סאנגיונג קוראנדו. דור 4 (2019)
סאנגיונג קוראנדו – קרוסאובר קומפקטי בעל 5 מקומות מבית חברת SsangYong הדרום-קוריאנית. בשוק הישראלי מוצע הדור השני לרכב עם הנעה כפולה, שני מנועי טורבו לבחירה (בנזין ודיזל) ותיבת 6 הילוכים טיפטרוניק (אוטומטית עם מצב ידני) – נתונים לשנת 2021.
מבחוץ
הדור הנוכחי לקרוסאובר נחשף באביב 2019. חובבי המותג בוודאי זיהו ב- SUV המעודכן גרסה במקצת מעודכנת של אב הטיפוס SIV-2 אשר הוצג רשמית בשנת 2016 בז'נבה. הקונספט נוצר תחת המוטו "עמיד. ייחודי. יוקרתי". בעת תכנון הופעתו החיצונית של הרכב הסדרתי המפתחים שאפו לשמור על הדמיון למכונית הקונספט ככל האפשר ובמקביל להנמיך ולהרחיב את המרכב. בהשוואה לדור השלישי קוראנדו 2019/2020 נראה חינני יותר: את הצורות הפשטניות מחליפים קווים אלגנטיים יותר בעלי גבולות מובהקים בדפנים.
אורך המרכב גדל ב- 42 מ"מ (עד 4452 מ"מ), והרוחב – ב- 40 מ"מ (עד 1870). בסיס הגלגלים התארך מ – 2650 ל- 2675 מ"מ. מרווח גחון: 182 מ"מ (גרסת מנוע בנזין) או 170 מ"מ (דיזל). עם זאת, הקרוסאובר הונמך ב- 55 מ"מ (1620 מ"מ). לבחירה מוצעים שבעה צבעי מרכב: אדום-דובדבן, כתום-תפוז, שחור-חלל, אפור, כסוף, כחול ולבן.
בעת בסיס גלגלים של 2650 מ"מ ואורך של 4,4 מטר הקרוסאובר האמריקאי מציע תא נוסעים מרווח. בכך הוא עולה על מתחריו הראשיים. במיוחד להרבה מרחב זוכים הנוסעים מאחורה. מתחריו הראשיים של קוראנדו הם ניסאן קשקאי וסקודה קארוק. נפח תא המטען, בהשוואה לדגם הקודם, התרווח מ- 486 ל- 551 ליטר, וכאשר המושבים האחוריים מקופלים נוצר חלל עבור 1248 ליטר של מטען.
מנועים ושאסי
לישראל סאנגיונג קוראנדו החדש מיובא עם הנעה כפולה ומצויד במנוע טורבו-דיזל 1,6 ליטר (136 כ"ס בעת 4000 סל"ד ו- 324Nm בעת 2500 סל"ד), או במנוע בנזין 1,5 ליטר חדש לחלוטין GDI-Turbo עם הזרקה ישירה ומגדש טורבו. הוא מפיק 163 כ"ס בעת 5000 סל"ד ו- 280 Nm בטווח של 1500-4500 סל"ד. לשני המנועים משודך גיר אוטומטי 6 הילוכים Aisin עם מצב ידני. עם מנוע בנזין הרכב יכול להשיג מהירות אפשרית של 193 קמ"ש, עם הדיזל – עד 181; תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אצל שתי הגרסאות לוקחת 12 שניות. חזותית הן נבדלות בגלגלים: לגרסת בנזין חישוקי סגסוגת קלה R18, לדיזל – R17.
כמקודם, בבסיס הרכב פלטפורמה בעלת מתלי מקפרסון בסרן קדמי ורב-חיבורי מאחור. גורם זה מבטיח תגובה ראויה לפקודות הנהג והתנהגות כביש איכותית באותה מידה הן בכביש אספלט חלק והן בתנאי שטח. יש לציין כי יכולת להוביל נגררים האופיינית לדורות הקודמים של הקרוסאובר נשמרה, אמנם כושר הגרירה הוקטן. עבור גרסת בנזין משקל נגרר ללא בלמים – 500 ק"ג, ועבור הדיזל – 750. במידה והנגרר מצויד בבלמים מאושרים משקלים כבדים יותר: 1500 ו- 2000 ק"ג בהתאם.
רמות גימור
שתי רמות הגימור של סאנגיונג קוראנדו שנת 2020, ללא תלות במנוע, מציעים אבזור עשיר. האבזור מכיל חבילה מלאה של עוזרים אלקטרוניים, כולל מערכות בלימה אוטונומית ומניעת סטייה מנתיב. בקרת יציבות – מתנתקת.
נוכחים לוח מחוונים וירטואלי Blaze Cockpit בעל מסך 10,25 אינץ' ומערכת מדיה עם מסך מגע 8 אינץ' ותמיכת אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, הגה בעל כפתורי שליטה במולטימדיה. נוסף על כך קוראנדו החדש מצויד בבקרת אקלים מפוצלת, בחימום שמשה קדמית חשמלי, בחיישן לחץ בצמיגים ובבקר המפקח על מצבו הכללי של הנהג.