סאנגיונג רקסטון – רכב שטח בינוני מבית חברת SsangYong הדרום-קוריאנית. נמצא בייצור משנת 2001. נכון להיום בשוק הישראלי מוצע הדור השני של רקסטון לאחר מתיחת פנים ב- 2019 המצויד במנועי טורבו-בנזין ובתיבת הילוכים אוטומטית (נתונים לשנת 2021).
סאנגיונג רקסטון ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סאנגיונג רקסטון. דור 2 מתיחת פנים (2019)

סאנגיונג רקסטון ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

סאנגיונג רקסטון – רכב שטח בינוני מבית חברת SsangYong הדרום-קוריאנית. נמצא בייצור משנת 2001. נכון להיום בשוק הישראלי מוצע הדור השני של רקסטון לאחר מתיחת פנים ב- 2019 המצויד במנועי טורבו-בנזין ובתיבת הילוכים אוטומטית (נתונים לשנת 2021).

חברת סאנגיונג מקווה כי הדור השני של רקסטון ייקח את המותג לרמה חדשה. הרכב יצא מעניין במספר תחומים בו-זמנית: מרווח, בטיחות, כושר עבירות ומחיר.

מבחוץ

בסרטון: סאנגיונג רקסטון 2019 שנת. ג'יפ.

לעיצוב הדגם החדש קשה לקרוא מהפכני, אולם צורות לקוניות בעלות קווים קפדניים מתאימים למבנה השמרני של הרכב. את העין תופסים פנסי עדשות שרועים מסוגננים בעלי אורות יום LED אלגנטיים בחזית. הגריל גובל חזותית עם יחידות התאורה, הוא מורכב ממספר צלעות אופקיים ומתהדר בתוספת כרום מעוקלת. את אופיו השטחי של רקסטון מדגישות מסילות גג ומיגוני פלסטיק מיוחדים על הכנפיים, הפגושים והספים. הם לא רק מעניקים לרכב מראה ייחודי, אך מיועדים גם להגן על אזורי מרכב הפגיעים ביותר מפני אבנים וענפים. לאחר מתיחת פנים ב- 2019 רכב השטח זכה לגריל חדש: לו מבנה תלת-מימדי וגימור כרום.

דגם זה מורכב על גבי פלטפורמה חדשה. בבסיסה – שלדת סולם מפלדת חוזק גבוה. הודות לכך עמידות לפיתול הוגברה בצורה ניכרת והמשקל העצמי ירד ב- 50 ק"ג. עם זאת, מימדי המרכב גדלו: ביחס לדגם הקודם הרכב התארך ב- 95 מ"מ (4850 מ"מ) והתרחב ב- 20 מ"מ (1920 מ"מ), בסיס הגלגלים צמח ב- 30 מ"מ (2865), אולם גובה המרכב הוקטן: 1800 במקום 1840 מ"מ.

רדיוס סיבוב רשמי – 5.5 מטר. משקל עצמי משתנה בין 1995 ל- 2243 ק"ג, והמשקל הכולל – מ- 2505 ק"ג ל- 2906 ק"ג. בכל הנוגע למרווח, נפח תא מטען המינימאלי בגרסת 5 מושבים הוא 680 ליטר, ועם מושבי שורה שנייה מקופלים רקסטון יכול להכיל עד 1977 ליטר מטען.

חטיבות כוח ושאסי

שלדתו החדשה מיוצרת מפלדת חוזק גבוה מאת חברת מתכות הקוריאנית Posco. המרכב, למרות שאינו חלק מהשלדה, מורכב ב- 81,7% מפלדות חוזק גבוה. בנוסף, בחברה גאים מאוד בעובדה שהם הראשונים בין יצרני רכב קוריאנים אשר הציעו חישוקי R20 עבור רכב שטח. תצורת השאסי של רקסטון החדש – זהה לזו שבגרסאות היקרות של רקסטון הקודם: מתלי קפיץ בשני הסרנים, עצמות עצה כפולות במתלים קדמיים ומערך רב-חיבורי מאחורה. אכן, סרן חי הינו כעת היסטוריה. ללא ספק, השאסי בעל מתלים קדמיים עצמאיים מספק התנהגות כביש מצוינת ונוחות ברמה גבוהה.

