רנו קדג'אר – קרוסאובר קומפקטי מבית מותג Renault הצרפתי. נמצא בייצור משנת 2015. מגיע עם הנעה קדמית או כפולה. מנועים – בנזין ודיזל, תיבות הילוכים – ידנית ורובוטית 6 הילוכים דו-מצמדית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לקרוסאובר לאחר מתיחת פנים בדגם שנת 2018.
רנו קדג'אר ‏2015. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר רנו קדג'אר. דור 1 מתיחת פנים (2018)

רנו קדג'אר ‏2015. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

רנו קדג'אר – קרוסאובר קומפקטי מבית מותג Renault הצרפתי. נמצא בייצור משנת 2015. מגיע עם הנעה קדמית או כפולה. מנועים – בנזין ודיזל, תיבות הילוכים – ידנית ורובוטית 6 הילוכים דו-מצמדית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לקרוסאובר לאחר מתיחת פנים בדגם שנת 2018.

קרוסאובר הנמכר ביותר באירופה – ניסאן קשקאי. וחברת רנו החליטה לנסות לחטוף את זרי הדפנה מבני בריתם Nissan, ופנו לניסיונם של היפניים ביצירת רכבים מסוג זה – קודם לכן לצרפתים לא היה אחד משלהם. בשנת 2015 רנו השיקה על אותו שאסי רכב כביש-שטח משלהם עם שם מסתורי – קדג'אר. הניסיון להביס את אחיו לברית נכשל: מאז ההשקה נמכרו 450 אלף רכבים ב- 50 מדינות, בזמן שהיקף מכירות של קשקאי בתקופה זו היווה 700 אלף באירופה בלבד. ובכל אופן, התוצאה לא רעה.

תכונות ייחודיות

בשנת 2018 הרכב עבר מתיחת פנים, יתר על כן, לכל השינויים אפשר בבטחה לקרוא שיפורים. הרכב נראה דינאמי, השמשה נוטה בזווית גדולה, מכסה המנוע משופע, וזה משפיע לטובה על האווירודינמיקה ומעניק לקרוסאובר ספורטיביות. בפרופיל הרכב מזכיר במקצת את מאזדה CX.

רנו קדג'אר מורכב על פלטפורמת CMF מודולארית גמישה, המשרתת בנוסף את ניסאן קשקאי ו- X-Trail. מכאן גם מימדי המרכב: 4449 מ"מ –אורך, 1836 מ"מ – רוחב, 1598 מ"מ – גובה, ו- 2645 מ"מ – בסיס גלגלים. כמו כן הפלטפורמה כוללת מתלים קדמיים מסוג מקפרסון ושתי אפשרויות מתלים אחוריים התלויות בבחירת מערכת הנעה ומנוע: מוט פיתול עצמאי למחצה, או רב-חיבורי עצמאי (בגרסאות הנעה כפולה). הכיול מיועד לספק נוחות ופעולת המתלים שקטה. בסרן הקדמי לקדג'אר בלמי דיסק מאווררים, באחורי – בלמי דיסק רגילים. מרווח גחון – 200 מ"מ, צמיגים – 215/55 R18.

תא הנוסעים של רנו קדג'אר 2019/2020 נוח ומיוצר מחומרים איכותיים, בחלקו הקדמי דבר לא מזכיר את קשקאי שעליו הרכב בוסס, אולם ניתן להבחין בדמיון מאחורה – למשל, דיפון דלתות קשיח או משענת יד מרכזית עם שני מחזיקי כוסות. נפח תא המטען (נתוני היצרנית) – 409 ליטר, מתחת לרצפה נמצא אורגנייזר נוח. משענות הגב של המושבים האחוריים מתקפלות באופן חשמלי באמצעות לחיצת כפתור ומספקות מרחב אכסון שטוח. ואם נדרש מרווח גדול עוד יותר – למשל, בעת הובלת חפצים ארוכים – אפשר לקפל את מושב נוסע הקדמי עד מצב כמעט אופקי, המספק משטח ישר כמו כן.

מנועים

לישראל רנו קדג'אר החדשה מיובא ברמת גימור New Intense, המצוידת במנוע טורבו דיזל 1.5 ליטר עם הזרקה ישירה והספק של 116 כ"ס. תיבת הילוכים –רובוטית 7 היל' EDC דו-מצמדית המשלבת הילוך מראש, המעבירה הילוכים בזריזות ובאופן בלתי מורגש. הצמד מספק תאוצת 0-100 קמ"ש תוך 11.5 שניות ומהירות מרבית של 189 קמ"ש. חסכוניות ברמה גבוהה: 5.3 ליטר ל- 100 קמ"ש בנהיגה משולבת.

רמות גימור

גרסת רנו קדג'אר New Intense המוצעת לרוכשים בישראל כוללת פרטים נעימים המפסלים את תפיסת המכונית: חבילת כוונוני חשמל, הגה מצופה עור, תמיכת גב תחתון במושב הנהג. מאלקטרוניקה: מערכת מולטימדיה RLINK 2 הכוללת מסך מגע 7 אינץ', מערכת ניווט, תמיכת Apple CarPlay ו- Android Auto ואפילו ממשק בעברית, 6 רמקולים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות הנשלט מההגה, בלם יד חשמלי וחיישני אור וגשם. ישנם גם גג פנוראמי עם וילון חשמלי, חיישני לחץ במיגים ושפע מערכות בטיחות: בקרת משיכה, סיוע בעליה, בקרת סטייה מנתיב, ABS עם EBD ו- BAS וכו'.

על איזה רכב מתחרה לעולם לא תחליפו את רנו קדיאר?
4 קולות