מיצובישי L200 הוא טנדר בגודל בינוני שיוצר ע''י תאגיד Mitsubishi Motors היפני משנת 1978. לאורך התקופה הרכב נמכר בתפוצה הקרובה 5 מיליון יחידות. המתכון להצלחה באורך חמישה עשורים הוא האוניברסליות של הדגם, שכן טווח השימוש בו החל מסוס עבודה ועד בסיס לניסויים הכי מטורפים בכיוונון. ביצועים משופרים ואמינות בשימוש מסחרי, אופ
מיצובישי L200 ‏2018. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 5 דור, שדרוג
AUTOBOOM

טנדר מיצובישי L200. הצלחה לאורך חמישה עשורים.

מיצובישי L200 ‏2018. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 5 דור, שדרוג

מיצובישי L200 הוא טנדר בגודל בינוני שיוצר ע''י תאגיד Mitsubishi Motors היפני משנת 1978. לאורך התקופה הרכב נמכר בתפוצה הקרובה 5 מיליון יחידות. המתכון להצלחה באורך חמישה עשורים הוא האוניברסליות של הדגם, שכן טווח השימוש בו החל מסוס עבודה ועד בסיס לניסויים הכי מטורפים בכיוונון. ביצועים משופרים ואמינות בשימוש מסחרי, אופי ספורטיבי, התנהגות כביש טובה והנאה מנהיגה, איכות העומדת בציפיות הלקוח, כמו גם נוחות לכל נוסעים - אלו התכונות של הגדם L200.

Mitsubishi Triton 2018. Pickup double-cab, 5 generation, restyling.

נכון להיום בישראל הרכב נמכר תחת השם מיצובישי טריטון, גרסת הדור החמישי של הדגם לאחר מתיחת פנים של שנת 2018. הדגם מוצג בגרסה 4 דלתות 5 מקומות הישיבה. בסוף שנת 2022 או קצת מאוחר יותר עומדת להגיע גרסת דור הבא של הרכב המוצלח הזה, שכבש מדינות רבות.

עובדה מעניינת

הרכב יצא לאור בשנת 1978 הרחוקה וזכה בשם Forte, שפירושו בתרגום משפה האיטלקית הוא ''חזק''. הדגם יוצר בשיתוף פעולה עם Chrysler במטרה למלא את השוק הצומח במהירות של טנדרים קטנים. היוצרים רצו לשמח את הרוכשים בטנדר אמין, עמיד ובעל יכולת העמסה גבוהה תוך כדי יצירת רכב עם התנהגות כביש טובה, פונקציונליות ונוחות, כדי שנהגים העוברים מרכב נוסעים לטנדר החדש לא יחוו אי-נוחות. המטרה יושמה תוך כדי השקעה רבה: אבי הטיפוס של הדגם עברו מבחני סיבולת מורכבים ובדיקות מעמיקות באמריקה הצפונית, בתאילנד ובערב הסעודית.

דור ראשון

יוצר בין השנים 1978 - 1986. בשנות ה-70 הרחוקות רק מכוניות על זכו לעיצוב טוב, לכן מיצובישי L200 יצא לא נאה במיוחד, לעומת זאת היו לו יכולת העמסה גבוהה בסך 1,000 ק''ג, התנהגות כביש ורמת שליטה טובים, בזכות המנוע, תיבת ההילוכים ואף המתלים הקדמיים הכפולים המשותפים עם מיצובישי גלנט. הדגם בוסס, כמובן, על מסגרת עם סרן קשוח אחורי ומונח על מתלי עלים קפיציים.

דגם דור ראשון הוצע בגרסה בעלת קבינה 2 מקומות בלבד, אך עם 3 סוגי מנוע: שני מנועי בנזין (בנפח 1.6 או 2 ליטר) ומנוע דגזל בנפח 2.3 ליטר. לאחר מתיחת הפנים של שנת 1980 הופיעה גרסה מהפכנית: חברת Mitsubishi Motors הציגה מערכת הנעה כפולה משתלבת חדשה שלה. המערכת אפשרה לנסוע בשטח במהירות גבוהה והפכה למייסדת של משפחת פאג'רו ודליקה. האיכות המיוחדת של הטנדר הבטיחו לו פופולריות הגבוהה, תוך תקופה קצרה, באזורים שונים בעולם עם תנאי אקלים שונות: הן מישורים מכוסי שלג והן מדבריות לוהטים. החל מדגם הדור הראשון הטנדר זכה מספר פעמים בתארי "טנדר השנה", "רכב השנה" ו"רכב השטח של השנה" במדינות שונות. הפרס הראשון שדגם כזה היה מועמד לו, היה התואר של טנדר השנה לשנת 1979 בארה''ב (מגזין ''Pickup, Van & 4WD'').

