לגמרי ממנועי V6 ו-V8 ומגיע רק עם יחידת כוח היברידית עם מנוע 4 צילינדרים.

למרות שמרצדס AMG C 43 4Matic החדש שמר על שמו הקודם, הוא קיבל מנוע אחר לחלוטין: מנוע בי-טורבו V6 בנפח 3 ליטר הוחלף במנוע 4 צילינדרים טורי 2 ליטר עם מגדש טורבו. מדובר בדגם C-קלאס AMG הראשון בהיסטוריה עם מנוע 4 צילינדרים. מרצדס AMG C 63 S E Performance החדש לא רק קיבל שם ארוך, אלא גם נפרד מהמנוע ה-V8 והפך להיברידי נטען עם מנוע טורבו 4 צילינדרים 2 ליטר, מנוע חשמלי בסרן האחורי שניזון מסוללת ליתיום-יון. בעוד שעבורו הכינו את הגרסה העוצמתית ביותר עם טורבינה מוגדלת: לדברי AMG זהו המנוע הסדרתי העוצמתי ביותר עם 4 צילינדרים. גרסת הכניסה C 63 (ללא האות S) הוסרה מההיצע.

דגמי מרצדס AMG C 43 של הדור החדש בצורות מרכב סדאן וסטיישן נמכרים באירופה החל מקיץ 2022, המחיר מתחיל מ-65 אלף יורו. מרצדס C 63 S E Performance הבכיר יופיע בשוק רק בשנת 2023. לפי הנתונים הראשוניים, המחיר ההתחלתי שלו יעלה על 100 אלף יורו. כאן תוכלו לקרוא על הדור היוצא של מרצדס C-קלאס AMG שבינתיים נמכר בישראל: סדאן, קופה וקבריולט.

חשוב

עיצוב חיצוני

מרצדס AMG C 43

מבחוץ מרצדס AMG C 43 שנת 2022/2023 נבדל מ-C-קלאס הרגיל (עם בודי קיט AMG Line) רק בגריל המקורי עם סורגים אנכיים, בדיפיוזר מוגדל בפגוש האחורי ובארבעה קצוות אגזוז עגולים. הדגם במרכב סדאן קיבל בנוסף ספוילר קטן על מכסה תא המטען. לבחירה מוצעים ג'נטים בקוטר מ-18 עד 20 אינץ'.

מרצדס AMG С 63 S E Performance

במיוחד עבור מרצדס AMG С 63 S E Performance פיתחו לא רק חלקים מקוריים מפלסטיק, אלא גם דפנות המרכב. הכנפיים הקדמיות הנפוחות הרחיבו את מרכב המכונית ב-76 מ"מ בהשוואה לדגם הבסיסי וסרח העודף הקדמי נהיה ארוך יותר ב-50 מ"מ. כברירת מחדל מותקנים גלגלים בקוטר 19 אינץ', אבל ניתן להזמין גם 20 אינץ'. בכנפיים הקדמיות הופיעו "זימים" ובמכסה המנוע החדש הופיע חריץ לסילוק אוויר חם. פרט חשוב נוסף: C 63 החדש הפך לדגם הראשון עם לוגו נפרד של AMG מעל הגריל במקום הכוכב הקטן כמו לשאר הדגמים של מרצדס.

חלל פנימי

בתא הנוסעים של גרסאות ה-AMG החדשות של C-קלאס: מושבי ספורט, עיטור קונטרסטי, אך סימן ההיכר הראשי של "AMG אמיתי" הם הכפתורים הנוספים על ההגה לשליטה במצבי הנהיגה. בנוסף לכך, שונתה התצוגה של המחוונים הדיגיטליים ולמערכת המדיה הוסיפו הגדרות AMG נוספות.

יחידת כוח ושאסי

המנוע של מרצדס AMG C 43 שנת 2022/2023 במרכבי סדאן וסטיישן מפיק 408 כ"ס ו-500Nm, המומנט המרבי זמין ב-5,000 סל"ד. בשניות הראשונות של ההאצה מתנע-גנרטור במתח 48 וולט עם מנגנון רצועה מוסיף 14 כ"ס נוספים. לשם ההשוואה: הדור הקודם צויד במנוע בי-טורבו V6 בהספק 390 כ"ס ו-520Nm, המומנט המרבי היה זמין בטווח בין 2,500 ל-5,000 סל"ד. במקום תיבת 9 הילוכים אוטומטית AMG Speedshift TCT 9G ב-C-קלאס AMG החדש התקינו תיבת AMG Speedshift MCT 9G עם מצמד רטוב במקום ממיר מומנט. **זמן ההאצה ל-100 קמ"ש התקצר ב-0,1 שניות: גרסת סדאן מאיצה תוך 4,6 שניות, גרסת סטיישן תוך 4,7 שניות. המהירות המרבית היא 250 קמ"ש (265 קמ"ש עם חבילת AMG Driver's Package אופציונלית). ישנם חמישה מצבי נהיגה לבחירה: קומפורט, ספורט, ספורט+, Slippery לגשם ו-Individual להתאמה אישית. לרכב יש מתלי קפיץ אדפטיביים, הבלמים הקדמיים כוללים קליפרים קבועים, מנגנון 4 בוכנות וצלחות בקוטר 370 מ"מ, מאחורה מותקנים בלמי בוכנה אחת פשוטים עם צלחות 320 מ"מ.

