ניסאן ורסה היא מכונית סדאן קומפקטית המיוצרת מאז 2006 על ידי יצרנית הרכב היפנית ניסאן עבור צפון אמריקה. Versa זהו שם קיצור של חלל רב תכליתי, כלומר מרווח תא הנוסעים הניתן להתאמה אישית. ורסה הוא השם בצפון אמריקה של סדאן והאצ'בק Tiida (דור ראשון) וסדאן אלמרה (דור שני ושלישי). אחת מהמכוניות הקומפקטיות הבודדות שנותרו בארה“
ניסאן ורסה ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור
AUTOBOOM

ניסן ורסה. האמריקאית קטנה

ניסאן ורסה ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור

ניסאן ורסה היא מכונית סדאן קומפקטית המיוצרת מאז 2006 על ידי יצרנית הרכב היפנית ניסאן עבור צפון אמריקה. Versa זהו שם קיצור של חלל רב תכליתי, כלומר מרווח תא הנוסעים הניתן להתאמה אישית. ורסה הוא השם בצפון אמריקה של סדאן והאצ'בק Tiida (דור ראשון) וסדאן אלמרה (דור שני ושלישי). אחת מהמכוניות הקומפקטיות הבודדות שנותרו בארה“ב מכיוון שהיצרנים כבר מזמן עוברים באופן מסיבי לקרוסאוברים, ולכן מכוניות סדאן הופכות לדבר נדיר.

דור ראשון

המכונית הוצגה בארה"ב וקנדה ביולי 2006 ונמכרה ביבשת אמריקה. המכונית יוצרה במפעל של ניסאן במקסיקו. הדגם הצפון אמריקאי הופיע לראשונה כהאצ'בק, אליו הצטרפה סדאן בסוף אותה שנה. ורסה הייתה באותה תקופה מכונית ניסאן 4 דלתות היחידה בארצות הברית ובקנדה שנמכרה גם ברחבי העולם: שאר הדגמים (סנטרה, אלטימה ומקסימה) נועדו רק לצפון אמריקה. פרט חשוב: ה-Versa הפשוטה ביותר ב-9,990 דולר בארצות הברית התבררה כמכונית החדשה כמעט הזולה ביותר, שהתחרתה על התואר הזה עם יונדאי אקסנט.

ניסאן ורסה תמורת 9,990 דולר בארצות הברית הייתה המכונית החדשה כמעט הזולה ביותר

ראשית, המכונית צוידה במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר (הספק 122 כ"ס, מומנט 170 ניוטון מטר). בשנת 2009 הופיע מנוע 1.6 ליטר (107 כ"ס). שלושה סוגי גירים עבור הדגם: אוטומט 4 הילוכים, גיר (CVT) וגיר ידני 6 הילוכים. האבזור הבסיסי של גרסת 1.8 ליטר כלל מיזוג אוויר, אביזרים חשמלים ו-ABS. בשנת 2010 היה עיצוב מחדש קטן: גריל התחלף, הגלגלים עודכנו, ושנת 2011 הייתה השנה האחרונה של יצור הסדאן. אבל ייצורה של האצ'בק נמשך שנה נוספת, עד 2012.

דור שני

ה-Versa השנייה הופיעה לראשונה ב-2011. המכונית הפכה לגדולה יותר, גדלה לקטגורית גולף: אורך מרכב 4295 מ"מ, רוחב 1760 מ"מ, גובה 1520 מ"מ, בסיס גלגלים 2.7 מ'. הסדאן הוצעה עם מנועים שונים: 1.6 ליטר, 1.8 ליטר ואופציה מעניינת כמו מנוע טורבו בנזין עם הזרקת ישירה בנפח 1.6 ליטר בהספק של 188 כ“ס. המנועים שולבו עם גיר ידני או וריאטור רציף.

דור שלישי

ניסאן ורסה החדשה שוחררה בארה"ב בתחילת 2019. המכונית השתנתה, הפכה לבולטת יותר ודומה לדגמי ניסאן הבכירים יותר: היא קיבלה פנסי לד, חזית בצורת V, גג "צף", צבעי מרכב עזים. המרכב הפך לרחב יותר (1740 מ"מ) וארוך יותר (4495 מ"מ). הסדאן בנויה על אותה פלטפורמה כמו הקרוסאובר קיקס.

ניסאן ורסה החדשה עברה מהפך של ממש, והפכה לבולטת ומודרנית

מנוע זהה בגרסאות: מנוע 4 צילינדרים 1.6 בנפח 124 כ“ס, גיר ידני 5 הילוכים או וריאטור בתוספת תשלום. מתלי מקפרסון מלפנים, ומוט חצי עצמאי מאחורה. תא הנוסעים עשוי מחומרים באיכות גבוהה ונראה די סולידי ומודרני. ארגונומיה טובה, מכשירים אנלוגיים ומסך מחשב רכב מוטבע ביניהם.

האבזור של ניסאן ורסה 2020/2021 התרחב: רמת גימור הפשוטה ביותר כוללת כניסה ללא מפתח, התנעת מנוע עם כפתור, אביזרים חשמליים, גלגלי מגנזיום 17 אינץ' וסט בטיחות Safety Shield 360 (כלומר: מערכות בלימה אוטומטיות, בקרת נתיב ואורות גבוהים אוטומטיים). בתוספת תשלום ניתן להזמין מערכת מולטימדיה התומכת ב- Apple Carplay ומסך 7 אינץ', בקרת אקלים ושיוט אדפטיבי.

מה דעתך על מכוניות סדאן בקטגורית גולף?
4 קולות