עד כמה טובה צריכה להיות מכונית בכדי להופיע בתקופה כה קשה, אך להפוך לפופולארית-על ולשמור על אותה רמה גם בזמנים הטובים במשך כמעט חצי מאה! בשנת 1972 חל משבר דלק עולמי, וצריכת דלק הפכה לפרמטר החשוב ביותר בעת בחירת רכב. סיוויק הקטן והאווירודינמי הפך לאחד הרכבים החסכוניים ביותר בשוק לאותה עת. ויכולתו לקבל טיונינג בזרועו
הונדה סיוויק ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 11 דור
AUTOBOOM

סדאן הונדה סיוויק. דור 11 (2021)

הונדה סיוויק ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 11 דור

עד כמה טובה צריכה להיות מכונית בכדי להופיע בתקופה כה קשה, אך להפוך לפופולארית-על ולשמור על אותה רמה גם בזמנים הטובים במשך כמעט חצי מאה! בשנת 1972 חל משבר דלק עולמי, וצריכת דלק הפכה לפרמטר החשוב ביותר בעת בחירת רכב. סיוויק הקטן והאווירודינמי הפך לאחד הרכבים החסכוניים ביותר בשוק לאותה עת. ויכולתו לקבל טיונינג בזרועות פתוחות, ובכך להפוך למכונית ספורט זולה, הפכה לאגדית. אין פלא שכמעט 30 מיליון יחידות נמכרו בקצת פחות מחמישים שנה.

אפשר לעקוב בקלות אחר התפתחות הדגם באמצעות השתתפותו בקולנוע. בסרט קומדיה האייקוני "המסכה", לדוגמה, בסיוויק שנת 1986 נוהג פקד בנק צנוע סטנלי איפקיס (ג'ים קארי). את סיוויק Coupe EJ שנת 1996 ניתן לראות בסרט "עקיצה ב- 60 שניות", אולם כבר איכן הוא רודף אחר פורשה 911 Carrera. וכמובן יוצרי האפוס "מהיר ועצבני" לא השאירו את היפני נטול תשומת לב: בחלק הראשון (שנת 2001) דומיניק, לטי ולאון שדדו משאיות בסיוויק EJ1 שחורים בדגם שנת 1993, ולמארגן מרוצי הרחוב הקטור היה האצ'בק סיוויק EG שנת 1992.

מבחוץ

הונדה סיוויק החדש עד כדי כך נבדל מקודמו כאילו הם שני דגמים שונים. אולם בשבילו, ובשביל כל הדגמים של הונדה, זה חלק מהשגרה. בזמן שהרוב האומלל מודאג לגבי המשכיות, חסידיו של סויצ'ירו הונדה עושים את הכל בדרכם שלהם, כפי שהורה הגאון. אך בו-זמנית סיוויק שנת 2021 מזכיר מכוניות משנות ה- 90. דגמים חדשים של מותגים אחרים הגדושים בצלעות וקצוות? לא, זה לא בשביל הונדה! הם עשו עיצוב "נקי", ללא קווים מיותרים שיהרסו את התמונה. לראות את היופי בפשטות – מיומנות יפנית אמיתית. והתוצאה היא רכב הרמוני, נמרץ ובד בבד סולידי ו"בוגר". הוא נראה רחב יותר בשל המיקום האופקי של יחידות התאורה. הונדה סיוויק 2021/2022 תוצע בשמונה צבעי מרכב, שלושה מהם חדשים: Meteorite Grey Metallic, Sonic Grey Pearl ו- Morning Mist Blue Metallic חדש ולגמרי בלעדי.

מימדי הסדאן ביחס לדור הקודם, העשירי, כמעט לא השתנו: סיוויק החדש התארך ב- 33 מ"מ בלבד וצמח עד 4674 מ"מ "מהאף עד הזנב", בזמן שרוחבו (1801 מ"מ) וגובהו (1415) נותרו זהים. בסיס הגלגלים גדל ב- 36 (עד 2736 מ"מ), עריסת האלומיניום נהייתה קלה יותר, למטרות התמודדות עם רטט הותקנו מפרקי גומי-מתכת חדשים. עמידות המרכב לפיתול הוגברה ב- 8% (המדד הטוב ביותר בתולדות הדגם).

