תחילה נזכיר שבשנת 2021 ברית סטלנטיס איחדה תחתיה שניים מתאגידי הרכב גדולים ביותר: PSA (הבעלים של סיטרואן, פיג'ו, אופל, ווקסהול ו-DS) ו-FCA (פיאט, קרייזלר, ג'יפ, RAM, דודג', אלפא רומיאו, לנצ'יה, מזראטי, פרארי). בסך הכל לסטלנטיס 14 מותגי רכב מפורסמים ועוד כמה פחות ידועים.
חושפים את התוכניות של סטלנטיס
AUTOBOOM

חושפים את התוכניות של סטלנטיס

חושפים את התוכניות של סטלנטיס

תחילה נזכיר שבשנת 2021 ברית סטלנטיס איחדה תחתיה שניים מתאגידי הרכב גדולים ביותר: PSA (הבעלים של סיטרואן, פיג'ו, אופל, ווקסהול ו-DS) ו-FCA (פיאט, קרייזלר, ג'יפ, RAM, דודג', אלפא רומיאו, לנצ'יה, מזראטי, פרארי). בסך הכל לסטלנטיס 14 מותגי רכב מפורסמים ועוד כמה פחות ידועים.

ועכשיו, ה"מפלצת" שזה עתה נוסדה החליטה לשתף את התוכניות שלה לעשור הקרוב. מיד נרגיע את המעריצים של המותגים הללו – כל 14 המותגים ימשיכו להתקיים. אבל רבים מהם יהפכו לחשמליים לחלוטין. עד שנת 2025 סטלנטיס מתכננת להשקיע בפיתוח כלי רכב חשמליים מעל 30 מיליארד יורו. עד 2030 רכבים חשמליים (כולל היברידיים הנקראים Low Emission Vehicles או LEV) אמורים להוות כ-70% מהיקף המכירות של התאגיד באירופה ו-40% בארה"ב. כמו כן, סטלנטיס מתכוונת להפוך למובילה בעולם במעבר לרכבים חשמליים מסחריים.

פלטפורמות בסיס

לטובת הרכבים החשמליים הבאים שלה סטלנטיס מפתחת ארבע פלטפורמות מודולריות שיאפשרו לייצר רכבים חשמליים עם סוגי הנעה שונים (קדמית, אחורית, כפולה). על כל אחת מן הפלטפורמות יהיה אפשר לייצר עד 2 מיליון רכבים בשנה. ראש סטלנטיס, קרלוס טבארס, הצהיר כי רכבים חשמליים המבוססים על פלטפורמת STLA Large יוכלו לעבור עד 800 ק"מ בין הטעינות.

  • הפלטפורמה הקומפקטית STLA Small: מנוע חשמלי בהספק 95 כ"ס, סוללות בקיבולת 37 – 82 קוט"ש, טווח נסיעה על טעינה בודדת עד 500 ק"מ.
  • הפלטפורמה הבינונית STLA Medium: מנועים חשמליים בהספק 170 – 245 כ"ס, סוללות בקיבולת 87 – 104 קוט"ש, טווח נסיעה עד 700 ק"מ.
  • הפלטפורמה הארוכה STLA Large: מנועים חשמליים בהספק 204 – 450 כ"ס, סוללות בקיבולת 101 – 118 קוט"ש, טווח נסיעה עד 800 ק"מ.
  • שלדת סולם STLA Frame: עבור מותגים אמריקאים, מנועים מאת STLA Large, סוללות גדולות יותר בקיבולת 159 – 200 קוט"ש, טווח נסיעה צפוי עד 800 ק"מ.

הסוללות

סטלנטיס מתכננת לבנות חמישה מפעלי-גיגה לייצור סוללות באירופה וצפון אמריקה. צפוי שעד שנת 2024 עלות הסוללות תרד ב-40% (בהשוואה ל-2020), עד שנת 2030 – ב-20% נוספים. לשנת 2026 מתוכננת ההופעה של סוללות בעלות תאים מוצקים. בפיתוח הסוללות לברית מסייעת החברה הצרפתית Saft ואת המנועים החשמליים מייצרת החברה היפנית Nidec. הרכבים מאת הברית יצוידו בשני סוגים של סוללות:

  • ראשון – סוללות זולות יחסית, ללא שימוש בקובלט.
  • שני – סוללות אחרות עם קובלט וצפיפות גבוה.

המותגים

עבור כל אחד מ-14 מותגי הרכב בהרכב הברית מפתחים אסטרטגיה משלהם. בנוגע לחלק מהמותגים התוכניות כבר ידועות, לחלק אחר עדיין לא, אבל כמעט לכולם הומצאו סיסמאות המשקפות את הפילוסופיה העתידית של המותג.