דור שני

דגם דור שני, שנוצר ביפן על-ידי החברה, יצא מוצלח מאוד: הרכב יצא לאור בשנת 1986 ונשאר על פס הייצור במשך 10 שנים עד לשנת 1996. דגם L200 החדש הפך לנאה יותר מבחינה חיצונית, היה לו עיצוב חדש תוך כדי שמירה על יתרונותיו הקודמים. הורחב מגוון המרכבים: לרכב היו גרסאות בעלות קבינה 2 או 4 דלתות וכן גרסאות בעלות 4 מקומות ישיבה. הדגם צויד בהנעה כפולה או אחורית, במנועי בנזין בנפח 2 או 2.6 ליטר וכן במנוע דיזל בנפח 2.5 ליטר. גם האבזור הפך למתקדם יותר: הדגם אובזר במערכת שמע, במיזוג ובמחשב דרך. הרכב נמכר תחת השם דודג' ראם 50 ומייטי מקס באמריקה הצפונית, תחת השם טריטון באוסטרליה. בסך הכל נמכרו בסביבות 1,146,000 יחידות של הדגם.

דור שלישי

הופיע לראשונה בשנת 1995. גרסאות הטנדר המיועדות ליצוא יוצרו לא רק ביפן, אלא גם בתאילנד עד שנת 2006 ובברזיל עד שנת 2012. L200 השלישי עוצב מחדש לחלוטין ויוצר טנדר שניתן היה להשתמש בו כרכב פרטי. מבחינה טכנית לרכב היה הרבה במשותף עם רכב השטח פאג'רו. עיצובי המרכב ותא הנוסעים חודשו בהצלחה, הדבר נתן לרכב מראה בולט וקליט .

עוצמת המנועים גברה. מגוון המנועים כלל מנועי בנזין בנפח 2 או 2.4 ליטר או מנוע V6 בנפח 3 ליטר וכן מנועי דיזל בנפח 2.5 או 2.8 ליטר. תיבות ההילוכים הן תיבת 5 הילוכים ידנית או תיבת 4 הילוכים אוטומטית. סוג ההנעה הוא כפול עם מערכת שליטה Easy Select חדשנית. ציר אחורי צויד בהמצאה מוצלחת כמו דיפרנציאל נעילה עצמית. על בסיס טנדר דור שלישי הורכב רכב שטח פאג'רו ספורט. התפוצה הכוללת של הדגם עלתה על מיליון יחידות.

דור רביעי

הופיע לראשונה בשנת 2005 ושווק ב-140 מדינות. המהנדסים קיבלו שלושה יעדים מרכזיים, שאותם השלימו בהצלחה, כפי שמעידים נתוני מכירות של כ-1,423,000 יחידות. יעד ראשון: הרכב חייב להיות רמה אחת מעל הסטנדרטים הנדרשים לחסכונות, אמינות ועמידות לטנדרים מסחריים. יעד שני: הדגם חייב לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות, כדי לחזק עוד יותר את מעמדו של המותג בשוק העולמי. יעד שלישי: הרכב חייב לעמוד בדרישות המגוונות של הלקוחות ולהפוך לא רק לרכב לשימוש מסחרי.

מיצובישי L200 מספר פעמים זכה בתארים "טנדר השנה", "רכב השנה" ו"רכב השטח של השנה" במדינות שונות והשתתף במרוצי הראלי ''דקאר''.