בשוק הישראלי רקסטון שנת 2019/2020 מוצע רק עם טורבו-דיזל e-XDi 2.2 (181 כ"ס בעת 4000 סל"ד) אשר בנה לעצמו מוניטין טוב, ועמו פועל הגיר האוטומטי מאת מרצדס 7G-Tronic (שבע הילוכים ומצב ידני). מערכת הנעה כפולה 4Tronic כוללת שילוב סרן קדמי והילוך כוח, בעוד שהשליטה הינה אלקטרונית לחלוטין.

מדדים עבור גרסת גיר אוטומטי: צריכת דלק ממוצעת בנהיגה עירונית – 10,1 ליטר ל- 100 ק"ם, מחוץ לעיר – 6,8 ליטר (בשילוב – 8 ליטר ל- 100 ק"מ). מהירות מרבית – 185 קמ"ש, תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש – 11,9 שניות.

אבזור ורמות גימור

תא הנוסעים של רקסטון שנת 2020 מכיל שבעה מקומות, וזה בזכות בסיס גלגלים גדול, המרווח בשורה השנייה הינו בהחלט מלכותי. למושבי השורות האחוריות צורה מובלטת ואפשרות כוונון זווית משענת גב המספקת עוד יותר נוחות במהלך נסיעות ארוכות. בכדי להגיע לשורה השלישית מספיק לקפל אחד מהקטעים הצדדים של השורה השנייה (מתקפלת ביחס 40/20/40). אולם ה"יציע" מיועד יותר לילדים – המרחב עבור הרגליים צפוף מאוד ומרווח הראש אינו נדיב כמו כן. ובכל אופן, שבעה נוסעים יוכלו להתיישב בתוך הרכב ללא קושי, ואת אלה שמעדיפים תא מטען גדול תעניין יותר גרסת חמש מקומות.

חלל הפנים מעוצב בסגנון מסורתי, והגרסאות היקרות מבטיחות פאר אמיתי. גרסת Premium העשירה כוללת מושבים ומספר אלמנטים בריפוד עור נאפה טבעי. מערכת המדיה – בעלת צג 9,2 אינץ' ותמיכת ממשקי אפל קארפליי ואנדרויד אוטו. בתוך לוח המחוונים משולב צג 7 אינץ' צבעוני. במפרט האופציות: מערכת שמע Infinity, דלת מטען חשמלית עם פונקציית פתיחה אוטומטית (מספיק לעמוד 3 שניות עם מפתח-תג ליד גב הרכב), כפתור התנעה, בקרת אקלים מפוצלת. כמו כן באבזור נכללות 9 כריות אוויר, חיישני גשם ואור, ABS ו- ESP עם מערכת מניעת התהפכות ומערכות סיוע בירידה במדרון ובזינוק בעליה, בקרת לחץ בצמיגים.

זמין מפרט עשיר של מערכות סיוע חכמות לנהג: מצלמות 360° וניטור שטחים מתים, תאורה קדמית אדפטיבית, סיוע בחניה וטייס אוטומטי לנהיגה בפקק, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התראת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. לאחר מתיחת פנים של שנת 2019, שיישמה רשימה קטנה של שינויים, מערכות ניטור שטחים מתים וזיהוי סימון כביש כלולים ברמת גימור הבסיסית, ועל חלונות הדלתות האחוריות הופיעו וילונות גלילה. ולמפתח החדש נוסף כפתור הדלקת פנסים לחיפוש קל יותר של הרכב בחניון חשוך.

פתאום, יש לך הזדמנות לבחור כל דגם סאנגיונג לשנת 2021. בחירתך?
65 קולות