הקרוסאובר פורד קוגה התעדכן: עיצוב קשוח, תא נוסעים מודרני עם מסכים גדולים וגרסה היברידית חזקה
בינואר 2024 הדור השלישי של פורד קוגה האירופי עבר עדכון. הקרוסאובר הקומפקטי זכה למראה קשוח ולתא נוסעים מודרני עם מסכים גדולים. כושר הגרירה גדל באופן משמעותי. מנועי הדיזל נעלמו לחלוטין מההיצע, אך הופיעה גרסה היברידית פלאג-אין חזקה.
הייצור של פורד קוגה המעודכן כבר התחיל במפעל בוולנסיה, ספרד. בגרמניה, המחירים מתחילים ב-39,950 יורו. כרגע אין מידע לגבי מסירות לישראל
להזכירכם: הדור השלישי של הקרוסאובר הקומפקטי הושק בשנת 2019 ולא השתנה מאז, כך שהוא בהחלט היה זקוק לעדכון.
עיצוב חיצוני
המראה החיצוני של פורד קוגה המעודכן הותאם לסגנונו של הדגם האמריקאי המקביל, שנמכר בארה"ב תחת השם אקסייפ. השינויים העיקריים התמקדו בחלק הקדמי. הגריל ממוקם כעת גבוה יותר וכמעט מתמזג עם קצה מכסה המנוע – אותם מפריד רק פס התאורה בין הפנסים. יחידות התאורה עודכנו גם הן, והגרסה הבכירה זכתה לפני לד אדפטיביים. הגרסה ה"ספורטיבית" ST-Line נבדלת בפגוש קדמי שונה עם "סוגריים" כסופים מסיביים.
החידוש העיקרי שהביאה מתיחת הפנים היה גרסת ה"שטח" Active: קרוסאובר כזה מגיע עם בודי קיט פלסטיק מסביב למרכב עם חיקוי מיגון גחון מתכתי, מצב נהיגה נוסף "Trail" לחול ובוץ וכן מרווח גחון מוגדל (10+ מ"מ מלפנים, 5+ מ"מ מאחור).
תא נוסעים
הרבה יותר שינויים בוצעו בתא הנוסעים. החידוש העיקרי בפנים מערכת המולטימדיה SYNC 4 בגרסת הדור האחרון עם מסך מרכזי בגודל "13,2. לוח המחוונים הדיגיטלי קיבל מסך "12,3. כוח המחשוב של מערכת המדיה הוכפל, הוסיפו תמיכה ברשתות 5G, חיבור אלחוטי ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ואת העוזר הקולית Alexa.
שורת המקשים העליונה הוסרה מהקונסולה המרכזית והשליטה ברוב הפונקציות המשניות הועברה למסך הראשי. עם זאת, בלוק בקרת האקלים הרגיל נשמר. מערכת הניווט החכמה בוחרת מסלול לא רק תוך התחשבות בעומס התנועה, אלא גם מתאימה אותו לתנועה עם נגרר. מצלמות 360° מספקות מבט מלמעלה לתמרון וחנייה פשוטים עם נגרר.
מנועים וגרסאות
מנועי הדיזל נעלמו סופית מרשימת המנועים של פורד קוגה 2024 (בעבר היו שלושה, אבל כבר ב-2022 נותר רק אחד). גרסת הכניסה עדיין מצוידת במנוע בנזין טורבו 1.5 ליטר EcoBoost המפיק 150 כ"ס ו-240Nm בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית והנעה קדמית.
שאר הגרסאות הן היברידיות:
- ההיברידית הבסיסית קיבלה מנועי אטמוספרי 2.5 ל', גיר רציף וסוללה בקיבולת 1,1 קוט"ש. גרסה כזו הייתה גם קודם לכן, אבל עכשיו היא פחות חזקה: 180 כ"ס עם הנעה קדמית ו-183 כ"ס עם הנעה כפולה, בעבר ההספק עמד על 190 כ"ס בשני המקרים
- הגרסה ההיברידית פלאג-אין הבכירה מצוידת באותו מנוע בנזין, אך בשילוב עם סוללה גדול יותר בקיבולת 14,4 קוט"ש. וגרסה זו דווקא עוצמתית יותר: ההספק הכולל עלה מ-225 ל-243 כ"ס. קרוסאובר כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7,3 שניות (כמעט 2 שניות מהיר יותר מקודמו) ועובר עד 69 ק"מ במצב חשמלי לגמרי
שתי הגרסאות ההיברידיות כעת מסוגלות לגרור עד 2,100 ק"ג.
בישראל ניתן לרכוש את פורד קוגה רק בשוק יד שנייה. האם הקרוסאובר המעודכן יופיע בישראל – עדיין לא ידוע. אבל כאן תוכלו לראות את כל ההצעות למכירה של הגרסה הקודמת.