מרצדס-בנץ C-Class AMG 2022. מנוע. סדאן, 5 דור
המנוע של מרצדס AMG C 43 סדאן שנת 2022/2023

מרצדס AMG С 63 S E Performance שנת 2022/2023 קיבל מנוע 2 ליטר בהספק 476 כ"ס ו-545Nm בשילוב עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית AMG Speedshift MCT-9G בעלת מצמד רטוב במקום ממיר מומנט. בנוסף לכך יש מתנע-גנרטור עם מנגנון רצועה שמסייע בזינוק ממקום. ישנו מגדש אחד ועל הגל בין גלגלי הטורבינה והקומפרסור מותקן מנוע חשמלי. הוא ניזון מרשת 400 וולט, מסוגל לעשות עד 150 אלף סל"ד ומופעל באופן מיידי בפקודת האלקטרוניקה, כך הוא מאיץ את גלגל הקומפרסור עוד לפני שזרם גזי הפליטה מסובבים את הטורבינה. המודול החשמלי שמותקן בסרן האחורי כולל מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ו-320Nm, תמסורת דו-הילוכית (ההילוך השני מופעל לאחר 140 קמ"ש) ודיפרנציאל רוחבי עם נעילה אלקטרונית. בנוסף לכך יש תמסורת ידנית 4Matic+. במצב ההיברידי גל הזיזים מעביר את המומנט ממנוע בעירה פנימית לסרן האחורי. אך ניתן להשתמש בו בזמן הנהיגה גם במצב חשמלי לחלוטין (עד 125 קמ"ש). במידה והגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה האלקטרוניקה מסוגלת להעביר חלק מהמומנט מהמנוע החשמלי האחורי לגלגלים הקדמיים בעזרת הטרנספר והמצמד האורכי.

מרצדס-בנץ C-Class AMG 2022. מנוע. סטיישן 5 דלתות, 5 דור
המנוע של מרצדס AMG C 43 סטיישן שנת 2022/2023

הגרסה הבכירה של מרצדס C-קלאס AMG החדש יכולה להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,4 שניות! צריכת הדלק הממוצעת ירדה מ-9,9 ל-6,9 ליטר ל-100 ק"מ!

מרצדס. הרכב מכונית.

סוללת ליתיום-יון שפותחה במיוחד בשביל דגמי AMG פועלת במתח 400 וולט, הינה בעלת קיבולת של 6,1 קוט"ש ורמת חילופי אנרגיה גבוהה. במצב נומינלי היא מפיקה 70 קילוואט וההספק המרבי שלה מגיע ל-150 קילוואט (כלומר 204 כ"ס), אך לאורך לא יותר מ-10 שניות. את הסוללה ניתן להטעין משקע ביתי, בנוסף לכך ישנם ארבעה מצבי רגנרציה. טווח הנסיעה במצב חשמלי לגמרי הוא 13 ק"מ בלבד. ההספק המרבי הכולל של של יחידת הכוח ההיברידית הוא 680 כ"ס ו-865Nm, היצרנית עצמה מציינת 1020Nm, אולם תוצאה כזאת מושגת רק עם סוללה במצב טעון. דגם C 63 S הקודם עם מנוע 8 צילינדרים הפיק 510 כ"ס ו-700Nm בכל תנאי. עם סוללה מלאה ההיברידי מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,4 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ב-250 קמ"ש (280 קמ"ש בגרסת סדאן עם חבילת AMG Driver's Package ו-270 קמ"ש בגרסת סטיישן). צריכת הדלק הממוצעת ירדה מ-9,9 ל-6,9 ליטר ל-100 ק"מ לפי מחזור WLTP. לבחירה מוצעים 8 מצבי נהיגה: Electric, Comfort (הרכב מזנק ממקום בעזרת אנרגיה חשמלית), Battery Hold, Sport, Sport+, Race, Slippery ו-Individual מותאם אישית.

מרצדס. גלגלים.

מערכת ההנעה הכפולה הקבועה נשמרה. תמסורת 4Matic עם דיפרנציאל אורכי מחלקת את המומנט בין הסרנים כברירת מחדל ביחס 31:69 לטובת הסרן האחורי. את בקרת היציבות כעת ניתן להעביר למצב ספורט או לכבות לגמרי. מערכת היגוי כפול עכשיו נכללת כבר במפרט הבסיסי של שתי הגרסאות (C 43 ו-C 63). הגלגלים האחוריים מסוגלים לפנות בכיוון הנגדי לקדמיים בזווית של עד 2,5 מעלות. פניה באותו הכיוון זמינה רק בזווית של 0,7 מעלות: כברירת מחדל מצב כזה מופעל במהירות מעל 100 קמ"ש, אבל הסף עלול להשתנות בהתאם למצב הנהיגה הנוכחי.

האם הסירוב ממנועי V6 ו-V8 הקודמים ב-C-קאלס AMG משמעותי בשבילכם?
12 קולות