הבכורה של רנו טליאנט (Taliant) התקיימה בשנת 2021. מכונית זו היא גרסה מחודשת של דאצ'יה לוגאן, המכונית המשפחתית הקומפקטית הזולה, שנהנית מביקוש בישראל ומחוצה לה. בתחילה הדגם הוצע רק בטורקיה, אך החל משנת 2023 הוא הפך לגלובלי ומעתה יופיע בשווקים של מדינות מתפתחות אחרות.
רנו טליאנט. היורש של דאצ'יה לוגאן
AUTOBOOM

רנו טליאנט. היורש של דאצ'יה לוגאן

רנו טליאנט. היורש של דאצ'יה לוגאן

הבכורה של רנו טליאנט (Taliant) התקיימה בשנת 2021. מכונית זו היא גרסה מחודשת של דאצ'יה לוגאן, המכונית המשפחתית הקומפקטית הזולה, שנהנית מביקוש בישראל ומחוצה לה. בתחילה הדגם הוצע רק בטורקיה, אך החל משנת 2023 הוא הפך לגלובלי ומעתה יופיע בשווקים של מדינות מתפתחות אחרות.

רנו קליאו שנת 2019. מיני 5 דלתות, דור 5.

מכיוון שהמותג הצרפתי סוף-סוף החליט להרחיב את גיאוגרפיית השיווק של המשפחתית הזולה שלו, לא יכולנו להתעלם מכך. הסדאן מבוסס על הפלטפורמה המודולרית המוכרת CMF-B (Common Module Family), שפותחה על-ידי רנו בשיתוף עם ניסאן עוד ב-2013 עבור דגמים בסגמנטים B ו-+B. עליה מבוססים הדור החמישי של הסופרמיני רנו קליאו, הקרוסאוברים הקומפקטיים רנו קאפטור וארקנה, המיני-קרוסאובר ניסאן ג'וק וההאצ'בק נוט. וכמובן, דאצ'יה (רנו) לוגאן.

דאצ'יה לוגאן שנת 2022. סדאן, דור 3, שדרוג 1.

הדור השלישי של דאצ'יה לוגאן עודכן בשנת 2022. התוצאה היא עיצוב יפה יותר, מימדים מוגדלים מעט, ארגונומיה משופרת ורשימת אבזור ופונקציות בטיחות מורחבת. לאחר מתיחת הפנים הלוגאן הגיע לישראל, וכאן הוא מבטיח להפוך לאחד מדגמי הסדאן הנגישים ביותר בשוק

להזכירכם

עיצוב חיצוני

הטרנספורמציה של דאצ'יה לרנו התבררה כמשמעותית יותר ממה שנראה במבט ראשון. אם בעבר מכוניות תחת שני המותגים נבדלו רק בניואנסים מסוימים, כעת הסדאן והסמל שלו עברו שינוי רציני. רנו טליאנט קיבל פנסים קדמיים עם אורות היום המקוריים בצורת בומרנגים וגריל אופייני, פגושים שונים ומכסה מנוע בולט יותר. הפנסים האחוריים החדשים לראשונה קיבלו קטעים נוספים על מכסה תא המטען.

מימדי המרכב של שני הסדאנים הם זהים: אורך – 4,396 מ"מ, רוחב – 1,848 מ"מ, גובה – 1,501 מ"מ, בסיס גלגלים – 2,649 מ"מ. מרווח הגחון של הטליאנט הוא 161 מ"מ, נפח תא המטען הוא מרשים – 628 ליטר.

תא נוסעים

בעיקרון, תא הנוסעים של רנו טליאנט זהה לזה של דאצ'יה לוגאן, ההבדל הוא רק בפרטים קטנים. לדוגמה, ל"צרפתי" יש הגה שונה, כמו גם פתחי אוורור בעיצוב שונה. הפאנל הקדמי מעוטר בפלסטיק שחור מבריק, במקום מט. המחוונים האנלוגיים עם מסך מחשב דרך מונוכרומי נשמרו. האבזור כולל: מולטימדיה עם מסך "8, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית, 4 כריות אוויר, בקרת אקלים, בקרת שיוט, כפתור התנעה ושולחנות מתקפלים בשורה האחורית (רשימת האופציות תלויה ברמת הגימור).

יחידת כוח ושאסי

רנו טליאנט ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור

רנו טליאנט החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF-B. ארכיטקטורת השלדה זהה: מתלי מקפרסון מלפנים, קורת פיתול מאחור, בלמי התוף בגלגלים האחוריים לא נעלמו. אבל המכלולים החשמליים והאלקטרוניקה שופרו. לדוגמה, במקום הגה כוח הותקן מנגנון חשמלי, יש בלם יד חשמלי, וטליאנט יכול אף להגיע גם עם מערכת ניטור שטחים מתים. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק.

רנו טליאנט ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור

הגרסאות תלויות בשוק. בטורקיה מוצע רנו טליאנט 2023/2024 עם מנוע בנזין 3 צילינדרים בהספק 65 כ"ס, וכן עם מנוע טורבו 1.0 ליטר 90 כ"ס. יש גרסה עם מנוע גז טורבו 3 ציל'. תיבות – ידנית או גיר רציף X-Tronic (תלוי במנוע). בשווקים אחרים מצויד הסדאן במנוע בנזין טורבו 1.0 ליטר בהספק 100 כ"ס בשילוב עם CVT.

בישראל מצוידת דאצ'יה לוגאן במנוע טורבו 1.0 ליטר 90 כ"ס בשילוב עם CVT והנעה קדמית; מוצעות שתי רמות גימור, מחיר הגרסה הבסיסית הוא ₪116,609 (כולל אגרת רישוי, נכון לנובמבר 2023). את כל ההצעות למכירה של דאצ'יה לוגאן בישראל ניתן לראות כאן

לוגאן
מה דעתכם על ה"לוגאן" המחודש?
15 קולות