ווקסהול ואופל

Opel Manta GSe Elektro MOD 04.2021

כעת פועלים תחת המוטו «Green is the New Cool» – «"ירוק" זה ה"קול" החדש». עד שנת 2024 לכל דגמי המותג יהיו גרסאות מחושמלות באירופה, עד שנת 2028 אופל תעבור לייצור רכבים חשמליים בלבד. נחשף הרכב Opel Manta e. בעבר, את השם "מאנטה" נשאו מכוניות קופה ספורטיביות, לא מזמן הוצג רסטומוד של מאנטה המקורית ומאוחר יותר נערכה הצגה של Manta e – הפעם זה קרוסאובר. אנו מחכים בקוצר רוח למה שייצא בסוף.

דודג'

Dodge Charger SRT Hellcat Redeye, 2021

דודג', שהיה נאמן לרכבים עם מנועי בעירה פנימית, יעבור בהדרגה לרכבים חשמליים. בשבילו הומצא המוטו: "Tear Up the Streets… Not the Planet" – "לקרוע את הרחובות, לא את כדור הארץ". עד שנת 2024 מתוכננת השקה של דודג' צ'ארג'ר דו-דלתי חשמלי עם הנעה כפולה, שיזכיר את הצ'ארג'רים משנות ה-70.

ראם

Ram 1500 Laramie GT Crew Cab, 2021

הסלוגן החדש שלו: "Built to Serve a Sustainable Planet" – "נוצר כדי לשרת את עולם בר-הקיימא". לשנת 2024 מתוכננת הופעת הבכורה של הטנדר החשמלי הראשון, דגם מקורי עצמאי ולא גרסה חשמלית של ראם 1500. עד שנת 2030 לכל הדגמים של ראם יהיו גרסאות חשמליות.

ג'יפ

Jeep Grand Cherokee Summit Reserve 4xe, 2021

הג'יפים ישווקו תחת הסלוגן "Zero Emission Freedom" – "החופש עם פליטות אפסיות". בזמן הקרוב צפויה לצאת גרסה קצרה של רכב השטח ג'יפ צ'ירוקי בגרסה ההיברידית 4xe. עד שנת 2025 לכל הדגמים של ג'יפ יהיו גרסאות חשמליות ונתח הגרסאות ה"ירוקות" (כולל היברידים) בהיקף המכירות הכולל אמור לעמוד על 70%. לשנת 2030 מתוכננת הופעת הבכורה של רכבי שטח אוטונומיים לחלוטין, שיוכלו לנסוע ללא נהג.

אלפא רומיאו

Alfa Romeo Tonale Concept, 03.2019

אלפא רומיאו מתכננת להפוך למותג יוקרה גלובלי תחת המוטו "From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo" – "החל משנת 2024, Alfa הופכת ל-Alfa e-Romeo". קו הדגמים הרחב יכלול שלושה קרוסאוברים, מכונית סדאן במימדים בינוניים, מכונית האצ'בק קומפקטית, ספינות הדגל במרכבי קופה וספיידר (אפשרי). בשנת 2022 יופיע הקרוסאובר הקומפקטי אלפא רומיאו טונלה – רכב היברידי פלאג-אין הראשון למותג והרכב האחרון על בסיס פלטפורמה מאת תאגיד FCA. בשנת 2023 ייצא הקרוסאובר הקומפקטי אלפא רומיאו ברנרו שיתבסס כבר על הפלטפורמה החדשה STLA Small (אותה יחלוק עם אופל מוקה ופיג'ו 2008). לקרואסובר תהיה גרסה חשמלית שתפתח לאלפא את עולם הרכבים החשמליים. הייצור הולך להתבצע באותו פס הייצור יחד עם פיאט 500X וג'יפ רנגייד, שיעברו גם הם לפלטפורמה זו. הסדאן ג'וליה והקרוסאובר סטלביו יתבססו על הפלטפורמה STLA Large, שתאפשר ליצור היברידים פלאג-אין ורכבים חשמליים.

מה ידוע על מותגים אחרים

על התוכניות של מותגים אחרים ידוע פחות, בינתיים יש רק סלוגנים.

  • אבארט – "Heating Up People, But Not the Planet" – "ללהט בני אדם, לא לחמם את כדור הארץ"
  • קרייזלר – "Clean Technology for a New Generation of Families" – "טכנולוגיה נקייה עבור הדור החדש של משפחות"
  • סיטרואן – "Citroen Electric: Well-Being for All" – "סיטרואן חשמלי: רווחה לכולם"
  • די.אס – "The Art of Travel, Magnified" – "להעצים את אמנות הנסיעה"
  • פיאט – "It’s Only Green When It’s Green for All" – "זה רק ירוק כשזה ירוק בשביל כולם"
  • לנצ'יה – "The Most Elegant Way to Protect the Planet" – "הדרך האלגנטית ביותר לשמור על כדור הארץ"
  • מזראטי – "The Best in Performance Luxury, Electrified" – "הטוב ביותר בביצועים ויוקרה, כעת על חשמל"
  • פיג'ו – "Turning Sustainable Mobility into Quality Time" – "הפיכת ניידות בת קיימא לזמן איכות"
כפי שזה נראה, לסטלנטיס כוונות רציניות לגבי מעבר המותגים לרכבים חשמליים. מה דעתכם על אלפא רומיאו, גי'פים וראמים חשמליים?
14 קולות