לקסוס ES – סדאן בינוני קטגוריית E מאת המותג Lexus – חטיבת היוקרה של יצרנית רכב היפנית Toyota Motor Corporation, נמצא בייצור משנת 1989 והחליף כבר שבעה דורות. דגם עם מתיחת הפנים של הדור השביעי נחשף בשאנגחאי באפריל 2021. רכב זה חשוב במיוחד עבור המותג, הרי עד להופעת קרוסאוברים בקו הדגמים שלו דווקא על ES נפל היקף מכירו
לקסוס ES ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

סדאן לקסוס ES. דור 7 מתיחת פנים (2021)

לקסוס ES ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור, שדרוג 1

לקסוס ES – סדאן בינוני קטגוריית E מאת המותג Lexus – חטיבת היוקרה של יצרנית רכב היפנית Toyota Motor Corporation, נמצא בייצור משנת 1989 והחליף כבר שבעה דורות. דגם עם מתיחת הפנים של הדור השביעי נחשף בשאנגחאי באפריל 2021. רכב זה חשוב במיוחד עבור המותג, הרי עד להופעת קרוסאוברים בקו הדגמים שלו דווקא על ES נפל היקף מכירות העיקרי. ואף היום הסדאן בעל הנעה קדמית – מכונית הנמכרת ביותר של המותג היפני. ES בדרך קבע נמצא בפסגת תשומת הלב, מאחר וההשוואה לקרוב משפחתו קאמרי היא בלתי נמנעת.

מבחוץ

בדור השביעי הסדאן הפך ספורטיבי יותר באופן משמעותי, משום ש"אחיו הגדול" GS התפטר, וכעת ES מבצע לבדו עבודה עבור שניים. מימדי הרכב לאחר מתיחת הפנים נותרו זהים: 4980 מ"מ לאורך, 1865 מ"מ לרוחב ו- 1445 מ"מ לגובה. בסיס גלגלים של 2870 מ"מ מספק לתא נוסעים מרווח מיוחד. המרכב הגדול של החתיך היפני הינו בעל פרופורציות נהדרות עם מכסה מנוע נמוך, קו גג מעודן וכלל לא נראה מאסיבי. ההפך, הסדאן כאילו מתפרש על פני הכביש ובכך מרמז על המזג החדש והאקטיבי שלו עם נטייה כלפי ספורט. דרך אגב, לקסוס ES החדש לאחר העדכון החל להזכיר עוד יותר את סדאן הדגל LS, לשניהם מראה אצילי, אלגנטי ודינאמי.

השינויים הספציפיים הם מזעריים: צורה מעט שונה של הגריל הסטנדרטי, ג'נטים בעיצוב חדש (17-19 אינץ'), פנסי LED משוכללים. כעת להם קווי מתאר קצת שונים ומערכת בקרה אדפטיבית BladeScan AHS. לכאן היא נדדה מהדגמים הבכירים של לקסוס ופועלת על בסיס שתי מראות מסתובבות המגבירות את הדיוק והמהירות של הסתגלות אלומת האור.

מבפנים

מערכת המולטימדיה זכתה למסך מגע ובכדי שהנהג לא יצטרך להתאמץ להגיע אליו מיקמו אותו קרוב יותר ב- 11 ס"מ ומעט סיבבו אותו. הדבר גרם לשינויים בכל המבנה של הפאנל הקדמי ולהזזה של פתחי האוורור כלפי מטה. גודל המסך נותר זהה (8,0 או 12,3 אינץ' בהתאם לרמת הגימור). נותר גם משטח המגע Remote touch על הטונל המרכזי מהמולטימדיה הקודמת.

חטיבת כוח

לקסוס ES שנת 2021/2020 מוצע בישראל בגרסה היברידית ES 300h. הספק חטיבת הכוח עומד על 218 כ"ס, מורכבת היא ממנוע בנזין בנפח 2,5 ליטר, ממנוע חשמלי ומגיר רציף אלקטרו-מכאני. גרסה זו נותרה זהה בחלק הטכני. בשווקים אחרים השתנה המנוע ב- ES 200 הבסיסי (כעת מותקן M20A-FKS מודרני בנפח 2 ליטר ובהספק 150 כ"ס), גיר אוטומטי הוחלף לרציף Direct Shift. שאסי הרכב – מתלים קדמיים מסוג מקפרסון, מערך רב-חיבורי מאחורה – שוכלל. הותקנו בולמי זעזועים חדשים ואלמנטים נוקשים יותר בסרן האחורי. מגביר הבלמים עבר כוונון מחדש.

אבזור

כצפוי, השכלול נגע בחלק שמתיישן מהר מכולם: האלקטרוניקה החכמה. בלקסוס ES המעודכן כעת מותקן קומפלקס מערכות בטיחות משופרLexus Safety System+. הוגדל טווח המכ"ם הקדמי והמצלמה, בלימה אוטונומית כעת מופעלת גם בפניות, שוכללה בקרת שיוט אדפטיבית: בעת עקיפה היא מתחילה להאיץ מבלי לחכות לסיום החלפת הנתיב, וכתוצאה מכך המהירות הנדרשת מושגת מהר יותר.

מה דעתכם על לקסוס ES?
23 קולות