סובארו אימפרזה – מכונית קומפקטית מבית יצרנית רכב היפנית Subaru, נמצאת בייצור משנת 1992 עד עתה במרכבי סדאן והאצ'בק 5 דלתות. בשוק הישראלי מוצע דגם סדאן בלבד. הדור החמישי לרכב (הושק ב- 2016, עבר מתיחת פנים ב- 2019) מבוסס על פלטפורמה מודולארית חדשה Subaru Global Platform. היא מתאפיינת במרכז כובד נמוך יותר (הונמך ב- 5 מ"מ
סובארו אימפרזה ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סדאן סובארו אימפרזה. דור 5 מתיחת פנים (2019)

סובארו אימפרזה ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור, שדרוג

סובארו אימפרזה – מכונית קומפקטית מבית יצרנית רכב היפנית Subaru, נמצאת בייצור משנת 1992 עד עתה במרכבי סדאן והאצ'בק 5 דלתות. בשוק הישראלי מוצע דגם סדאן בלבד. הדור החמישי לרכב (הושק ב- 2016, עבר מתיחת פנים ב- 2019) מבוסס על פלטפורמה מודולארית חדשה Subaru Global Platform. היא מתאפיינת במרכז כובד נמוך יותר (הונמך ב- 5 מ"מ) ועמידות מוגברת לפיתול. עם זאת, משקל הרכב נותר כמעט ללא שינויים. כמיטב המסורת, הרכב מצטייד במנועי בוקסר 4 ציל' הפועלים יחד עם הנעה כפולה.

בין חסרונות ניתן לציין עיצוב מעט חדגוני, מרווח גחון קצר, ותאוצה כבדה עם מנוע בסיסי.

מבחוץ

הודות לארכיטקטורה מודרנית המרכב נעשה חזק יותר, ומעל זאת, גדל במימדים – רוחב ב- 41 מ"מ, אורך ב- 38 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 25 מ"מ. אולם הגובה מעט התקצר – ב- 10 מ"מ. מימדי דגם סדאן 4 דלתות: אורך – 4625 מ"מ, רוחב – 1775 מ"מ, גובה – 1455 מ"מ. בסיס גלגלים – 2670 מ"מ. קוטר סיבוב מינימאלי – 5,3 מטר. אורך תא הנוסעים משיג 2085 מ"מ, רוחב וגובה – 1520 ו- 1200 מ"מ. תא המטעןבסדאן אימפרזה שנת 2019 נדיב למדי – 460 ליטר. בכדי להגדיל את נפחו היעיל אפשר לקפל את המושבים האחוריים (60:40).

מתיחת הפנים העניקה לאימפרזה המעודכנת סדרת שינויים חזותיים. לרכב עיצוב חזית חדש המתהדר בגריל מועדן יותר, הפגוש נהיה מובלט יותר, קוים אופקיים ארוכים מחקים כונס אוויר תחתון שרוע. יחידות התאורה חודשו מלפנים ומאחורה.

מנועים ושאסי

הגרסה הישראלית של אימפרזה 2019/2020 מצוידת במנוע בוקסר 1,6 ליטר 4 ציל' FB16 המפיק 114 כ"ס מרביים בעת 6200 סל"ד ו- 148Nm בעת 3600 סל"ד. המנוע פועל בצוותא עם גיר רציף Lineartronic בעל מצב העברה ידנית של שבעה "הילוכים" קבועים באמצעות פקדים על ההגה. המנוע נחשב לחסכוני למדי: 12,3 ק"מ לליטר בעיר, בתנאים בינעירוניים – 17,8 ק"מ.

הנעה כפולה – מערכת Symmetrical AWD המקורית, המחלקת את המומנט באופן הבא: 60% – סרן קדמי, 40% – אחורי, בעת הצורך ניתן ליישר את היחס ל- 50/50. לסובארו אימפרזה החדשה מתלים עצמאיים בכל הגלגלים. בקדמיים – תמוכות מקפרסון, מאחורה – מערך רב-חיבורי. לאחר מתיחת הפנים המכונית קיבלה מנגנונים חדשים עם ג'נטים R15 או R16 מאווררים בסרן קדמי ו- R16 עם בלמים מאווררים מאחורה.

אבזור

ברמת גימור Premium 1.6, המוצעת בישראל, לרכב פנסי LED, ג'נטים אלומיניום R16, מראות צד רב תכליתיות עם אורות איתות וקיפול אוטומטי, בקרת אקלים, כוונון מושב נהג חשמלי בששה כיוונים, חיישני לחץ צמיגים.

סובארו אימפרזה 2020/2021 מצוידת במערכת אינפוטיינמנט חדישה התומכת באפל קארפליי. בקונסולה המרכזית מותקן צג 6,3 אינץ', מעליו ממוקם עוד מסך המציג מידע מפורט יותר, ואת לוח המחוונים האנלוגי משלים צג מולטי-אינפורמטיבי של מחשב הדרך. על הטונל, היכן שוכנת ידית ההילוכים, הופיע כפתור של בלם יד חשמלי.

ברמת גימור הישראלית אימפרזה מציעה ארבעה חיבורי USB לטעינה (2 מלפנים 2 מאחור), חיישני אור וגשם, שבע כריות אוויר (קדמיות, צדדיות, ווילונות, לברכי הנהג), וגם כרית אוויר עבור הולך רגל.

למה לסובארו כל כך הרבה מעריצים – סובאריסטים?
9 קולות