פיג'ו 208. דור 2, מתיחת פנים שנת 2023
אחת המכוניות הפופולריות ביותר באירופה*, הסופרמיני פיג'ו 208, עברה עדכון. מתיחת הפנים של 2023 שיפרה את המראה של המכונית הקטנה, עדכנה את המולטימדיה, הוסיפה אופציות מודרניות, הגבירה את רמת הבטיחות וביצעה התאמות בהיצע המנועים.
סוכנות JATO קבעה שהמכונית החדשה הנמכרת ביותר בשוק האירופי ב-2022 הייתה פיג'ו 208. נמכרו 206,816 יחידות, כלומר' מדובר בעלייה של 5% במכירות בהשוואה ל-2021.
עיצוב חיצוני
ראשית כל, העדכון נגע בחרטום של ההאצ'בק: בלוקי אורות היום, שעוצבו קודם לכן בצורת "צלקת" יחידה, כעת כוללים שלושה פסים, כמו סימני טפרים שהותיר הטורף המלכותי. השתנה גם הגריל – העיצוב בתוכו הפך לגדול יותר. הפנסים הקדמיים אמנם שמרו על קווי המתאר, אך קיבלו מילוי אחר לחלוטין: בגרסה העליונה יש כעת שלישיית נורות לד חזקות, המכונות "מודולים אופטיים עצמאיים". הפנסים האחוריים הם סיפור דומה. יש כעת 7 צבעי מרכב – נוספו 2 חדשים (צהוב ואפור). תוסיפו לכאן חישוקי גלגלים חדשים, סמלים חדשים עם דיוקן של אריה* – והנה לכם פיג'ו 208 שנת 2023 המודרני.
סמל פיג'ו החדש מדגים את ראשו של אריה שואג. הלוגו הזה, לדברי החברה, מגלם גיוון תרבותי נצחי. אגב, זהו הסמל ה-11 בתולדות החברה, הוא נוצר על-ידי הסטודיו לעיצוב הבינלאומי Peugeot Design Lab.
חלל פנימי
תא הנוסעים של פיג'ו 208 משתנה בהתאם לרמת הגימור: בגרסת ה-Active הבסיסית, המחוונים עדיין אנלוגיים, בעוד של-Allure ו-GT היקרות יותר יש לוח דיגיטלי בגודל "10. מערכת המדיה עם מסך בגודל זהה מושאלת מפיג'ו 308 ה"מבוגר" יותר: היא כוללת עדכון OTA אלחוטי, גרפיקה מודרנית ועוזר קולי "חכם יותר". הריפוד מבוצע מבד חדש, גרסת ה-GT מוסיפה ריפוד עור ואלקנטרה משולב עם תפרים ירוקים המושכים את העין. גם אלקטרוניקה אחרת, כמו המצלמות ושקעי USB, עברה שכלול.
אבזור
ברמת הגימור Allure הופיע מטען אלחוטי חזק יותר לסמארטפון – 15W לעומת 5W הקודם; הוא סטנדרטי בגרסת ה-GT. מצלמות חניה קדמית ואחורית הן כבר לא פשוטות, אלא בעלות רזולוציה גבוהה שתאפשר לראות את המדרכה אליה אתם מתקרבים בפרטי פרטים.
פיג'ו 208 המעודכן מציע מגוון רחב של מערכות עזר לנהג. יש בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית "סטארט-סטופ", השומרת על המרחק בין מכוניות. בלימת חירום אוטומטית עם התרעה על התנגשות מזהה הולכי רגל ורוכבי אופניים ביום ובלילה במהירויות מ-7 עד 140 קמ"ש. מערכת הזיהוי והתצוגה של תמרורים על לוח המחוונים הדיגיטלי הורחבה. בקרת הנתיב כעת גם מתקנת את כיוון התנועה. ניטור תשומת הלב של הנהג עוקב אחריו במהלך נסיעה ארוכה ובמהירות מעל 65 קמ"ש, תוך ניתוח תנועות מיקרו של ההגה. יש גם ניטור שטחים מתים.
יחידת כוח
עבור פיג'ו 208 2023/2024 הכינו שש יחידות כוח, כולל גרסאות היברידית וחשמלית עם מנוע חשמלי חדש בהספק 156 כ"ס. מנוע 3 צילינדרים הבסיסי בנפח 1.2 ל' מסדרת PureTech נשאר בשתי גרסאות. הרגיל מפיק 75 כ"ס ומגיע עם תיבת 5 הילוכים ידנית, וגרסתו עם טורבינה המפיקה 100 כ"ס קיבלה תיבת 6 הילוכים ידנית.
פיג'ו 208 שנת 2023/24 ההיברידי מיוצר על בסיס אותו מנוע 1.2 ליטר וכולל מנוע חשמלי המובנה בתיבה הרובוטית. המערכת מופעלת על-ידי סוללה קטנה בקיבולת 0,9 קוט"ש: היא מספקת אנרגיה נוספת במהירויות נמוכות ומפחיתה את צריכת הדלק בכ-15%. היצרנית מבטיחה כי בעיר יוכלו ההיברידים החדשים לעבור יותר ממחצית הדרך במצב חשמלי.
פיג'ו E-208 שנת 2023/2024 החשמלי לחלוטין קיבל מנוע חשמלי בהספק 156 כ"ס וסוללה בקיבולת 51 קוט"ש. ניתן להטעין אותו באמצעות אחד משני מטענים: מטען חד-פאזי בהספק 7,4 קילוואט או תלת-פאזי בהספק 11 קילוואט (אופציונלי). ניתן למלא את הסוללה מ-20% ל-80% בפחות מ-25 דקות באמצעות מטען מהיר בהספק 100 קילוואט, תוך 4 שעות ו-40 דקות ממטען 7,4 קילוואט, או תוך 11 שעות ו-10 דקות משקע ביתי (3,2 קילוואט).
הסוללה של פיג'ו E-208 החדשה מכוסה באחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ.