רנו לוגאן – רכב תת-משפחתי זול, פותח על ידי חברת Renault במיוחד עבור מדינות מתפתחות היכן רמת הכנסה לא גבוהה משתלבת עם כבישים גרועים ובנזין לא איכותי. נמצא בייצור משנת 2004 במרכבי סדאן וסטיישן 5 דלתות. נמכר תחת מותגי דאצ'יה, רנו או ניסאן בהתאם לשוק. במדינות אירופה (פרט לרוסיה) ובמרוקו נמכר בתור דאצ'יה לוגאן, מורכ
רנו לוגאן ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

רנו לוגאן. להיט במחיר נמוך

רנו לוגאן ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור, שדרוג

רנו לוגאן – רכב תת-משפחתי זול, פותח על ידי חברת Renault במיוחד עבור מדינות מתפתחות היכן רמת הכנסה לא גבוהה משתלבת עם כבישים גרועים ובנזין לא איכותי. נמצא בייצור משנת 2004 במרכבי סדאן וסטיישן 5 דלתות. נמכר תחת מותגי דאצ'יה, רנו או ניסאן בהתאם לשוק. במדינות אירופה (פרט לרוסיה) ובמרוקו נמכר בתור דאצ'יה לוגאן, מורכב במפעלים ברומניה ומרוקו. בסוף שנת 2018 הושקה גרסת לוגאן סטפווי בעלת פגושים שונים ומרווח גחון מוגדל. בישראל נמכר הדור השני לסטיישן המשפחתי דאצ'יה לוגאן MCV לאחר מתיחת פנים שנת 2016 (נתונים לשנת 2021). MCV הן ראשי התיבות של Multi Convivial Vehicle – "רכב רב-תכליתי".

Dacia Logan MCV 2016. Bodywork, Estate 5-door, 2 generation, restyling.

בגרסה הישראלית של דאצ'יה לוגאן MCV מותקן מנוע טורבו דיזל 1,5 ליטר המפיק 95 כ"ס ו- 224Nm של מומנט מרבי. חטיבת כוח זו מצוידת במצב חסכוני המאפשר להפחית את צריכת דלק הממוצעת עד 4 ליטר ל- 100 ק"מ בעת נהיגה משולבת. תיבה – 5 הילוכים ידנית. מחיר הסטיישן – מ- 86,216 ₪ (כולל אגרת רישוי) – נתונים לשנת 2021.

חשוב

איך הכל התחיל

Renault Sandero 2018. פותח על פלטפורמת B0.

בשנת 1997 ז'אק שיראק, ראש ממשלת צרפת לשעבר, ביקר ברוסיה ושם לב לפופולריות של מכוניות מתוצרת מקומית, זולות, פשוטות עם יכולת תחזוקה "על רגל אחת". המשימה שהוצבה בפני המהנדסים, אם לתאר בקצרה: צריך מכונית המונית שתהיה זולה יותר ברוסיה מ"לאדה" המקומית, ובאירופה – 5,000 יורו בלבד. על מנת לעמוד בתנאים אלו החברה הצטרכה לחסוך גם בפיתוח המכונית, וגם בייצור המרכיבים. הרעיון – מעולה, והיישום גם לא אכזב. שנת מכירות הראשונה הראתה שללוגאן יש עתיד מזהיר ברוסיה. בין השנים 2006 עד 2010 המשיכה לעמוד בראש הדירוג של הסגמנט הזול. על בסיס הפלטפורמה שלו פותחו: סטיישן לוגאן MCV, האצ'בק סנדרו, טנדר לוגאן Pick-Up, מסחרית לוגאן Van והקרוסאוברים דאסטר וקפצ'ור (דגם Kaptur עבור מדינות מתפתחות – המקביל של Captur האירופאי).

