צ'אנגאן ראטון הוא רכב בתצורת סדאן מסגמנט המנהלים שמיוצר על-ידי חברת Changan משנת 2013 בתור דגם הדגל. בשנת 2017 לקו הדגמים התווסף צ'אנגאן ראטון CC במרכב סדאן, זהו היה דגם חדש לחלוטין בקו הדגמים. הרכב נמצא במדרגה אחת מתחת לראטון הקודם, בעוד שמבחינה הטכנית לשני הדגמים אין מכנה משותף. היצרן העניק לתוספת CC משמעות מעניינת
ראטון. דגם הדגל של קו רכבי הנוסעים של צ'אנגאן
AUTOBOOM

ראטון. דגם הדגל של קו רכבי הנוסעים של צ'אנגאן

ראטון. דגם הדגל של קו רכבי הנוסעים של צ'אנגאן

צ'אנגאן ראטון הוא רכב בתצורת סדאן מסגמנט המנהלים שמיוצר על-ידי חברת Changan משנת 2013 בתור דגם הדגל. בשנת 2017 לקו הדגמים התווסף צ'אנגאן ראטון CC במרכב סדאן, זהו היה דגם חדש לחלוטין בקו הדגמים. הרכב נמצא במדרגה אחת מתחת לראטון הקודם, בעוד שמבחינה הטכנית לשני הדגמים אין מכנה משותף. היצרן העניק לתוספת CC משמעות מעניינת. הפירושה הוא ''Comfortable Chinese'' או ''ה''סיני הנוח''. המותג צ'אנגאן לא מיוצג בישראל, אבל לפי השאיפות של יצרנית הרכב הגדולה בסין, זה רק עניין של זמן. לכן, זה הגיוני שנכיר את הרכב מראש. דגם הדגל מקו רכבי נוסעים של צ'אנגאן יכולה להיות מעניין לא רק מבחינת המחיר. ומה יש לו עוד להציע - בכתבה שלנו.

דור ראשון

מרכז העיצוב של החברה הסינית בטורינו מפתח את כל הדגמים שלה, כולל ספינת הדגל. בנוסף לעיצוב המרשים שהושאל מדגמים אחרים, הדגם קיבל מפרט אבזור איכותי. בלב הרכב נמצא מנוע טורבו בנפח 1.8 ליטר עם הספק 163 כ''ס שפועל בשיתוף עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית ומספק תאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש ב-11.5 שניות. לא מדד מרשים במיוחד וגם מהירות המרבית הוגבלה ב-210 קמ''ש. צריכת דלק בנסיעה בתוך העיר היא 11.2 ליטר, בנסיעה מחוץ לעיר - 6.8 ליטר. אבל זוהי הייתה רק תקופת הלמידה. עם זאת, הייצוא נכשל לחלוטין. היוצרים ניסו לשווק את הרכב ברוסיה, אבל קהל היעד לא היה מעוניין במוצר שהיה דומה לטויוטה : מרווח גחון בגודל 13 ס"מ בלבד ומנוע טורבו לא פופולרי במדינה עם תנאי הפעלה קשים - כל אלה לא מצאו חן בעיני הקונים.

היוצרים ניסו לשווק את הרכב ברוסיה, אך השוק לא היה מעוניין במוצר שהיה דומה לטויוטה

צ'אנגאן הציע את הרכב ב-4 רמות הגימור: STANDART, COMFORT, LUXE ו-ELITE. רמת הגימור הבסיסית כללה חישוקי סגסוגת R16, פנסי לד אחוריים, פנסי ערפל אחוריים, מראות צד חשמליות מחוממות עם רפיטר, חלונות חשמליים, מיזוג אוויר, פתח במושבים אחוריים (לגרסאות ארוכות). רמת הגימור COMFORT הגיעה עם משענת יד אחורית, שקע נוסף, בקרת אקלים, גג שמש, נגן CD עם 6 רמקולים, התאמה ל-USB, מחשב דרך. רמת הגימור LUXE קיבלה בנוסף מערכת ניווט, מערכת שמע Hi-Fi עם 8 רמקולים, בקרת שיוט, גישה מרחוק, מושב נהג חשמלי עם יכולות כוונון מורכבות, תא נוסעים מרופד בעור, כפתור התנעת המנוע. רמת הגימור ELITE הייתה המתקדמת ביותר מבחינת הטכנולוגיות, היא צוידה בפנסי קסנון, אורות ניווט לד, מושבים קדמיים מחוממים, מושב חשמלי של הנוסע הקדמי, וילונות שמש אחוריים. צ'אנגאן ראטון היה רכב בטיחותי: החל מרמת הגימור Comfort ומעלה, כל הרכבים צוידו במערכת עיצוב דינמית, בעוד שהדגם קיבל דירוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק.

