קרוסאובר קומפקטי בא מ"שבט" עד כדי כך נפוץ שקשה לדמיין פלח שוק "מאוכלס" יותר. הרכב הפשוט והעמיד רנו דאסטר, הידוע בישראל בשם דאצ'יה דאסטר, תופס עמדה יציבה מאוד בקטגוריה שלו. הוא נועד לנהיגה ברחובות העיר, בדרכים משובשות מחוצה לה ונהנה מביקוש מאז שנת 2009.
רנו דאסטר ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר רנו דאסטר. אותה דאצ'יה, רק מהצד

רנו דאסטר ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

קרוסאובר קומפקטי בא מ"שבט" עד כדי כך נפוץ שקשה לדמיין פלח שוק "מאוכלס" יותר. הרכב הפשוט והעמיד רנו דאסטר, הידוע בישראל בשם דאצ'יה דאסטר, תופס עמדה יציבה מאוד בקטגוריה שלו. הוא נועד לנהיגה ברחובות העיר, בדרכים משובשות מחוצה לה ונהנה מביקוש מאז שנת 2009.

Dacia Duster 2017. SUV 5-door, 2 generation.

נכון להיום בישראל מוצע הדור השני של דאצ'יה דאסטר שנת 2017, אנו מחכים בקוצר רוח להופעת דאסטר שנת 2021 המעודכן לאחר מתיחת פנים. עבורנו מוצעות גרסאות בנזין עם מנועי 1,3 ליטר בהספק 131 או 150 כ"ס. ישנו גם מנוע דיזל – 1,5 ליטר 116 כ"ס. לכל אחד מהם משודכת תיבת 6 הילוכים ידנית. ניתן לבחור הנעה קדמית או כפולה. מחיר הגרסה הבסיסית – החל מ- ₪96,225 (כולל אגרת רישוי) – נתונים לשנת 2021.

לפרוטוקול

רב המכר רנו דאסטר הצליח בכוחות עצמו לשנות את שוק הקרוסאוברים אשר במהרה טיפס לפסגת סטטיסטיקת המכירות במדינות רבות ושנים רבות החזיק בעמדה מובילה. דאסטר שבר את נקודת המיליון עותקים בפחות מחמש שנות ייצור. דאסטר הפך לדגם הראשון של רנו שזכה למערכת ההתנעה ממרחק – Renault Start. היא אפשרה להפעיל את המנוע ולתת לו להתחמם כשאתם נמצאים בבית או במשרד, להגדיר זמן התנעה ספציפי או לתכנת התנעות של 10 דקות בין פרקי זמן קבועים. יתרה מכך, דאסטר - הוא ספורטאי דגול. הוא השתתף במרתון "דקאר" ובתחרויות טיפוס לגבעת פייקס-פיק. בסדרת מרוצי הקרח Andros Trophée על דאסטר שהוכן במיוחד בעל מנוע 850 כ"ס הופיע האלוף האגדי אלן פרוסט.

דור ראשון

יוצר בין 2010 עד 2017, מתיחת פנים התקיימה ב-2013. רנו דאסטר הראשון התבסס על פלטפורמת Nissan B0 (על גביה הורכבו רנו לוגאן, סנדרו וניסאן ג'וק). על מנת ליישם הנעה כפולה עלה הצורך לשכלל מהותית את הפלטפורמה, ושם התיישבה מערכת All Mode 4×4-i של ניסאן. במקביל יוצרו גם גרסאות הנעה קדמית. מימדי המרכב: אורך 4,315 מ"מ, רוחב 1,822 מ"מ, גובה 1,625 מ"מ, משקל דגמי הנעה כפולה: 1,390 ק"ג (עם מנוע דיזל), 1,370 ק"ג (בנזין 2 ליטר). הרכב מיד הפך לפופולרי במיוחד.

רנו דאסטר הצליח בכוחות עצמו לשנות את פני שוק הקרוסאוברים. הוא טיפס במהרה לפסגת סטטיסטיקת המכירות במדינות רבות

ברכב הותקנו מנועי בנזין בנפח 1,6 ליטר (102 כ"ס) ו-2,0 ליטר (135 כ"ס), וטורבו-דיזל 1,5 ליטר (86 או 90 כ"ס). מנוע הבנזין הקטן יותר ודיזל יותר צוידו בתיבת 5 הילוכים ידנית, בזמן שמנוע 2 ליטר יכל להצטייד בתיבת 4 היל' אוטומטית. הנעה כפולה הוצעה עבור כל הגרסאות תמורת תשלום נוסף. השאסי היה פשוט ואמין: מתלים עצמאיים עם מייצבים רוחביים – תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי, מאחורה – מערך רב-חיבורי בדגמי הנעה כפולה או עצמאי למחצה בדגמי הנעה קדמית.

