פוטון סוואנה. קלאסיקה המבוססת על שלדת סולם

פוטון סוואנה. קלאסיקה המבוססת על שלדת סולם

פוטון סוואנה (באנגלית Sauvana) הוא רכב שטח המבוסס על שלדת סולם מתוצרת סינית בעל 5 או 7 מקומות. שמו השני הוא טופלנדר. את רכב השטח שלה חברת Foton יצרה בשנת 2014 על בסיס הטנדר טונלנד בדגם שנת 2011, כמובן, ישנם הבדלים בהשוואה לדגם המקורי, אבל, בעיקרון, מדובר בקלאסיקה אמיתית על גבי שלדת סולם. הדגם נבדל בעיצוב מיושן ובמכלולים נדירים בשביל רכבים מודרניים: תיבות הילוכים ידנית ואוטומטית הידרו-מכנית הנחשבות לקלאסיות בעידן הרובוטיות והרציפות. עד שנת 2021 רכב השטח היה נמכר ברוסיה, בפיליפינים ובאוסטרליה, שם נהנה מביקוש בזכות המבנה הפשוט שלו.

עיצוב חיצוני

לרכב הקנו פרופורציות די שריריות המודגשות באמצעות הגריל הגדול, יחידות תאורה מסוגננות, ג'נטים בקוטר 17 אינץ' ועיטור כרום. לפוטון סוואנה החדש עיצוב צנוע יחסית, כשמסתכלים אליו ניתן בקלות לזהות את ארץ המוצא שלו. את העין תופסים פנסי החזית המעוגלים והגדולים בעלי עדשות היושבות קרוב אחת לשניה. החלק האחורי יצא מגושם, עם פגוש בולט. מעל לחלון האחורי ממוקם ספוילר קטן. הרכב משתייך לקטגורית המימדים הבינוניים, מימדיו הם הבאים: 4,830 מ"מ לאורך, 1,910 מ"מ לרוחב, 1,885 מ"מ לגובה, בסיס גלגלים – 2,790 מ"מ. מרווח הגחון הוא גדול למדי – 220 מ"מ.

חלל פנימי ואבזור

כברירת מחדל תא הנוסעים כולל חמישה מקומות, אבל האורך המכובד של המרכב מאפשר למקם שורת מושבים שלישית, בעוד שהיא כוללת מקומות ישיבה בגודל מלא. איכות הגימור היא טובה, המושבים מרופדים בעור מלאכותי. ההגה לא מתכוונן לעומק והמושבים אינם מצוידים בכוונון חשמלי. עם זאת, אם משווים לטדנר טונלנד שעליו בוסס רכב השטח, תא הנוסעים מעוצב באופן סולידי יותר.

הרכב מוצע בארבע רמות גימור: Base, Comfort, Lux ו-Premium. סוואנה מצוידת במערכות בקרת יציבות, סיוע בבלימת חירום וחלוקת בלימה אלקטרונית, מצלמה אחורית עם סימון מסלול, חיישן לחץ בצמיגים וכן במערך מולטימדיה המשתף פעולה עם CD, USB, AUX או כרטיסי SD. השליטה במולטימדיה מתבצעת דרך מסך מגע בגודל 7 אינץ'.

יחידות כוח ושאסי

רכב השטח מוצע עם שני מנועים לבחירה. מנוע בנזין טורבו בנפח 2,0 ליטר שפותח בשנת 2015, מצויד בהזרקה ישירה ומפיק 201 כ"ס. הוא הגיע כתחליף למנוע 2,4 ליטר 4 צילינדרים 4G69 מאת Mitsubishi (בהספק 125 כ"ס) שפעל יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית, בנוסף הפך לאלטרנטיבה למנוע הדיזל בנפח 2,8 ליטר מבית Cummins המפיק 177 כ"ס. היצרנית משתפת פעולה עם Cummins כבר לאורך תקופה ארוכה והקימה מיזם משותף בשנת 2006.

פוטון סוואנה החדש מצויד בהנעה כפולה עם סרן קדמי משתלב, מותקנת תיבת העברה BorgWarner (נשלטת באמצעות בקר חוגה על הטונל המרכזי), הסרנים – מאת חברת Dana שמוכרת לא פחות, תיבות ההילוכים הידניות מסוקפות על-ידי ZF ו-Getrag. בתור חלופה להן מוצעת תיבת 6 היל' אוטומטית Aisin. בסרן האחורי מותקנים מתלי קפיצים.

איך אתם מתייחסים לרכבי שטח אמיתיים בעלי שלדת סולם?

ג'יפים גדולים

חוול H9. בהשראת לנד קרוזר

חוול H9. בהשראת לנד קרוזר

רכב השטח הגדול הזה הוא יורש המסורות המהוללות של לוחמי השטח הקודמים: שלדת סולם, סרן חי אחורי, נעילת דיפרנציאל. הרכב קיבל מעמד של דגם גלובלי.

  • סקירות
ועוד עבור ג'יפים גדולים