גנים סקנדינביים
Geely Coolray הוא קרוסאובר קומפקטי של המותג הסיני הפופולרי Geely, המיוצר משנת 2018. Geely פיתחה את הקרוסאובר החדש שלה בשיתוף עם מומחי Volvo, לכן מומחים רבים מציינים את הדמיון בעיצוב, בסגנון ובטכנולוגיה. אז ניתן להחשיב את הדגם Coolray כסוג של וולוו להמונים. Coolray הוא, לכל הפחות, צעד משמעותי קדימה עבור Geely ועבור כל תעשיית הרכב הסינית.
הצלחתו של Coolray מעידה במובן מסוים על כך שאחזקתו של המותג הסקנדינבי משתלמת ל-Geely. לא מדובר רק על רווח ממשי, אלא גם על הניסיון הסקנדינבי בתעשיית הרכב לעיצוב העתיד. Geely Coolray החדשה אינה רק מייצגת את כיוונו של המותג הסיני, אלא גם מראה לעולם שהיא באמת רוצה לייצר מכוניות איכותיות ומודרניות. העובדה ש-Coolray עדיין בדור הראשון מאז 2018 אינה אמורה להשלות, דגם 2021 כולל שיפורים משמעותיים. ככל הנראה, היצרן הסיני לא רואה צורך לציין את העדכונים שלו בצורה רשמית, כמקובל למשל, אצל האירופאים.
מאפיינים ייחודיים
Geely כבר הדגימה לכולם, עם דגם אטלס למשל, שהעיצוב שלה הוא בסדר גמור. צוות בינלאומי גדול של מומחים ידועים בראשות פיטר הורנברי (שכבר עשה לעצמו שם בפורד ובוולוו) מעצב גם מכוניות סיניות. בג'ילי קולריי החדשה, השתלבו יחדיו אסיה ואירופה. כל תווי המרכב משדרים דינמיות. דפנות הצד, הודות לעיקום קווים הנועז, נושקים כמעט לקו הגג, מה שהופך אותו ל"מרחף" באוויר. הקשתות הגדולות עוקפות חובקות גלגלים, שגדולים גם הם, בניגוד למסורת הסינית. הפגוש של הקרוסאובר מכיל שתי תעלות אוויר מובנות, מכסה מנוע מסיבי, מחולק בהטבעה לחמישה מישורים, גריל רדיאטור בסגנון תאגידי חדש - מעוטר בשולי ארגמן ומדגיש את אופיו הספורטיבי של הקרוסאובר.
תא הנוסעים מושאל ברובו מוולוו ומשלב בתוכו פריסה איכותית ותכונות שימושיות רבות. בהקשר זה, Geely Coolray 2020/2021 יכולה לשמש דוגמה למכוניות סיניות אחרות, שלעתים קרובות מפתיעות עם פתרונות משונים בעיצוב. זה לא שהשונות נעלמה כלא הייתה; המושבים האחוריים, למשל, אינם ניתנים לקיפול... אבל בהתייחס לייחודיות הטמונה במכוניות סיניות אחרות, ניתן לומר בבטחה שתא הנוסעים של Coolray אינו מושלם רק בפרטים הקטנים.
כל דגמי 2021 כברירת מחדל מגיעים עם מסך מגע איכותי בגודל 10.25 אינץ' הפועל על מערכת Geely GKUI. לוח המחוונים הוא מסך LCD בגודל 7 אינץ' שניתן להתאמה אישית ומציע עיצובים שונים בהתאם למצב הנהיגה (רגיל, אקו וספורט). פרקטיות היא סימן ההיכר של ג'ילי קולריי. יש מספיק מקום אחסון בתא הנוסעים. נפח תא המטען מגיע ל-0.3 מ"ק, בעוד שהמושב האחורי יכול לשרת בנוחות שלושה נוסעים, מרווח הראש והרגליים יספיק גם בעבור אנשים גבוהים - הישג אמיתי למותג הסיני.
ג'ילי קולריי מכונה "הצעירה" לא רק בגלל המראה המסוגנן או צורותיה הנועזות. חווית הנסיעה שהיא מספקת היא מרגשת בכל מובן המילה!
בהקשר לבטיחות, לגרסת קומפורט הבסיסית יש שתי כריות אוויר, לפרימיום ארבע ואילו לספורט - שש. בלם חניה אלקטרוני, מערכת ESC ובקרת שיוט נכללים גם הם במפרט האבזור הבסיסי של כל דגמי Geely Coolray 2021/2022. עוזר חניה או מערכת לחניה אוטומטית זמינים בדגמי פרימיום וספורט. מדובר על מערכת חכמה המאפשרת למכונית לזהות את מקום החניה ולהיכנס אליה רק כאשר מזוהים שני קווי חניה או שתי מכוניות כייחוס לחניה ביניהם. הנהג בוחר רק את צורת החניה עצמה (מקבילה או מאונכת).
מנוע Coolray ותיבת ההילוכים פותחו בשיתוף הפעולה עם Volvo. המכונית מצוידת במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר טורבו (1.5 TD), המפיק הספק ניכר 177 כ"ס ומומנט של 255 ניוטון מטר. ההאצה ל-100 קמ"ש מסתיימת תוך 7.9 שניות. המנוע מחובר לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד (DCT) המספקת החלפת הילוכים מהירה. נהגים מציינים רק חיסרון יחיד של יחידת הכוח שהוא מיכל דלק קטן, רק 45 ליטר. ג'ילי קולריי נקראת "צעירה" לא רק בגלל המראה המסוגנן או צורותיה הנועזות. חווית הנסיעה שהיא מספקת היא מרגשת בכל מובן המילה! וזה קורה בדיוק באותו הרגע כשמבחינים במראה האחורית מכוניות של מותגים יקרים יותר, שנשארות מאחור. Coolray על הכביש תהפוך עבור רבים ל"קוץ בתחת" אמיתי - לא כולם יוכלו להשלים עם חוצפה כזו מצד מכונית סינית קטנטנה עם מנוע טורבו 3 צילינדרים.
שורה תחתונה
גנים סקנדינביים שהשפעתם ניכרת היטב בפריסת תא הנוסעים, בעיצוב ובמערכת ההנעה של ג'ילי קולריי, ללא כל ספק, מיטיבים עם הקרוסאובר הסיני. לכן, יש סיכוי גבוה שמשהו טוב מצפה לדגם במדינות שאין בהם לעת עתה הרבה כאלה שיכולים להרשות לעצמם דגם שוודי אמיתי. ואם מישהו עדיין לא גילה לעצמו את עולם המכוניות הסיניות, אז אולי זה הזמן לנסיעת מבחן ב-Coolray. אפילו נסיעת מבחן קצרה יכולה להשפיע על תפיסת העולם ולשנות הכל.