לטנדר היה עיצוב מרכב ותא נוסעים חדשני ששילב בין מראה ספורטיבי לבין אלגנטי ותא הנוסעים המרווח ביותר בסגמנט. כוונון המתלים ואבזור תא הנוסעים הפכו אותו לנוח ברמה של רכב נוסעים. הטנדר הוצע בגרסאות 2 או 4 דלתות וכן בגרסה בעלת 4 מקומות הישיבה. לדגם היו 5 סוגי מנוע לבחירה: שני מנועי בנזין בנפח 2.4 או 3.5 ליטר ושלושה מנועי דיזל בנפח מ-2.5 עד 3.2 ליטר עם מערכת הזרקה Common Rail. תיבות ההילוכים הן תיבת 5 או 6 הילוכים ידנית ותיבת 4 או 5 הילוכים אוטומטית. סוג ההנעה הוא קדמי או כפול עם מערכת Easy Select 4WD או עם Super Select 4WD המפורסמת. מרכב הרכב החדש הפגין ביצועים הטובים ביותר בסגמנט בעת התנגשות. השתתפותו של הדגם בראלי ''דקאר'' ובמרוצי מכוניות נוספים אפשרו לשפר את מערכת ההנעה הכפולה ולהראות את רמת האמינות של טנדר מאת Mitsubishi לכל העולם.

דור חמישי

הוצג בשנת 2014. מיצובישי L200 MMC החדש הוא צעד נוסף קדימה בחתירתו של המותג לענות על הצרכים המגוונים של הלקוחות. המרכב מותקן על מסגרת פלדה, שהפכה לקשיחה יותר ב-7%. במבנה המרכב נעשה שימוש בפלדות חוזק גבוה ובאופן כללי היפנים השקיעו באמינותו של הדגם. היוצרים הצליחו לשמור על מבנה פשוט וחזק: לדגם גשר אחורי מוצק על קפיצים ומערכת קפיצים עצמאית מלפנים. האורך והרוחב של משטח המטען נשארו זהים, כך גם בסיס הגלגלים, אך הגובה שלו גדל ב-15 מ"מ. עם זאת המרווח לנוסעי השורה האחורית התרחב ב-20 מ"מ באזור הברכיים וב-10 מ"מ באזור הכתפיים. עיצוב תא הנוסעים הפך ליוקרתי יותר, בנוסף נוספה אפשרות כיוונון גלגל ההגה לגובה ולעומק.

לשווקים פחות עשירים הוצע המנוע האמין 4D56 טורבו דיזל בנפח 2.5 ליטר או מנוע בנזין פשוט בנפי 2.4 ליטר. בנוסף הופיע מנוע דיזל 4N15 חדש וחזק בנפח 2.4 ליטר עם מערכת MIVEC וכן תיבות הילוכים חדשות: תיבת 6 הילוכים ידנית ותיבת 5 הילוכים אוטומטית עם מצב נהיגה ספורטיבי ועם ידיות העברת הילוכים. המתלה המוארך, גאוותם של המהנדסים, עבר שדרוג נוסף. לדגם מערכות הנעה כפולה ה-Easy Select 4WD ו-Super Select 4WD-II המצוינות, אך גרסה בעלת הנעה אחורית זמינה גם כן. רמת האבזור הבסיסית כוללת מערכות בטיחות פסיבית ומגוון עוזרים אלקטרוניים: ABS ו-EBD, Brake Assist ו-TSA (ייצוב נתיב המטען), ASTC (בקרת יציבות דינמית ובקרת משיכה) ו-Hill Start Assist (סיוע בזינוק בעלייה).

לאחר מתיחת הפנים בשנת 2018, למיצובישי L200 החדש ''פנים'' ממותגים בסגנון Dynamic Shield עם פנסי לד, פנסים אחוריים ופגוש אחורי חדשים, וכן גוון אפשרויות עכשוויות: חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמות היקפיות (בגרסאות קודמות הייתה רק מצלמה אחורית), וכן מערכות בלימה אוטומטית וניטור נקודות עיוורות. גרסאות בעלות תיבת הילוכים אוטומטית מצוידות בתיבת 6 הילוכים במקום תיבת 5 הילוכים הקודמת. הדבר השפיע לטובה על התנהגות הכביש ועל צריכת הדלק.

הדגם L200, שתוכנן במקור בתור רכב עבודה קל לתחזוקה, העלה את מעמדיו והפך לא רק לסוס עבודה של תאגיד או חברה קטנה אלא בנוסף לחבר משפחה אמיתי.

בישראל דגם L200 נמכר תחת השם מיצובישי טריטון. הייתם קונים אחד כזה?
10 קולות