נפח תא המטען עמד על 475 ליטר וצמח עד 1,636 ליטר בעת קיפול המושבים האחוריים. לקרוסאבור היה מיגון קרטר מתכתי ברמת גימור בסיסית, מרווח גחון של 21 ס"מ וסרחי עודף קצרים (זווית גישה 30°, זווית נגישה 35°). כברירת מחדל הרכב צויד ב- ABS עם חלוקת עוצמת בלימה ומערכת בלימת חירום אלקטרונית. בין אופציות: בקרת יציבות ובקרת סחרור. דאסטר הראשון צויד בשתי כריות אוויר קדמיות, בתור אופציה – כריות צד.

בנובמבר 2013 הוצג הקרוסאובר לאחר מודרניזציה (בשוק החל מ-2015). הרכב עבר מספר שינויים חזותיים, עוצב מחדש הפאנל הקדמי בתא הנוסעים, התרחב מפרט האבזור. בשנת 2014 מפס הייצור ירד דאסטר מספר מיליון והושקה גרסתו תחת השם ניסאן טראנו, השונה במראה מעט "מעודן" יותר, בחומרי גימור אחרים ובמתלים נוקשים יותר.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2020. רנו דאסטר החדש דומה מאוד לישן, בעוד שכל חלקי המרכב הם חדשים, המרכב עצמו נהיה עמיד וקשיח יותר בערך ב- 10%, והקורה הקדמית התקדמה ב-100 מ"מ קדימה – למען מרווח הפנים. לרכב כעת מימדים הבאים: 4,341 מ"מ לאורך, 1,804 מ"מ לרוחב ו- 1,682 מ"מ לגובה, בסיס הגלגלים – 2,676 מ"מ. ביחס לקודמו הוא התארך ב-26 מ"מ, הצטמצם ב-18 מ"מ ובסיס הגלגלים גדל ב-3 מ"מ. מרווח הגחון שמר על אורכו – 210 מ"מ, זוויות הגישה והנטישה אינן גרועות מאלו של דאסטר הראשון: 31 ו-33 מעלות בהתאם.

רנו דאסטר 2020/2021 מבוסס על הגרסה המשוכללת של פלטפורמת B0. מפתחי Renault שמרו על הנדסת המתלים וכווננו מחדש את השאסי. למשל, נוקשות המתלים הקדמיים הוגברה ב-35%, מאחורה – ב-50%. המייצבים הרוחביים מספקים תגובה מדויקת וזוויות גלגול מופחתות במהלך הפניות, ובו בזמן שומרים על יכולת הריסון האופיינית לשאסי של דגמי רנו. כושר העבירות הוא ברמה גבוהה כתמיד. מערכת ההיגוי הונדסה מהיסוד, כעת מדובר בהגה כוח בעל תגבור משתנה ובמספר יחסי העברה מופחת במנגנון ההגה. מנגנון ההיגוי החדש מספק לא רק כוונון לגובה ולעומק, אלא גם משוב נקי ובידוד של ההגה מרטטים וזעזועים בעת נסיעה דרך שיבושים הן בקו ישר והן בפניות.

רנו דאסטר החדש – מרכב חדש לחלוטין, תא נוסעים חדש לחלוטין ואופציות עדכניות ביותר

בהתאם לשוק, רנו דאסטר 2021/2022 מצויד במנוע בנזין 1,6 ליטר בהספק 115 כ"ס בשילוב עם תיבת 5 היל' ידנית והנעה קדמית או 6 היל' ידנית והנעה כפולה. מנוע 2 ליטר (143 כ"ס) זמין עם תיבה ידנית. מנוע טורבו 1,3 ליטר החדש (130 כ"ס ו- 240Nm או 150 כ"ס ו- 250Nm) בעל הזרקה ישירה שפותח על ידי הברית Renault-Nissan בשיתוף פעולה עם תאגיד Daimler, מוצע עם גיר ידני או רציף Jatco. ולבסוף, טורבו-דיזל 1,5 ליטר (110 כ"ס) מותקן עם גיר ידני בלבד ושני סוגי ההנעה.

חלל הפנים ממשיך להיות פשוט וצנוע, החומרים בו אינם יקרים, אולם ניכרים שיפורים קטנים: הופיעו כיסים בדלתות האחוריות, משענת היד המרכזית כעת מתכווננת לגובה, בעוד שתא האחסון העמוק בה נשמר. שופרה תנוחת הישיבה שקודם לכן הייתה לא נוחה במיוחד עבור נהגים גבוהים. ברשימת האופציות – מערכת מדיה מתקדמת עם פונקציות Apple CarPlay ו-Android Auto, שש כריות אוויר, חימום של כל המושבים, מצלמה אחורית, בקרת שיוט, מערכות זיהוי הולכי רגל ותמרורים ועוד.

מה דעתכם על רנו/דאצ'יה דאסטר?
10 קולות