דור ראשון

בתוך פלטפורמה B0 השתמשו בפיתוחים רבים מאת פלטפורמת B של ניסאן (מה שהופך את לוגאן לקרוב משפחה של דגמי קוב ומיקרה דור 2). בנוסף, מיד החליטו ליישם את ההרכבה של לוגאן לא בצרפת אלא באירופה המזרחית, היכן כוח העבודה זול פי שניים, במפעלי החברה הרומנית Automobile Dacia S.A. לאחר מכן בוצע מחקר בנוגע לביקוש והתברר כי סדאנים פרקטיים כמו רנו 19 המיושן למדי נהנים מביקוש במדינות רבות של מזרח אירופה, ובשווקי חברת המדינות פורמט כזה בכלל נחשב לסוג רכבים הפופולרי והמבוקש ביותר.

ליצירת הלוגאן רנו ניערה את מאגר יחידות הכוח העשיר שלה. כתוצאה מכך עבור הדגם החדש אספו מנועי בנזין כבר מוכרים K7J בנפח 1,4 ליטר ו- K7M בנפח 1,6 ליטר, מתלים קדמיים מסוג מקפרסון מאת ההאצ'בק קליו, מערכת היגוי – מאת סימבול, מצמד ותיבת 5 הילוכים ידנית – מאת הדור השני של מגאן, מתלים אחוריים – מאת קו רחב של דגמי רנו וניסאן קומפקטיים על בסיס הפלטפורמה B0. ההופעה של הרכב בהחלט הזכירה על המחיר של חמשת אלפים יורו: דפנות מרכב ישרות – פשוטות ככל האפשר, וזה אומר, גם חישוקי פלדה זולים. אותו סיפור עם החלונות, ובחלל הפנים – פרטי פלסטיק מונוליתיים כגון הדשבורד ודפנות הדלת.

רנו התכוונה לשווק את לוגאן החדש ברומניה, רוסיה, הודו, מרוקו, איראן, ומדינות אמריקה הלטינית. לכן הם לא חסכו ברכיבים ומכלולים החשובים מבחינת תוחלת חיים, אמינות וקיבולת עומס: המתלים מותקנים על תת-שלדה עוצמתית, יחידת הכוח מכוסה במיגון פלדה מלמטה. בשנת 2007 נמצאו בעלים ל- 230,000 מכוניות, וב- 2009 רנו לוגאן הפך לרכב ייבוא הפופולרי ביותר ברוסיה. בין כל דגמי רנו דווקא סדאן זול זה בעל הצללית הזוויתית הפך ל"רכב לועזי" הראשון עבור מאות אלפי נהגים רוסיים. את הדור הראשון של לוגאן אפשר להחשיב לאחד הפרויקטים המוצלחים והמשתלמים ביותר שעברו רוסיפיקציה – דהיינו, רכבים מאת יצרנית לא מקומית שההרכבה שלהם התבצעה ברוסיה.

דווקא רנו לוגאן בעל הצללית הזוויתית הפך ל"רכב לועזי" הראשון עבור מאות אלפי נהגים רוסיים

הייצור התחיל בשנת 2004 ברומניה, אחר כך במדינות אחרות והמשיך עד 2013. בסך הכל נמכרו מעל מיליון דגמי דור ראשון. המנועים שהוצעו: בנזין 1,0, 1,4 ושני סוגי 1,6 ליטר (8 או 16 שסתומים), ודיזל 1,5 ליטר. תיבות – 5 הילוכים ידנים או 4 הילוכים אוטומטים, הנעה – קדמית. הגיע במספר מרכבים: מעבר לסדאן המתבלט, ייוצרו גם סטיישן, גרסה מסחרית ואפילו טנדר. מרווח גחון הסטנדרטי, בהתחשב בכבישים הפגומים, היה 155 מ"מ, בעוד שבצרפת לדגם העניקו רק 135 מ"מ של מרחק מעל הקרקע.

ביולי 2008 במפעל דאצ'יה התחילו לייצר דגם קצת מעודכן לאחר מתיחת פנים שנגעה במראה החיצוני ובחלל הפנים. היו גם שינויים טכניים קלים (העיקר – מערכת ABS Bosch דור 8 עם פונקציית חלוקת עוצמת בלימה בעת בלימת חירום). מבחוץ – פנסים גדולים יותר, פגושים חדשים, גריל עם תוספת כרום, פנסים אחוריים ומכסה מטען משוכללים. בתא הנוסעים: הפאנל הקדמי ודפנות הדלת מאת ההאצ'בק דאצ'יה סנדרו, ההגה החדש מאת רנו קליו. הופיעה משענת ראש מרכזית במושב האחורי, נוסף כוונון הגה לגובה (בחלק מרמות הגימור).

