טויוטה קורולה קרוס שנת 2024: למה יהפוך הקרוסאובר המעודכן
הקרוסאובר הקומפקטי המבוסס על הקורולה נמצא בייצור משנת 2020 בגרסת הדור הראשון. בשנת 2022 להיצע האמריקאי הצטרפה גרסה היברידית, ובשנת 2024 התקיימה מתיחת פנים עבור תאילנד. אין וודאות שבמדינות אחרות הקורולה קרוס תזכה לאותם חידושים, אבל בכל זאת החלטנו לברר למה יהפוך הקרוסאובר המעודכן.
בתאילנד, טויוטה קורולה קרוס המעודכנת תוצג ב-8 בפברואר 2024
להזכירכם: טויוטה קורולה קרוס חולקת את פלטפורמת ה-GA-C עם הדגמים הרגילים במרכבי סדאן, סטיישן והאצ'בק ממשפחת קורולה המפורסמת. הקרוסאובר נוצר בתור אלטרנטיבה גדולה ופרקטית יותר ל-C-HR. הדגם הגלובלי נמכר ביפן עצמה, ארה"ב, ישראל, אירופה, דרום מזרח אסיה, אפריקה, דרום אמריקה וכו'. בעוד שהגרסאות לשווקים שונים נבדלות בפרטים משמעותיים.
ביוני 2022, טויוטה ארה"ב הכריזה על הרחבת ההיצע עם גרסה היברידית חדשה, הנבדלת בביצועים מוגברים ובצריכת דלק מופחתת, ובנוסף לכך, הופיעו 3 רמות גימור ספורטיביות חדשות. הקורולה קרוס המעודכנת מורכבת במפעל Mazda Toyota החדש בהאנטסוויל, אלבמה (ארה"ב).
כעת הוכרז הדגם המעודכן בתאילנד. במדינה זו, טויוטה קורולה קרוס 2024 תקבל עיצוב חיצוני מרוענן, חידושים בתא הנוסעים ואולי אפילו שינוי בהיצע המנועים.
בהתבסס על הטיזרים, יחידות התאורה של הקרוסאובר התאילנדי יעברו מודרניזציה: צורת הפנסים הקדמיים תישמר, אך מילוי הלד יהיה חדש, זהה לזה של הקורולה קרוס האירופאית. כמו כן, יעודכנו הפנסים האחוריים. הגריל יחודש ויותקנו פגושים שונים. מימדי המרכב: אורך 4,460 מ"מ (הגרסה ליפן ארוכה ב-30 מ"מ), רוחב 1,825 מ"מ, גובה 1,620 מ"מ; אורך בסיס גלגלים – 2640 מ"מ. מרווח הגחון של הקרוסאובר התאילנדי הוא 162 מ"מ, בעוד אצל צפון האמריקאי – 206 מ"מ.
תא הנוסעים טרם נחשף. צפוי כי תותקן מולטימדיה חדשה, ישתנו חומרי הגימור, העוזרים האלקטרוניים ישוכללו ויופיעו רמות גימור חדשות. עבור ארה"ב מערכת המדיה כבר עודכנה, הוסיפו תמיכת Apple CarPlay ו-Android Auto, טעינת USB-C ויכולת עדכון אלחוטי (OTA). לרשות הנהג תפעול קולי ושירותים שונים.
רמות הגימור החדשות בארה"ב נקראות S, SE ו-XSE:
- ה-S וה-SE מגיעות כסטנדרט עם חישוקי סגסוגת R17, מסך מגע בגודל "8, מתלים בעלי הגדרות ספורטיביות, פנסי LED מלפנים ומאחור, מפתח חכם.
- רמת הגימור SE מוסיפה מוטות גג, פקדי הילוכים על ההגה, ניטור שטחים מתים (BSM) והתראה על תנועה חוצה מאחור (RCTA).
- ברמת XSE יופיעו פנסי LED פרימיום, פנסי ערפל ומושבים קדמיים עם חימום וכוונון חשמלי.
ככל הנראה, בתאילנד טויוטה קורולה קרוס שנת 2024 תנטוש את מנוע ה-1.8 ל' האטמוספרי (140 כ"ס) ותעבור למנוע 2 ל' המפיק 170 כ"ס (בגרסה לשוק היפני). הגרסה ההיברידית HEV תשמור על המנוע ה-1.8 ל' (98 כ"ס), אך הספק המנוע החשמלי עשוי לגדול (לפני מתיחת הפנים הגרסה ההיברידית לתאילנד הפיקה 122 כ"ס). במדינה זו הקרוסאובר זמין עם הנעה קדמית בלבד.
הגרסה ההיברידית האמריקאית מבוססת על המערכת ההיברידית החדשה של טויוטה מהדור החמישי: המערכת המחושמלת ה"חכמה" משלבת כוח עם צריכת דלק נמוכה. בצפון אמריקה קיבלה טויוטה קורולה קרוס ההיברידית מנוע 2 ליטר בהספק 197 כ"ס בשילוב עם גיר רציף והנעה קדמית. האצה ל-60 מייל/שעה (97 קמ"ש) לוקחת 8 שניות. בנהיגה משולבת, קרוסאובר כזה צורך כ-4,3 ליטר בנזין ל-100 ק"מ.
בישראל, הדור הראשון של הקרוסאובר מוצע אך ורק כהיברידי, אך בשתי גרסאות: עם מנוע 1.8 ליטר (הספק כולל של 140 כ"ס) או 2 ליטר (197 כ"ס) בשילוב עם גיר רציף והנעה קדמית בלבד. המחירים מתחילים ב-169,900 שקלים, אך לא מצאנו למכירה אף קורולה קרוס חדשה... תוודאו בעצמכם: כאן ריכזנו את כל ההצעות למכירה של דגמי טויוטה בישראל.