Peugeot 308 – מכונית קומפקטית קטגוריית "C" עם הנעה קדמית מאת חברת פיג'ו הצרפתית, שהינה חלק מקונצרן PSA Peugeot Citroën. נמצאת בייצור משנת 2007. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של פיג'ו 308 אחרי מתיחת פנים במרכב האצ'בק 5 דלתות, שנת דגם 2017.
Peugeot 308 Hatchback. The second generation, restyling. Released since 2017
AUTOBOOM

האצ'בק פיג'ו 308. דור 3 אחרי מתיחת פנים (2017)

Peugeot 308 Hatchback. The second generation, restyling. Released since 2017

Peugeot 308 – מכונית קומפקטית קטגוריית "C" עם הנעה קדמית מאת חברת פיג'ו הצרפתית, שהינה חלק מקונצרן PSA Peugeot Citroën. נמצאת בייצור משנת 2007. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של פיג'ו 308 אחרי מתיחת פנים במרכב האצ'בק 5 דלתות, שנת דגם 2017.

מידות של מרכב הרכב המשודרג לא השתנו אחרי מתיחת פנים. גם בהנעה דבר לא השתנה - היא עדין קידמית בלבד. אין שינוים דרסטים אולם קיימים מספר הבדלים בכל זאת.

תכונות ייחודיות

האצ'בק פיג'ו 308 שנת 2017/2018 המחודש נבדל בחזית מעודכנת, מערכת מולטימדיה חדישה יותר, שורת דגמי מנועים משוכללת, ובסט מערכות בטיחות ועזר חדשות אשר לא נכללו קודם.

הופעתו של פיג'ו 308 המחודש שנת 2017/2018 אלגנטית ועדכנית, יהיה די קשה לעבור לידו מבלי להטיל מבט. חזותו בהחלט מעניינת, המעצבים הצרפתים השקיעו היטב. יש לציין שקווי מרכב החלקים אפשרו להשיג אווירודינמיקה מצוינת – מקדם גרר הינו 0,28 בלבד.

גרסאות

פיג'ו 308 שנת 2019/2020 מיובא לשוק הישראלי עם מנוע בנזין בלבד. ניתן לבחור בין שתי גרסאות: 1,2 ליטר בהספק 130 כ"ס או 1,6 ליטר בהספק 225 כ"ס. לשניהם טורבו ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. הראשון מזנק מאפס למאה קמ"ש תוך 9,8 שניות, השני הרבה יותר שמח – 7,4 שניות.

רמות גימור

האצ'בק פיג'ו 308 שנת 2020 מוצע בישראל בשתי רמות גימור: GT ו- Premium. ביניהן אין כמעט הבדלים. כל מערכות הבטיחות, מערכות עזר לנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים מפוצלת, גג פנוראמי, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, מערכת חנייה עצמאית, גלגל רזרבי בגודל מלא וצבע מרכב מטאלי – נכללים בשתי רמות הגימור. בשתי הגרסאות קיימת תאורת חזית מסתגלת עם פונקציית החלפה אוטומטית לאור גבוה עם הארת פניות. לגרסת GT בודי קיט, דוושות ספורט וג'נטים R18, מה שמוסיף ספורטיביות למראה. וזהו למעשה ההבדלים הבודדים.

יש לציין שפיג'ו 308 שנת 2020 פשוט עמוס במערכות עזר! מלבד לסטנדרטים ברכבי פיג'ו המודרניים כגון ABS ו- ASR, חיישן עייפות הנהג, מערכת בחירת מצבי נהיגה, סיוע בבלימה (BAS, EBD, EBA), מערכת למניעת התנגשויות, זיהוי תמרורים, בקרת יציבות ESP, בשתי רמות הגימור נוכחות גם בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, סיוע בזינוק בעליה HSA ומערכת ייצוב היגוי VSM. לכן, 308 החדשה יכולה להשוויץ אף ביכולות שטח לא רעות.