במקביל מיוצר סטיישן לוגאן MCV, שהן ראשי תיבות Multi Convivial Vehicle ("רכב רב-תכליתי"). הדגם הוצג בספטמבר 2006 בתצוגת הרכב בפריז. נבדל הוא מהסדאן בבסיס גלגלים מוארך עד 2905 מ"מ, בגג גבוה יותר ב- 10 ס"מ ובמתלים מחוזקים. לוגאן MCV הינו בעל דלת מטען כפולה ומגיע בגרסאות 5 או 7 מקומות (שני מושבים נוספים מותקנים בתא המטען). בגרסת 5 מקומות נפח המטען מגיע ל- 700 ליטר (בעת מושבי שורה שנייה מקופלים – מעל שני קוב).

דור שני

את הדור השני של הדגם הנגיש שלהם Renault חשפה בשנת 2012 בתערוכת הרכב הפריזאית. בלוגאן השני השתנתה הן הופעתו, שהייתה פשוטה ביותר, והן "עולמו הפנימי". רנו לוגאן החדש זכה לחלל פנימי רעננן אשר כבר לא נראה "הכי צנוע" ולמושבים נוחים. רמת גימור הבסיסית נהייתה נדיבה יותר, וכללה: פגושים בצבע המרכב, הכהיית חלונות קלה, גלגל רזרבי בגודל מלא, משענות ראש עבור כל המושבים וחימום שמשה אחורית. מראות הצד נשארו לא צבועות (שחורות) עם כוונון ידני, ריפוד המושבים – מבד לא יקר, אין אפילו הגה כוח.

ברמות גימור יקרות יותר ללוגאן העניקו הגה כוח הידראולי, נעילה מרכזית עם שליטה מרחוק, מזגן, כוונון הגה לגובה, מערכת שמע CD-MP3 + AUX + USB + Bluetooth עם ג'ויסטיק על ההגה, מחשב דרך, מראות צד חשמליות עם חימום, חלונות חשמל קדמיים ואחוריים. בגרסה הבכירה Luxe Privilege לוגאן בכלל יכול להשוויץ בבקרת אקלים, בהגה מצופה עור ובחימום מושבים קדמיים ושמשה.

רנו לוגאן תוכנן במיוחד עבור מדינות מתפתחות היכן רמת הכנסה לא גבוהה משתלבת עם כבישים גרועים ובנזין לא איכותי.

אך הדבר העיקרי הוא שהיתרונות הראשיים של הדגם נשמרו. מדובר במתלים פשוטים ועמידים (מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחורה), תא מטען גדול בנפח 510 ליטר, ומושבים אחוריים מתקפלים כדי להרחיב את קיבולת ההטענה.

לוגאן MCV החדש נחשף ב- 2013 בתצוגת הרכב בז'נבה ויצא לשוק בסמסטר השני של השנה. הסטיישן זהה לחלוטין לסדאן בחלק הטכני. לתא המטען נפח של 573 ליטר, אולם עם האפשרות לגדול עד 1518 ליטר. בסתיו 2016 בתערוכת רכב הפריזאית הציגו את הרכבים המעודכנים של רנו/דאצ'יה: סדאן לוגאן וקרוב משפחתו סנדרו. הסדאן זכה למודרניזציה של פנסי החזית, הפגושים, הגריל ולפנסים אחוריים חדשים. בתא הנוסעים השתנה ההגה בלבד, אבל יכולים לשמח מנועים חדשים בהיצע. לוגאנים הברזילאים התעדכנו ב- 2019, ועל פי תכנית משלהם. בשנת 2020 לוגאנים רוסיים עברו עדכון שני, ובאירופה מוצע הדור השלישי של רכבי דאצ'יה.

איזה דגם מהבאים היית/ה רוצה לרכוש?
6 קולות