מבפנים

היצרנית מכריזה על הדגם החדש עם הסיסמה הבאה: "ביטוי מודרני של ערכים אזרחיים קלאסיים הן מבחוץ והן מבפנים". ולפיכך תא הנוסעים – התגלמות של צורות פשוטות וקוויים נקיים. הוא נראה מפויס, איכות החומרים בו שופרה. החלטה מעניינת: פתחי האוויר של התנור הוסוו בתוך רצועת שבכה המשותפת. לוח המחוונים – בעל שעונים אנלוגיים וצג 7 אינץ' של מחשב הדרך, אולם ברמת גימור Touring הבכירה הופיעה לוח מחוונים דיגיטלי (צג בגודל 10,2 אינץ'). מוצעות שתי אפשרויות של מערכת מדיה – עם מסך 7 או 9 אינץ', בעוד שבשני המקרים נוכחים כפתורים עבור הפונקציות החשובות ביותר וידיות. לגרסת 7 אינץ', למשל, נוספו בקר עוצמה/קול ובקר הגדרות/בחירה. בחלק התחתון נמצאת שורת כפתורים לדילוג שירים, ניווט בתפריט השמע ובחירה בין טלפון, רדיו, Bluetooth, דיסק און קי או סמארטפון מחובר לשימוש דרך Apple CarPlay או Android Auto.

חטיבות כוח ושאסי

הפלטפורמה זהה, אך משוכללת. היפנים החליטו לא לפשט אותה בכדי לא לפגוע בהתנהגות הכביש, סדאן הונדה סיוויק 2021/2022 מצטייד כמקודם במערך מתלים רב-חיבורי בסרן האחורי בכל הגרסאות, ומפשק הגלגלים האחוריים מעט הורחב כמו כן. אחרי הכל, הוא אמור להיות "רכב המספק חוויית נהיגה הנעימה ביותר". המתלים הקדמיים – תמוכות מקפרסון משופרים.

מוצעים שני מנועים. הראשון – 1,5 ליטר עם מגדש טורבו אשר נלקח מהסיוויק הקודם, אך שוכלל. הספקו עלה מ- 176 כ"ס המרשימים עד 182, והמומנט – מ- 220 עד 240 Nm. הקרדיט על כך מגיע למערכת תזמון שסתומים משתנה VTEC, כעת היא מותקנת לא רק ביניקה, אלא גם בפליטה. המנוע השני – 2 ליטר 4 צילינדרים אטמוספרי (158 כ"ס, 187 Nm). המנועים פועלים בזוג עם גיר רציף משודרג.

אבזור

לרכב ניתן להזמין מערכת שמע Bose יוקרתית בת 12 רמקולים. הדור החדש של קומפלקס Honda Sensing נכנס למפרט אבזור הבסיסי. זו מערכת בעלת מצלמה אחת המספקת זווית ראייה רחבה יותר ביחס למערכת הקודמת על בסיס מכ"ם. בשילוב עם תוכנה משוכללת ומעבד חדש וחזק יותר המערכת בנוסף מסוגלת לזהות באופן מהיר ומדויק יותר הולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב אחרים ,וכמו כן, סימוני כביש ותמרורים. דרך אגב, לקומפלקס נוספה פונקציית סיוע בפקקים. יתר על כל המוזכר לעיל בהונדה סיוויק דור 11 זמינה טעינה אלחוטית QI (בגרסת Touring), לראשונה הותקנו בדגם כריות אוויר צדדיות למושבים האחוריים.

ראוי לציין כי הונדה סיוויק הפך לדגם סדרתי הראשון עם כריות אוויר קדמיות שהושאלו מרכבי Acura היקרים יותר. מאפיינם העיקרי הוא מניעת החלקה של הראש הצידה, דבר חשוב במיוחד במקרים כאשר אדם נטה או הסתכל לצד בעת תאונה. לכרית הנהג צורה קעורה ("סופגנייה"), והכרית של הנוסע הקדמי מורכבת משלושה חלקים אנכיים המחוברים על ידי מחיצה רכה. הצדדים אמורים לחבק את הראש ולמנוע החלקה לצד.

מה במיוחד אהבתם בסיוויק החדש?
4 קולות