דור שני - הופעת הבכורה של ראטון CC

צ'אנגאן ראטון החדש הוצג ביוני של שנת 2017, גם הוא עוצב בשיתוף עם איטלקים, שהשתדלו לקחת בחשבון את ההעדפות של קונים אירופאים. כנראה, המעצבים החליטו ש''הרכב חייב להיראות יקר'', ובמקום החיקוי של טויוטה יצא להם משהו בסגנון של לקסוס. הדגם קיבל קידומת SS בשם והמימדים שלו מעט הצטמצמו: האורך קטן ב-120 מ"מ (ל-4,780 מ"מ), הגובה - ב-35 מ"מ (ל-1,465 מ"מ), הרוחב עמד על 1,825 מ"מ, בסיס הגלגלים התקצר מ-2,810 ל-2,770 מ"מ. כעת הדגם שייך לרכבים מהפלח בינוני. הדגם הורכב על בסיס פלטפורמה P3 עם מתלים אחוריים עצמאים לחלוטין ועם מנועי טורבו מתקדמים. הרכב צויד במנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר עם הספק 156 כ''ס, שפועל בשיתוף עם תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. הרכב בצורת סדאן חולק פלטפורמה עם הקרוסאובר CS55.

צ'אנגאן ראטון עוצב תוך התחשבות בהעדפות של קונים אירופאים והוא מגיע עם מפרט אבזור עשיר.

רשימת האבזור כוללת שש כריות אוויר, גג פנורמי, מצלמה אחורית. תא הנוסעים מגיע עם לוח מחוונים דיגיטלי שניתן להתאמה אישית (למשל, אפשר להציג מפת ניווט במקום מד סל''ד), מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10.25 אינץ'. הרכב צויד בפנסי לד, מצלמה היקפית, מושבים קדמיים חשמליים ומאווררים, וגג פנורמי. למרות הקיצור של בסיס גלגלים, שורת המושבים השנייה היא מרווחת. על הבטיחות אחראים בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל. המערכות האלה פועלות על בסיס נתונים של מכ''מ ומצלמה קדמית. הקונים קיבלו את הדגם בחום: בשנת 2020 נמכרו 27.503 יחידות של הדגם, ב-8 חודשים בשנת 2021 - 18,079 יחידות של הדגם.

התקבלה ההחלטה לעדכן את צ'אנגאן ראטון CC כל שנה. הוחלט לעדכן לא רק את המראה החיצוני, אלא גם את המנוע. בסתיו של שנת 2020 ההספק הקודם של המנוע בסך 156 כ''ס ו-225 נ''מ צמח לכדי 180 כ''ס ו-300 נ''מ ובנוסף הדגם צויד בתיבת הילוכים רובוטית 7DCT עם מצמד ''רטוב'' כפול. בשנת 2021 הדגם עבר מתיחת פנים שנייה. מבחינת המראה החיצוני, הדגם מגיע עם גריל רדיאטור שונה בעל פסים שטוחים אופקיים במרכזו במקום פסים בצורת רשת קודמים, עם פגוש קדמי שונה ועם פנסים עם מרכיבים פנימיים שונים. המימדים של הדגם לא השתנו. אמנם עוצמת המנועים צמחה לכדי 188 כ''ס, בדומה לרכבי הקרוסאובר של המותג.

מה דעתכם על כך, שמכוניות סיניות עדיין משאילות את העיצוב מדגמים אירופאים או יפניים?
6 קולות