ראם 3500 – טנדר מסחר-נוסעים גדול מבית התאגיד Stellantis NV (החל משנת 2021, Fiat Chrysler Automobiles לשעבר). הינו רכב בעל שלדת סולם עם הנעה כפולה או אחורית. הטנדר בגרסת קבינה Regular Cab 3500 מספק ישיבה נוחה עבור שלושה נוסעים מבוגרים, Crew Cab מציע מקומות עבור שישה נוסעים, Mega Cab מסוגל ליישב שישה או יותר נוסעי
ראם 3500 ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 5 דור
AUTOBOOM

RAM 3500. דור 5 (2020)

ראם 3500 ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 5 דור

ראם 3500 – טנדר מסחר-נוסעים גדול מבית התאגיד Stellantis NV (החל משנת 2021, Fiat Chrysler Automobiles לשעבר). הינו רכב בעל שלדת סולם עם הנעה כפולה או אחורית. הטנדר בגרסת קבינה Regular Cab 3500 מספק ישיבה נוחה עבור שלושה נוסעים מבוגרים, Crew Cab מציע מקומות עבור שישה נוסעים, Mega Cab מסוגל ליישב שישה או יותר נוסעים בחופשיות. נכון לשנת 2021 ניתן לרכוש את הדור החמישי לטנדר בדגם שנת 2020.

ייעודו של ראם 3500 הוא להתחרות בדגמי שברולט, פורד ו- GMC הכוחניים-על. ולאחר השכלול והמודרניזציה של הדור הרביעי הוא תופס את מעמד המוביל בסגמנט מבחינת עוצמה ומהווה נקודת התייחסות עבור שאר יצרניות הרכב.

מנועים ושאסי

ראם 3500 החדש מצויד כברירת מחדל במנוע Hemi V8 בנפח 6,3 ליטר ובהספק 410 כ"ס אשר פותח על ידי חברת Chrysler, מה שמספק כושר העמסה של 1,4 טון וכושר גרירה של 6,5 טון. בנוסף זמין מנוע 6,7 ליטר טורבו-דיזל Cummins בהספק 370 כ"ס המסוגל לגרור 8,9 טון. בתור זוג למנועים מוצעות שלוש תיבות הילוכים, כולל אוטומטית 8 היל'.

עיצוב ופרמטרים

העיצוב של ראם 3500 שנת 2020/2021 הינו תועלתי ושגרתי – קווי מתאר זוויתיים ומעט מוחלקים, גריל מאסיבי ויחידות תאורה גדולות בעלות פנסי הלוגן ברמות גימור המסחריות ופסי LED מלאים ברמות גימור היוקרתיות. כל הטנדרים מצוידים בגלגלי 18 אינץ' ברמת גימור הבסיסית, אבל גרסת היוקרה Limited כוללת גלגלי 20 אינץ'.

הטנדר בגרסת קבינה Regular Cab 3500 מספק ישיבה נוחה עבור שלושה נוסעים מבוגרים, Crew Cab מציע מקומות עבור שישה נוסעים. Mega Cab מסוגל ליישב שישה או יותר נוסעים בחופשיות – זהו נתון הגדול ביותר בסגמנט.

בתצורה הקטנה ביותר ראם 3500 הינו 5,8 מטר לאורך, לגרסת Crew Cab אורך של 6 מטרים, וב- Mega Cab מגיע עד 6,6 מ'. לכל הדגמים רוחב מרבי של 2 מטר וגובה של 1,9 מטר. הגרסה הקלה ביותר שוקלת 2,7 טון, משקלה של הכבדה ביותר משיג 3,4 טון. על פי דברי בעלים של ראם 3500 חנייה של טנדר כזה לוקחת 3-5 ימי עסקים. אך למרבה המזל ב- 3500 מותקנת מצלמה היקפית 360° מקורית אשר מצמצמת את תהליך החנייה לכמה שעות בלבד (בצחוק!).

אופציות

מפרט אבזור הבסיסי כולל מסך מגע 5 אינץ' המספק הזרמה דרך בלוטוס, רדיו AM/FM, יציאת USB ומערכת שמע בת שישה רמקולים.

רמות גימור הבכירות זכו ללוח מחוונים 7 או 12 אינץ', מסך מגע 8,4 אינץ' ומערכת שמע עם תשעה רמקולים, אופציות חיבור לאפל קארפליי, אנדרויד אוטו, SiriusXM ויציאת USB נוספת, גימור פנים ברמה גבוהה יותר.

רמות גימור

ראם 3500 החדש נחשב לאחד הטנדרים על העוצמתיים הטובים ביותר בארה"ב הודות לא רק לכושר גרירה הגבוהה ביותר בין מתחריו, אלא גם לחמש רמות הגימור המשלימות זו את זו: Tradesman, Big Horn, Laramie, Longhorn ו- Limited.

  • Tradesman – הטנדר הורכב על גבי שלדת סולם עם יכולת גרירה מרבית, כולל הוא מסך מגע 5 אינץ' של מערכת האינפוטיינמנט, מזגן, חישוקי פלדה 17 אינץ', התנעה ללא מפתח.
  • Big Horn – נוכחות אותן אופציות כמו בגרסה הקודמת, אך גם פגוש בגימור כרום, בקר בלמי נגרר, כניסה ללא מפתח, חישוקי כרום 18 אינץ'.
  • Laramie – מתווספים גריל כרום, צג 8,4 אינץ' של מערכת בידור-ידע, דלת אחורית הנפתחת בעדינות עם שליטה מרחוק, בתי מראות צד בגימור כרום עם קיפול חשמלי.
  • Longhorn – אותו דבר כמו הקודמת, ובנוסף גימור פנים דמוי-עץ, מתלי אוויר אחוריים עם כוונון עומס.
  • Limited – מרב היוקרה ותוספות טכניות, בין היתר זה מסך מגע 12 אינץ' של מערכת האינפוטיינמנט, ניטור שטחים מתים והתראת תנועה חוצה מאחור, מדרגות צד מתקפלות, חישוקי 20 אינץ'.

בטיחות

כל דגמי שנת 2020 מצוידים בשש כריות אוויר, האבזור הבסיסי כולל מצלמה אחורית, התקן אלקטרוני לדיכוי זוויות גלגול, בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת סיוע לזינוק ממקום ומערכת ריסון נגרר.

בין אופציות נוספות – חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי, התראה על התנגשות חזיתית ומערכת זיהוי צומת.

איזה טנדר לעולם לא היית רוכש/ת?
11 קולות