רנו טליסמן. שומר המשפחה שמגיע לו יותר
רנו טליסמן היא מכונית משפחתית בגודל בינוני 4 דלתות 5 מושבים בקטגוריה D (על פי הסיווג האירופי), המיוצרת מאז 2015 במרכבים בעלי צורת סדאן וסטיישן. ברנו מממשיכים לטעון: "מאז השקת טליסמן, אנשים קונים אותה בעיקר בגלל העיצוב" ואפילו לא בגלל שהיא גם מרווחת ואוניברסלית. עם זאת, בשנת 2019 נמכרו באירופה רק 16,405 יחידות. אז, לא כל כך הרבה אהבו את הסגנון שלה. בישראל רנו טליסמן לא נמכרת באופן רשמי. אולי מסיבה זו ב-2022 יופסק הייצור של הדגם.
המכונית מבוססת על פלטפורמת CMF-CD שפותחה כתוצאה משיתוף הפעולה בין רנו לבין ניסאן. טליסמן היא המכונית השנייה מאת רנו שמשתמשת בפלטפורמה זו בנוסף ל-Espace. היא החליפה שתי מכוניות בבת אחת, סדאן לגונה וסטיישן לטיטיוד. היתרון של הפלטפורמה החדשה הוא בתא נוסעים מרווח יותר בהשוואה לדגם הקודם, שלא היה מוצלח במיוחד. באופן כללי, הודות לעיצוב חלקי מרכב וקווי צללית, רנו טליסמן נראית ספורטיבית ובו-בזמן אלגנטית. עיצוב מסוגנן, אכן, אחד היתרונות החשובים שלה - המכונית מדגישה בצורה מושלמת את האופי והסגנון הייחודי של בעליה, אך יחד עם זאת, למרבה הצער, שאר היתרונות של טליסמן נותרו לא מוערכים.
דור ראשון
טליסמן דור הראשון בעלת מרכב סדאן הוצגה ב-6 ביולי 2015. רנו התמקדה בעיצוב, בציוד ובנוחות של המכונית, על מנת להחזיר לעצמה מקום בפלח שוק הרכב המשפחתי. יחד עם זאת, העיצוב של טליסמן כבר אז היה נראה מעט שמרני, אמנם זה קרה, בגלל שהיצרן רצה להעניק למכונית סגנון קלאסי יותר ולמשוך לקוחות עסקיים. טליסמן התגלתה מעט יותר קומפקטית מדגם לטיטיוד: אורך 4,850 מ"מ (פחות על ידי 37 מ"מ), רוחב 1870 מ"מ (38 מ"מ יותר), גובה 1,460 מ"מ (פחות על ידי 23 מ"מ). בסיס גלגלים - 2,808 מ"מ, יותר מדגמים הקודמים בכ-5 ס"מ. נפח תא המטען הוא מרשים - 608 ליטר.
טליסמן צוידה במנוע טורבו בנזין מסדרת ТСе בנפח 1.6 ליטר בשתי גרסאות (150 או 200 כ"ס) בחיבור לתיבה רובוטית EDC7 בעלת 7 הילוכים. בגזרת הדיזל - שלושה מנועים dCi (110, 130 או 160 כ"ס) עם חיבור לתיבה רובוטית בעלת 6 הילוכים או תיבה ידנית עם 6 הילוכים. מתלים קדמיים עצמאיים מסוג מק'פירסון, מתלים אחוריים תלויים למחצה. תמורת תשלום נוסף ניתן לקבל בולמי זעזוע בשליטה חשמלית מרחוק וכן שאסי נשלט - מערכת 4Control. הגלגלים האחוריים מסתובבים בזווית קטנה בהתאם לכיוון הנסיעה וכן בהתאם למהירות ולתנאי הדרך.
עיצוב מסוגנן של רנו טליסמן מייצג בצורה מושלמת את האופי והייחודיות של בעליו
ניתן היה להתקין ברכב מערכת Multi-Sense שהייתה אחראית על תפעול יחידת הכוח, היגוי ומתלים אדפטיביים. למערכת חמישה מצבים: Comfort, Eco, Sport, Neutral ו-Perso הניתן להתאמה אישית. המערכת שינתה את צליל שאגת המנוע באמצעות הרמקולים של מערכת השמע. הדגם כולל לוח מכשירים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה אופציונלית עם מסך מגע בגודל בין 4.2 ל-8.7 אינץ'. המושבים הקדמיים מצוידים באוורור ופונקצית עיסוי רטט מובנית. הציוד כלל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה מסטיית נתיב, איתור תמרורי הדרך עם התרעה על מהירות מופרזת ומערכת ניטור שטחים מתים.
בשנת 2018 הציגה רנו גרסה בסגנון ספורטיבי יותר של רנו טליסמן עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר (S Edition). רנו סמסונג הציגה בשוק דרום הקוריאני דגם מודרני יותר - עם מספר שינויים חיצוניים, עדכון הציוד ואפשרויות חדשות לצבעי מרכב. ביולי 2019 נוספה גרסה בכירה מתקדמת בשם Premiere.
עיצוב מחדש בשנת 2020
רנו הטליסמן החדשה 2020/2021 זכתה למספר שדרוגים טכנולוגיים, בין היתר בפנסי מטריקס LED חדשים עם תאורה אדפטיבית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2 אינץ', מערכת מידע על מסך מגע Easy Link בגודל 9.3 אינץ' ומספר מערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS). הפנסים הקדמיים החדשים הם רק עם תאורת LED. הגריל שמר על צורתו, אך הפסים האופקיים השתנו. העיצוב של הפגוש הקדמי זהה, אם כי נוספו פס כרום ושקעים עבור אורות ערפל. פנסי LED Matrix Vision מאירים למרחק של 220 מ' (לעומת 175 לפני כן). טייס אוטומטי חלקי Highway & Traffic Jam Companion שומר את טליסמן במרכז הנתיב במהירויות של עד 160 קמ“ש. בלימה אוטומטית לא רק מזהה את הולכי הרגל, אלא גם את רוכבי האופניים. מערכות בטיחות מתקדמות אחרות היו במכונית גם בעבר.